Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
didaa
Kort karma: 129
Likede indlæg: 2836

Re: Hvornår har du sidst været virkelig voksen?

Indlægaf didaa » 22. okt 2025, 04:48

LaMariposa skrev:
girl_beat skrev:
LaMariposa skrev:Vi skal vælge julegave på job. Jeg er i seriøse overvejelser om at vælge en højtryksrenser over en espressomaskine.

En espressomaskine lyder ellers som en lækker gave :)

Enig. Min mand fik også lidt fornuft ind i hovedet på mig, så nu ender det med espressomaskinen :D

Jeg er glad for min nye højtryksrenser :love2:

Men begge gaver falder ind under fornuftige og brugbare ting i voksenlivet :)
1
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4143
Likede indlæg: 51291

Indlægaf LaMariposa » 23. okt 2025, 11:00

didaa skrev:
Jeg er glad for min nye højtryksrenser :love2:

Men begge gaver falder ind under fornuftige og brugbare ting i voksenlivet :)

Det kan være jeg fortryder, når jeg skal rengøre terrassen :D Men så må jeg tage mig en kop trøste-kaffe.
Senest rettet af LaMariposa 23. okt 2025, 13:10, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4143
Likede indlæg: 51291

Indlægaf LaMariposa » 23. okt 2025, 11:01

Da jeg havde en snak med en mor fra børnehaven om, at vi godt gad leje en tæpperenser og rense vores sofaer, der har et hårdt liv med små børn i huset :nerve: Så er der møde i matrikellogen...
4
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 128
Likede indlæg: 3418

Indlægaf Elverpigen » 3. nov 2025, 15:04

Jeg har cyklet lidt langsommere på steder med fedtet føre pga. nedfaldsblade.
0
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 913
Likede indlæg: 24687

Indlægaf Nesnay » 4. nov 2025, 11:19

Jeg har købt flere reflekser. Min cykel er i forvejen plastret helt til med dem, men jeg mangler nogle til mine jakker, og dem, jeg købte sidste år, som skulle klistres på, holdt dårligt. Nu har jeg købt "snorereflekser", der kan sættes på lynlåse, i bæltestropper mv. Så må vi se, om der skal suppleres med noget til ryggen på de jakker, der ikke har bæltestropper.
3
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 4. nov 2025, 11:41

Nesnay skrev:Jeg har købt flere reflekser. Min cykel er i forvejen plastret helt til med dem, men jeg mangler nogle til mine jakker, og dem, jeg købte sidste år, som skulle klistres på, holdt dårligt. Nu har jeg købt "snorereflekser", der kan sættes på lynlåse, i bæltestropper mv. Så må vi se, om der skal suppleres med noget til ryggen på de jakker, der ikke har bæltestropper.

God idé, der kan jeg vist også opgradere lidt. Tror jeg har noget refleksmaling i skabet
1
ajnaM
Kort karma: 1128
Likede indlæg: 29913

Indlægaf ajnaM » 4. nov 2025, 12:39

Klokken er 13.30. Jeg har haft 24 telefonopkald siden i morges, holdt 5 møder, sendt 58 sms'er og 42 emails. Min dag begyndte kl. 6, hvor de første journalister ringede, og den slutter tidligst i aften kl. 21, hvor jeg er færdig med dagens program og kan parkere bilen i indkørslen.

Jeg sidder med et utal af små og store - og vidt forskellige - sager, og det føles som om, jeg har truffet tusind beslutninger i dag, hvoraf 90% er kommet direkte fra hoften.

Derhjemme er manden i Canada til på mandag, så jeg jonglerer to børn og hele logistikken - der de her dage blandt andet omfatter hhv. en tømrer og en elektriker, der skal lave nyt loft på vores badeværelse.

... ved ikke helt, om det var det her, jeg drømte om, da jeg forestillede mig voksenlivet engang. :lol:
3
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 913
Likede indlæg: 24687

Indlægaf Nesnay » 26. nov 2025, 11:17

Jeg har bestilt indbetalingskort til at betale ekstra ind til min ratepension op til maxbeløbet.

Jeg er skiftet til en stilling i det offentlige i år, hvor jeg max kan indsætte en tredjedel af min månedlige pensionsindbetaling på ratepension. Derfor får jeg udbetalt alt det, jeg kan (beløbet over 15 % fra min normale løn og alle 12,5 % fra mit rådighedstillæg), løbende, og laver derefter en frivillig indbetaling sidst på året, da jeg selv kan bestemme, om denne skal gå til ratepension eller livrente. Jeg har 60-årsret på denne pensionsordning, så for selv at kunne bestemme, hvornår jeg går fra, vil jeg gerne have mest muligt over på ratepension.
3
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 26. nov 2025, 16:27

For nogle dage siden var jeg super voksen og afledte min trang til at spise chokolade, hvilket højst sandsynligt har været medvirkende til, at en tendens til hovedpine ikke fik udviklet sig de efterfølgende dage - hvilket jeg fejrede med et kvart stykke :engel:
0
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 2. dec 2025, 22:45

Til julefrokosten i weekenden, hvor begge øl jeg drak, var alkoholfrie - hvilket måske også gjorde, at jeg kun tog et par bidder af de søde sager og i stedet for hentede endnu en portion med fisk og grøntretter fra buffeten :gruble:

Ikke fordi planen p.t. er nul alkohol, men fordi jeg synes det har taget for lang tid at få energien helt tilbage efter snotbjerget i oktober, og nu tror jeg langt om længe at der er ved at være fuld damp på kedlerne igen.
1

Tilbage til "Livets forhold"