Jeg er virkelig glad for at jeg ikke har det ræs med madpakker, aula, transport af børn osv her efter sommerferien.
Når jeg ser folk med deres børn om morgenen og igen om eftermiddagen med børn og deres habengut så kan jeg næsten blive overvældet ved tanken :-/
Det gode liv uden børn
Re: Det gode liv uden børn
Min veninde har lige fået barn nummer 2 i sidste uge - hendes mand har 2 fra tidligere, så nu har de 4 børn i huset. Skrev til hende hvordan det gik og ud fra hendes meget kortfattede svar uden så meget som en emoji eller tegnsætning kan jeg godt regne ud at hun allerede er pænt udmattet. Jeg har passet min niece på 7 år fra lørdag til søndag og kan godt mærke hvor meget af min energi det har taget, så fuldtidsmor til 4 er ikke noget jeg misunder!
5
Don’t drink the Kool-Aid! 

Den ene af nevøerne holdte en lille 9 års fødselsdag med tre af sine venner derhjemme, og vi passede så den yngste af nevøerne imens. 3 timer fra 17-20.
Fra han kom ind ad døren, til han blev hentet igen, knævrede han konstant. Vi fik pasta skruer og kødsovs, og jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår mekanismen i hvordan han præsterede at snakke hele tiden, uden at det blev med mad i munden. Og han spiste ret godt (heldigvis er begge nevøer glade for Tante Kilix' mad
).
Jeg var helt ør i hovedet efter han blev hentet. Det er imponerende hvor meget han snakker! Og så har han et ret sjovt tonefald. Alle hans sætninger ender med et stigende tonefald, og når det så kører i et væk i tre timer lægger man virkeligt mærke til det
Fra han kom ind ad døren, til han blev hentet igen, knævrede han konstant. Vi fik pasta skruer og kødsovs, og jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår mekanismen i hvordan han præsterede at snakke hele tiden, uden at det blev med mad i munden. Og han spiste ret godt (heldigvis er begge nevøer glade for Tante Kilix' mad
).Jeg var helt ør i hovedet efter han blev hentet. Det er imponerende hvor meget han snakker! Og så har han et ret sjovt tonefald. Alle hans sætninger ender med et stigende tonefald, og når det så kører i et væk i tre timer lægger man virkeligt mærke til det

5
Nevøerne er begyndt at have rokketænder
Jeg KAN simpelthen ikke med det. Jeg hadede selv at have rokketænder og tabe tænder.
Og så sidder man ellers der over frokosten med nevøerne, og så skal de jo lige vise de der top klamme, nutella-indsmurte, rå huller i deres mund. Ej men det er SÅ klamt!
Kæft jeg er glad for at det ikke er hverdag!
Jeg KAN simpelthen ikke med det. Jeg hadede selv at have rokketænder og tabe tænder.
Og så sidder man ellers der over frokosten med nevøerne, og så skal de jo lige vise de der top klamme, nutella-indsmurte, rå huller i deres mund. Ej men det er SÅ klamt!
Kæft jeg er glad for at det ikke er hverdag!
5
-
Fynbo
- Kort karma: 31
- Geografisk sted: Fyn
- Likede indlæg: 444
Jeg kunne ikke forestille mig et liv uden børn.
Jeg er heldig at have 3 børn
0
-
Fledermäuslein
- Kort karma: 235
- Likede indlæg: 8181
Fynbo skrev:Jeg kunne ikke forestille mig et liv uden børn.
Men det er da ikke spor relevant for denne tråd.
16
Er du fuld?
12
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Hvad er meningen med dit indlæg?
Provokation?
For du har jo postet noget lignende i denne tråd før (se side 13, i 2022).
Du kunne “ikke leve uden børn”.
Vi fortalte dig hvor upassende og ufølsomt et indlæg det var i en tråd som rummer både frivilligt og ufrivilligt barnløse, og du undskyldte.
Så hvorfor fanden har du behov for at skrive det igen?!
Jeg giver dig rødt for det her, og det kort bruger jeg ellers aldrig. Men du er langt over stregen.
Senest rettet af Santa 2. aug 2026, 19:05, rettet i alt 2 gange.
9
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. 

Ikke for noget, men hvorfor vælter du endnu en gang ind i tråden og skriver den slags?
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Jeg synes, du skal bruge denne tråd til at fortælle om det:
https://debatten.net/forum/viewtopic.php?p=1827073#p1827073
4
You can't spell awesome without me.
Jeg sidder på hotellet og spiser morgenmad. Her var et forældrepar med 3 børn. Teens og dvs de var 5 mennesker.
De larmede seriøst som en mindre skoleklasse.
En på tlf med lyden skruet helt op på reels.
En snakkede så højt at jeg kunne høre det inden jeg kom ind i lokalet.
Nu er de alle gået og her er så stille at man kan høre køleskabet
De larmede seriøst som en mindre skoleklasse.
En på tlf med lyden skruet helt op på reels.
En snakkede så højt at jeg kunne høre det inden jeg kom ind i lokalet.
Nu er de alle gået og her er så stille at man kan høre køleskabet

5
Jeg var i sommerhus med to veninder og den enes knap toårige i fire dage her i ferien. Det var virkelig hyggeligt, og den toårige er temmelig nem at have med at gøre og så velopdragen, som en tumling nu kan være, men hold op, han er hårdt arbejde alligevel. Bare det at skulle holde øje med, at han ikke kom til skade på den ene eller den anden måde.
Selv om det var et temmelig børnevenligt sommerhus, skulle man alligevel hele tiden have et øje på ham, for han har minus sans for selvopretholdelse. Han er fx virkelig god til at hoppe, men kan jo ikke konsekvensberegne, så min veninde var konstant bekymret for, at han rejste sig op i fx sofaen og hoppede baglæns ned.
Jeg sætter virkelig også pris på, at jeg kan gå ud ad døren, uden at det er et kæmpe logistikprojekt med klapvogn, dyne, regntøj, trøjer, snacks, legetøj, bleer mv.
Selv om det var et temmelig børnevenligt sommerhus, skulle man alligevel hele tiden have et øje på ham, for han har minus sans for selvopretholdelse. Han er fx virkelig god til at hoppe, men kan jo ikke konsekvensberegne, så min veninde var konstant bekymret for, at han rejste sig op i fx sofaen og hoppede baglæns ned.
Jeg sætter virkelig også pris på, at jeg kan gå ud ad døren, uden at det er et kæmpe logistikprojekt med klapvogn, dyne, regntøj, trøjer, snacks, legetøj, bleer mv.
6
Nesnay skrev:jeg kan gå ud ad døren, uden at det er et kæmpe logistikprojekt
OMG, JA!!!
Jeg besøgte en veninde og hendes 5 årige da jeg var i DK...
Mig til veninden og datter: Skal vi dalre en tur i centret og hente noget snoller til filmen?
Hende og datter: Jaaa!
30 minutter, en mindre nedsmeltning over sko, og et logistik helvede senere er vi så på vej. Og da vi ankom til centeret skulle vi også lige navigere en mindre nedsmeltning over at datteren ikke måtte få et eller andet stykke legetøj.
Hvis jeg skal hente noget lækkert er jeg både ude hjemme igen på 30 minutter.
8
Jeg kan købe den frokost, jeg gerne selv vil have, og der er ingen forventning om, at jeg skal dele med nogen. Jeg kan spise den i fred og ro uden at skulle svare på tusind spørgsmål, forhindre konflikter, lege gemmeleg eller måtte rejse mig, fordi nogen informerer mig om, at de “skal lave lort”.
7
You can't spell awesome without me.