Brokketråd over Post Danmark

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1793
Likede indlæg: 39482

Re: Brokketråd over Post Danmark

Indlægaf TinaW » 4. nov 2025, 13:33

Har fået en mail om at Postnord har leveret min pakke til en pakkeboks i Kolding.
Jeg bor ikke i nærheden af Kolding, på en ikke brofast ø. WTAF.
Og deres kundeservice er lukket for i dag.
1
Neverkont
Kort karma: 148
Likede indlæg: 4305

Indlægaf Neverkont » 4. nov 2025, 14:25

TinaW skrev:Har fået en mail om at Postnord har leveret min pakke til en pakkeboks i Kolding.

Jeg har for nylig købt en vare via marketplace, den skulle sendes fra Randers til Ringsted, med Postnord, den landede i Faxe Ladeplads. :træt:
Jeg havde en fin kommunikation med sælger, som kontaktede Postnord via chat, og fik den ret hurtigt omdirigeret. Der gik selvfølgelig 3-4 dage mere, og nogle forvirrende opdageringer på tracking, men det fungerede egentlig fint.
Frustrationerne, og skrækken for, at den helt ville forsvinde var nok det værste.
0
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 4. nov 2025, 17:04

Neverkont skrev:
TinaW skrev:Har fået en mail om at Postnord har leveret min pakke til en pakkeboks i Kolding.

Jeg har for nylig købt en vare via marketplace, den skulle sendes fra Randers til Ringsted, med Postnord, den landede i Faxe Ladeplads. :træt:
Jeg havde en fin kommunikation med sælger, som kontaktede Postnord via chat, og fik den ret hurtigt omdirigeret. Der gik selvfølgelig 3-4 dage mere, og nogle forvirrende opdageringer på tracking, men det fungerede egentlig fint.
Frustrationerne, og skrækken for, at den helt ville forsvinde var nok det værste.

Jeg skrev til dem i chatten og har fået en mail om at der er oprettet en sag (som vi har aftalt står der godt nok, men jeg har ikke talt med dem eller de har svaret inde i chatten)
Så tænker jeg lige ringer til dem i morgen.
1
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 647
Likede indlæg: 13348

Indlægaf Kerrigan » 18. nov 2025, 11:17

UPS: Vi kommer med din pakke 18.11.25. mellem 10:45 og 14:45.

Klip til i dag kl. 10:43, da jeg kommer hjem, hvor jeg finder en kvittering fra UPS om at jeg ikke var hjemme 10:32.

:cuss:
3
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1569
Likede indlæg: 33627

Indlægaf sigge » 18. nov 2025, 18:40

Jeg skulle modtage en pakke fra udlandet. Fik en besked i PostNord app’en om, at jeg kunne ændre leveringssted. Jeg ændrede det fra hjemmelevering til min lokale pakkeshop.
I dag får jeg så besked om, at pakken er leveret på min adresse. Og det vedhæftede foto viser et utydeligt udsnit af gulvet i opgangen. Da jeg kom hjem var pakken ikke at finde nogen steder hverken i opgangen, efterladt ovenpå postkasserne eller foran døren til min lejlighed. Pisse flot!

Jeg har lavet et opslag i Facebook-gruppen for vores ejendom for at høre, om nogen har set den. Men der er da 100% nogen, der har neglet den. Så håber jeg næsten, de er F1 fans, så de synes, indholdet er sjovt.

Nu skal jeg ud at finde på 2 nye adventsgaver til min venindes søn, for jeg når ikke at få sendt noget nyt.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 19. nov 2025, 11:36

sigge skrev:Jeg skulle modtage en pakke fra udlandet. Fik en besked i PostNord app’en om, at jeg kunne ændre leveringssted. Jeg ændrede det fra hjemmelevering til min lokale pakkeshop.
I dag får jeg så besked om, at pakken er leveret på min adresse. Og det vedhæftede foto viser et utydeligt udsnit af gulvet i opgangen. Da jeg kom hjem var pakken ikke at finde nogen steder hverken i opgangen, efterladt ovenpå postkasserne eller foran døren til min lejlighed. Pisse flot!

Jeg har lavet et opslag i Facebook-gruppen for vores ejendom for at høre, om nogen har set den. Men der er da 100% nogen, der har neglet den. Så håber jeg næsten, de er F1 fans, så de synes, indholdet er sjovt.

Nu skal jeg ud at finde på 2 nye adventsgaver til min venindes søn, for jeg når ikke at få sendt noget nyt.

Og i dag har jeg fået en besked om, at jeg kan hente pakken i den lokale pakkeshop. Gad vide, hvorfor pakkeposten så har taget et billede af den i min opgang i går? Det bliver interessant, om de rent faktisk har pakken derhenne.
4
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 647
Likede indlæg: 13348

Indlægaf Kerrigan » 21. nov 2025, 07:21

:popkorn:
Kerrigan skrev:UPS: Vi kommer med din pakke 18.11.25. mellem 10:45 og 14:45.

Klip til i dag kl. 10:43, da jeg kommer hjem, hvor jeg finder en kvittering fra UPS om at jeg ikke var hjemme 10:32.

:cuss:

Deres kundeservice er rent til grin. Det første man møder er en robot der giver en muligheden for at få service på engelsk ved at taste 2, og så spørger den hvad man ringer for. Uden at nævne hvad man skal taste på.
Tredje gang blev jeg så rasende at jeg bare tastede løs på tastaturet, og jeg kom igennem til en levende person, som lovede at jeg ville få pakken leveret på min adresse næste dag. Klip til onsdag hvor jeg får endnu en email om at pakken nu kan afhentes i Silvan...

I går ringer jeg så og spørger hvad der sker med min pakke. Jeg kunne muligvis få den leveret torsdag eller mandag...
Jeg kapitulerede i stedet, og fik et lift af min mor som var på besøg...

UPS lever virkelig op til deres akronym...

Edit: En af medarbejderne fortalte at man bare skulle trykke stjerne for at komme forbi robotten. Det passer ikke.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 1105
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 24471

Indlægaf Purple Haze » 21. nov 2025, 07:48

Til sammenligning, fordi man begynder jo at tænke at måske ER det bare rigtig svært at levere pakker.

Bestilte en ting i Tyrkiet søndag.
Talte med sælger mandag som lavede tingen, og torsdag blev den leveret hjemme hos mig her i Danmark med FedEx.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
TinaW

Indlægaf TinaW » 21. nov 2025, 08:44

sigge skrev:
sigge skrev:Jeg skulle modtage en pakke fra udlandet. Fik en besked i PostNord app’en om, at jeg kunne ændre leveringssted. Jeg ændrede det fra hjemmelevering til min lokale pakkeshop.

Og i dag har jeg fået en besked om, at jeg kan hente pakken i den lokale pakkeshop. Gad vide, hvorfor pakkeposten så har taget et billede af den i min opgang i går? Det bliver interessant, om de rent faktisk har pakken derhenne.

Havde de så de?
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 21. nov 2025, 11:35

TinaW skrev:
sigge skrev:

Havde de så de?

Ja, heldigvis.

Så adventsgaverne er reddet.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4205
Likede indlæg: 52428

Indlægaf LaMariposa » 25. nov 2025, 08:54

Har returneret et par relativt dyre støvler til et firma. Sendte pakken med Bring for otte dage siden. Begyndte at undre mig over, at jeg ikke har hørt noget fra virksomheden. Jeg trackede pakken, og kunne se, den var registreret hos Bring men ikke kommet videre.

Jeg kontaktede kundeservice, hvor en ubrugelig chatbot først informerede mig om noget med, at modtageren skal registrere pakken, før de kan sende den videre. Jeg bad om at komme videre til kundeservice, hvor en medarbejder informerede mig om, at pakken er sendt til en anden aktør, som skal fragte den det sidste stykke til modtageren. Men medarbejderen kunne ikke se, hvor pakken er. Så nu ved jeg ikke, hvor den er.

Man kunne desværre ikke vælge andre firmaer til returnering. Men jeg skal ikke handle ved hverken det skofirma eller sende noget med Bring igen.
0
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4205
Likede indlæg: 52428

Indlægaf LaMariposa » 26. nov 2025, 09:08

Nå, det ser ud til, at debat-brokke-tricket har slået til igen. Her til morgen står pakken som leveret. Så er det bare at håbe på, at pengene snart kommer retur.
2
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Torn
Kort karma: 194
Likede indlæg: 4648

Indlægaf Torn » 26. nov 2025, 10:28

Post Nord bytter rundt på min adresse og min nabos. Vi har ikke adresse til den samme vej, men husene ligger ved siden af hinanden. Vi har gjort Post Nord opmærksomme på det utallige gange. Heldigvis kan vi jo bare lige bytte post over hækken...
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 28. nov 2025, 10:21

Ros til Onyx og Bring. Jeg bestilte en stegepande på Onyx’ hjemmeside i går kl. 17, og i dag lidt over 10 har jeg fået besked fra Bring om, at den er klar til afhentning i pakkeshop. :klap:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 1105
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 24471

Indlægaf Purple Haze » 28. nov 2025, 13:15

Purple Haze skrev:Til sammenligning, fordi man begynder jo at tænke at måske ER det bare rigtig svært at levere pakker.

Bestilte en ting i Tyrkiet søndag.
Talte med sælger mandag som lavede tingen, og torsdag blev den leveret hjemme hos mig her i Danmark med FedEx.

Meh.

Fik så en faktura fra et inkassofirma på vegne af FedEx, med henvisning til firmaet i Tyrkiet.
Så vidt jeg kan forstå er det en opkrævning om told.
Og tror den er god nok.
Men synes det er mega fishy, og hvis det ikke var kommet i e-Boks, så var den røget direkte i SPAM.

En ting er at Fed-Ex bruger et 3. Firma til at indkræve told, men hvorfor kommer det ikke fra Told, hvorfor er det så dårligt beskrevet og generelt WTF.
Delvist overbevist om at jeg er blevet taget ved næsen, men hvad kan man gøre?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Livets forhold"