Er der andre som strikker og hækler? :)

rosena
Kort karma: 12
Likede indlæg: 394

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf rosena » 16. mar 2026, 18:18

rosena skrev:
LaScrooge skrev:
rosena skrev:Kalder erfarne strikkere :)

Jeg er ved at nå til ribben forneden på en sweater.
I opskriften står der at man skal tage ret mange masker ud inden man begynder på ribben.
Jeg forestiller mig at ribben bliver meget vid.

Hvordan bliver ribstykket i vidden, hvis jeg hverken tager ind eller ud før jeg strikker ribben?

Skal du skifte til en meget mindre pind? Jeg har prøvet en opskrift fra Drops hvor jeg skulle tage ud og skifte til en pind 2mm mindre.

Fra pind 4 til 3, så meget normalt.

Resultatet af første forsøg med at strikke mønster…eller skulle jeg sige andet, da jeg nærmest har strikket den to gange pga for stramt i mønsteret og meget andet :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
Brugeravatar
Kilix
Kort karma: 305
Likede indlæg: 4591

Indlægaf Kilix » 28. jul 2026, 20:03

Nu hvor jeg er færdig med marmelada sjalet, mangler jeg lidt et nyt "større" projekt. Og om tre uger kører vi til Fraaaaankrig, så vil også gerne have lidt at hækle på i bilen og mens vi er dernede. I øjeblikket har jeg et flip med markedsposer / netposer og jeg har lavet en stor til svigermor og et par små til tøserne. (Jeg havde, og har stadigvæk, en åndssvag mængde bomuldsgarn som jeg bruger til markedsposerne).

Men jeg mangler et lækkert projekt som ikke er for stort... Jeg overvejer også om jeg skal have gang i strikkepindende igen.. Det gik ret meget i stå med sweateren til kæresten da det blev varmt. Og så var det lige lidt kedeligt bare at strikke rundt og rundt. Overvejer at prøve at strikke et par sokker med kabler, bare for at lære at lave sokker, og kabler :D (Jeg er åben for ideer til opskrifter)

Hvad arbejder i andre på i øjeblikket?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4216
Likede indlæg: 52665

Indlægaf LaMariposa » 29. jul 2026, 04:15

Kilix skrev:Nu hvor jeg er færdig med marmelada sjalet, mangler jeg lidt et nyt "større" projekt. Og om tre uger kører vi til Fraaaaankrig, så vil også gerne have lidt at hækle på i bilen og mens vi er dernede. I øjeblikket har jeg et flip med markedsposer / netposer og jeg har lavet en stor til svigermor og et par små til tøserne. (Jeg havde, og har stadigvæk, en åndssvag mængde bomuldsgarn som jeg bruger til markedsposerne).

Men jeg mangler et lækkert projekt som ikke er for stort... Jeg overvejer også om jeg skal have gang i strikkepindende igen.. Det gik ret meget i stå med sweateren til kæresten da det blev varmt. Og så var det lige lidt kedeligt bare at strikke rundt og rundt. Overvejer at prøve at strikke et par sokker med kabler, bare for at lære at lave sokker, og kabler :D (Jeg er åben for ideer til opskrifter)

Hvad arbejder i andre på i øjeblikket?

Er i gang med en Bregne Tee (Knitting for Olive). Der er mønster hele vejen, men det er ikke svært (omslag og indtag). Det er fint, fordi jeg sagtens kan snakke osv, mens jeg er i gang med det.
1
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3534

Indlægaf Alphilia » 29. jul 2026, 15:30

Jeg har gang i hhv en vest og en sommer t-shirt til barnet.
Overvejer dog om ferie-strik skal være strømper eller små huer af restegarn
1
rosena
Kort karma: 12
Likede indlæg: 394

Indlægaf rosena » 2. aug 2026, 07:12

Jeg har gang i en Novice-sweater og en cardigan til mig selv i strik.
Derudover mangler jeg at hæfte ender på en lille, hæklet babycardigan og har garn på vej til endnu en lille hæklet babycardigan. Begge til en kollega.
Og så mangler jeg at montere små dyr på en ring, der er på vej, til en uro som barselsgave. Dyrene ligger klar.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1681
Likede indlæg: 24386

Indlægaf Pandesteg » 2. aug 2026, 13:15

Jeg strikker en Woodstock sweater i smørgul mohair fra Fisker Knit. Den er relativt nem og virkelig fin. Jeg har både en langærmet og kortærmet udgave og har fået så mange komplimenter for dem begge.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Kilix
Kort karma: 305
Likede indlæg: 4591

Indlægaf Kilix » 9. aug 2026, 10:57

Jeg får slået tre fluer med eet smæk!
Jeg har fundet en strikke opskrift der kræver een nøgle Malabrigo Rios garn, og som ser ud til at være lige tilpas udfordrende for mit niveau af strikkeri! Helt perfekt da jeg har to nøgler Rios i hver sin farve (Bobby Blue og Azules) som ikke rigtigt passer sammen og jeg har kunn een nøgle af hver. Egentligt havde jeg tænkt mig at strikke strømper af dem, men det tror jeg ikke helt jeg kan finde ud af endnu, så strømper må lige vente til jeg er lidt mere modig.
Og så er det et tilpas lille project til at jeg nemt kan have det med i bilen til Frankrig om en uge. Nice nice nice! :D

Hvis nogen er på udkig efter noget ligndende, så er det den her opskrift: https://www.ravelry.com/patterns/librar ... es-bandana
Jeg deler meget gerne mine personlige noter, hvis nogen får behov for det... :fløjt: :engel:
0

Tilbage til "Hobby"