Er der andre som strikker og hækler? :)
Re: Er der andre som strikker og hækler? :)
Jeg købte tre nøgler garn af hver farve til sjalet, det var absolut mere end rigeligt, så nu har jeg en hel nøgle af hver farve, plus det sidste fra opskriften. Det er Malabrigo Arroyo i farverne Reflecting Pool (blå/turkis) og Whale's Road (blå/lilla).
Det kan være at jeg kan lave et halstørklæde med de samme kabler.. Det må jeg lige tænke over hvordan jeg kan få fikset.
Det kan være at jeg kan lave et halstørklæde med de samme kabler.. Det må jeg lige tænke over hvordan jeg kan få fikset.
0
Jeg ved godt jeg spammer med det Marmelada sjal, men hold nu op altså hvor er jeg glad for den!
Jeg luftede den på en tur til Amsterdam i dag, hvor jeg skulle møde en gammel kollega til frokost og snak.
Jeg siger det lige igen, hvis nogen har brug for noterne, så sig lige til

Jeg luftede den på en tur til Amsterdam i dag, hvor jeg skulle møde en gammel kollega til frokost og snak.
Jeg siger det lige igen, hvis nogen har brug for noterne, så sig lige til

14
Så blev der lavet vanter også. De tog mindre end 24 timer at lave.

4
Sophies Scarf…tænker nogen her har strikket det og kan hjælpe.
Jeg er gået i stå på første pind, hvor der står “løft de sidste 3 m løst af som vr med garnet foran arbejdet”
Jeg kan finde ud af den første efter at have set en video, men hvis jeg gør som det virker logisk for mig, så ender mit garn i midte af de 6 masker jeg har på pinden. Er det rigtigt?
Jeg er gået i stå på første pind, hvor der står “løft de sidste 3 m løst af som vr med garnet foran arbejdet”
Jeg kan finde ud af den første efter at have set en video, men hvis jeg gør som det virker logisk for mig, så ender mit garn i midte af de 6 masker jeg har på pinden. Er det rigtigt?
0
rosena skrev:Sophies Scarf…tænker nogen her har strikket det og kan hjælpe.
Jeg har ikke selv strikket det, men er det ikke for at man kan lave icord-kanten?
0
rosena skrev:Sophies Scarf…tænker nogen her har strikket det og kan hjælpe.
Nå, men jeg slog hjernen fra og gjorde som der stod, og det ser sørme rigtigt ud

0
rosena skrev:rosena skrev:Sophies Scarf…tænker nogen her har strikket det og kan hjælpe.
Nå, men jeg slog hjernen fra og gjorde som der stod, og det ser sørme rigtigt ud
Godt at du fandt ud af det.
Jeg har strikket Sophie hood og de første pinde ser mærkelige ud indtil man kommer så langt at kanten lægger sig fint.
0
- LaMariposa
- Kort karma: 4205
- Likede indlæg: 52428
Har strikket en del trøjer i løbet af året, men nu er jeg i gang med et vintersky-sjal til min veninde. Det er ikke som sådan svært, men er spændt på, om jeg kan få mønsteret til at blive lige så pænt som på billedet.
Ej, jeg elsker at strikke

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Be bravePower doesn't tickle.
LaMariposa skrev:Har strikket en del trøjer i løbet af året, men nu er jeg i gang med et vintersky-sjal til min veninde. Det er ikke som sådan svært, men er spændt på, om jeg kan få mønsteret til at blive lige så pænt som på billedet.
Vask og blok, gør meget for strik
Så noget der kan se spøjst ud, især mønster strik, kan virkelig komme til sin ret efter vask.Det er virkeligt flot, kan godt forstå du glædes ved strik, det eneste jeg ville hade ved det der, er at tabe en maske
Jeg sveder selv lige nu over en Norsk opskrift, hvor mønster rappporten bare viser lige op og ned på ærmerne, på trods af at der skal tages ud på hver 2,5 cm. Jeg har strikket den om 3 gange, for at finde den bedste løsning

0
- LaMariposa
Tutter27 skrev:LaMariposa skrev:Har strikket en del trøjer i løbet af året, men nu er jeg i gang med et vintersky-sjal til min veninde. Det er ikke som sådan svært, men er spændt på, om jeg kan få mønsteret til at blive lige så pænt som på billedet.
Vask og blok, gør meget for strikSå noget der kan se spøjst ud, især mønster strik, kan virkelig komme til sin ret efter vask.
Det er virkeligt flot, kan godt forstå du glædes ved strik, det eneste jeg ville hade ved det der, er at tabe en maske![]()
Jeg sveder selv lige nu over en Norsk opskrift, hvor mønster rappporten bare viser lige op og ned på ærmerne, på trods af at der skal tages ud på hver 2,5 cm. Jeg har strikket den om 3 gange, for at finde den bedste løsning
Det ser fint ud, nu hvor jeg har lavet rapporten to gange. Ellers må jeg prøve med vask. Og ja, tror ikke det er en mulighed at tabe en maske
Håber du får løst den norske opskrift uden at måtte give op. Har en gang brugt det meste af en oversøisk flyvning på et diagram, som bare ikke ville gå op. Efter gentagne forsøg måtte jeg opgive

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
-
Dobbeltkonfekt
- Kort karma: 81
- Likede indlæg: 721
Hvor lang tid tog det for jer, før I kunne strikke på den måde, hvor man ikke nedstirrer den maske, man skal strikke, hele tiden? Og hvor lang tid tog det, før I kunne føre en samtale imens?
Jeg er lige begyndt at strikke (igen. Jeg startede også for 4,5 år siden, men oveni eksaminer, bryllup og børn døde det desværre helt ud). Og jeg er selvfølgelig klar over, at det ikke bare er noget, man sådan lige kan. Men jeg kunne godt tænke mig at høre, om det er noget, jeg kan forvente indenfor nærmere fremtid (altså a la et års tid-agtigt) eller om det er sådan en 10 år+ ting?
Jeg er (igen) igang med håndklæder efter et mønster, jeg selv har videreudviklet på. Derfor er det fra pind til pind forskelligt, hvad jeg skal, og jeg kan godt høre podcast/have en film kørende i baggrunden, men jeg kan ikke have en samtale, da jeg så mister min tælling og skal til at tælle alle maskerne for at finde ud af, hvor langt jeg er...
Jeg er lige begyndt at strikke (igen. Jeg startede også for 4,5 år siden, men oveni eksaminer, bryllup og børn døde det desværre helt ud). Og jeg er selvfølgelig klar over, at det ikke bare er noget, man sådan lige kan. Men jeg kunne godt tænke mig at høre, om det er noget, jeg kan forvente indenfor nærmere fremtid (altså a la et års tid-agtigt) eller om det er sådan en 10 år+ ting?
Jeg er (igen) igang med håndklæder efter et mønster, jeg selv har videreudviklet på. Derfor er det fra pind til pind forskelligt, hvad jeg skal, og jeg kan godt høre podcast/have en film kørende i baggrunden, men jeg kan ikke have en samtale, da jeg så mister min tælling og skal til at tælle alle maskerne for at finde ud af, hvor langt jeg er...
0
Jeg har besluttet mig for at jeg vil lære at strikke. Men jeg mangler strikkepinde! Er der nogen specifikke der er gode til begyndere? Eller er det bare at købe (sig fattig i) strikkepinde og prøve sig frem?
0
Jeg tænker det giver mening at prøve sig lidt frem med strikkepinde, evt gå på jagt i en genbrugsbutik for at undgå at købe alt nyt. Det kan også være lidt afhængigt af hvilket garn du skal strikke med.
1
Dobbeltkonfekt skrev:Hvor lang tid tog det for jer, før I kunne strikke på den måde, hvor man ikke nedstirrer den maske, man skal strikke, hele tiden? Og hvor lang tid tog det, før I kunne føre en samtale imens?
Jeg vil betragte mig som rimelig øvet og har efterhånden strikket i mange år.
Trods det har jeg stadig strikketøj, der kræver min fulde opmærksomhed (hvor jeg ikke kan se TV eller snakke imens). Jeg tænker mere, det afhænger af, hvor ofte du strikker og hvad du strikker.
0
- LaMariposa
Dobbeltkonfekt skrev:Hvor lang tid tog det for jer, før I kunne strikke på den måde, hvor man ikke nedstirrer den maske, man skal strikke, hele tiden? Og hvor lang tid tog det, før I kunne føre en samtale imens?
Her er der som oftest gang i to projekter: Det ene er udfordrende, hvor jeg skal tælle osv. Det er til når jeg er alene. Derudover har jeg noget, jeg kalder "motorvejsstrik", som ikke kræver en masse tællearbejde, og hvor jeg kan snakke imens eller mens min datter er der.
0