sigge skrev:Jeg synes, den store hængepil på min lokale kirkegård er virkelig flot.
Det er det fedeste at ligge på ryggen og kigge op i kronen af sådan en, men det er nok ikke sagen på den placering
sigge skrev:Jeg synes, den store hængepil på min lokale kirkegård er virkelig flot.
I forbindelse Napoleonskrigene blev flere danske soldater taget til fange af englænderne. Efter forhandlinger blev engelskmanden og dansken enige om, at soldaterne ikke skulle sidde i engelsk fangeskab. Men englænderne var selvfølgelig heller ikke interesserede i, at de danske soldater kom tilbage til fronten. Derfor blev aftalen, at de tilfangetagne tropper blev danske krigsfanger – forstået på den måde, at tropperne fortsat kunne være under dansk kommando – uden at løfte våben.
Som sagt, så gjort. Soldaterne blev sat til at arbejde på Norskestien – en sti, der er gravet ind i skrænten på begge sider i Stendalen. Stien har udelukkende været brugt til rekreative forhold, hvilket viser os noget om, at skoven også tidligere har haft værdi som andet end kilde til træproduktion.
Ado skrev:Hanefar - aka Oberst Hackel. Flotte fyr.
Æble skrev:Boevsedragen skrev:TinaW skrev:Boevsedragen skrev:Så kiggede den første sæsongæst forbi
Jeg har fået fortalt at de er tidligt på den pga. det lune vejr.
Er så glad for at der er folk, der fodrer dem, for der er ikke meget føde for dem endnu.
Det har jeg også læst, så jeg har sat mad og vand frem den sidste måneds tid, for at være på den sikre side. Indtil videre har der kun været en enkelt forbi, så jeg håber de lader vente lidt på sig. WWF vil i øvrigt gerne informeres om, hvornår pindsvinene kommer ud af hiet https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... A/viewform
Hvad kan man give dem? Vi har ind imellem haft en pindsvinefamilie i hækken, men så dem ikke sidste år.