I virkeligheden bolig, men jeg ville langt hellere bruge mine penge på ferie.
Jeg har en lille økonomi - enlig forsøger, sosu, ejer ikke noget, i Københavnsområdet. Så selvom vi ikke bor vanvittigt dyrt i forhold til hvad vi får for pengene - så æder udgifter til bolig meget af budgettet.
Jeg har en forventning om på et tidpunkt at flytte i rækkehus som er dyrere end her - men udover det ville være rart med have og færre trapper så handler det også rigtig meget om at ligge tæt på institution og senere skole - med stisystemer i stedet for store veje. Og et kvarter hvor børn i højere grad kan færdes på egen hånd end her.
Dog bruger vi ikke meget strøm og varme, og køber f.eks. sjældent noget nyt til hjemmet - fordi ferie er vigtigere for mig end øvrigt forbrug.
Hvad prioriterer du højest – Ferie eller bolig?
- LaMariposa
- Kort karma: 4068
- Likede indlæg: 49557
Re: Hvad prioriterer du højest – Ferie eller bolig?
Vi bor i et dyrt område, så vi bor småt for ikke at sidde alt for hårdt i det og dermed have råd til rejser. Så man kan vel sige, at vi prioriterer rejser over bolig.
0

Never a dull moment...
Re: Hvad prioriterer du højest – Ferie eller bolig?
Jeg bor i en nyere lejebolig midt i byen til 3100 ish om måneden (takket været, at man åbenbart får ret meget i boligstøtte på førtidspension). Og har derfor også lidt mere at smide på rejseopsparingen. Drømmer dog om en 3-værelses der jo så er dyrere, så ved ikke rigtig hvad jeg jeg prioriterer over det andet. Dog nok rejser på nuværende tidspunkt.
0