Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1975
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 29334

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf 2SHY » 3. jul 2025, 13:00

Jeg er i gang med projekt roser til endokrinologisk afdeling, som havde efterlyst hæklere der ville hækle nogle blomster som de kunne lægge ved patienter der dør, men ikke har nogen pårørende. Jeg har lavet 4 blomsterhoveder men mangler lige at tage mig sammen til at prøve at lave stilk og blade. I første omgang satser jeg på at få lavet en masse hoveder før jeg går videre med resten af blomsten

Hyggeligt projekt at have med i hængekøjen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3508

Indlægaf Alphilia » 3. jul 2025, 17:57

Bluse til barnet, skal lige vaskes og presses
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4180
Likede indlæg: 52028

Indlægaf LaMariposa » 27. jul 2025, 13:05

Alphilia skrev:Bluse til barnet, skal lige vaskes og presses

Hvor er den fin. Lene Holme Samsøe?
0
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3508

Indlægaf Alphilia » 27. jul 2025, 15:57

LaMariposa skrev:
Alphilia skrev:Bluse til barnet, skal lige vaskes og presses

Hvor er den fin. Lene Holme Samsøe?

Jeps.
0
Brugeravatar
Kilix
Kort karma: 296
Likede indlæg: 4370

Indlægaf Kilix » 14. aug 2025, 08:05

Endnu et sjal er blevet færdigt, denne gang til min svigermor. Den skal lige blokkes og pakkes fint ind til hende, men det bliver nok først når vi kommer hjem fra frankrig, da hun tager til holland når vi tager til Alsace.
Jeg skal også lige have afsluttet det andet sæt af 6 chicken butt coasters til hende, men dem kan jeg lave i bilen på vejen. Men så er jeg også lidt tom for ideer. Jeg defaulter til sjaler når jeg ikke ved hvad jeg skal lave, da de er dejligt nemme og fint kan gives væk.
Jeg købte dog et pattern til et virkeligt fint sjal https://www.ravelry.com/patterns/library/marmelada, men jeg er virkelig ikke god til at læse instruktionerne, så jeg håber lidt der kommer en video jeg kan lære fra.

Hvad har i andre på listen af ting i gerne vil lave? :)
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1975
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 29334

Indlægaf 2SHY » 14. aug 2025, 09:06

Kilix skrev:Endnu et sjal er blevet færdigt, denne gang til min svigermor. Den skal lige blokkes og pakkes fint ind til hende, men det bliver nok først når vi kommer hjem fra frankrig, da hun tager til holland når vi tager til Alsace.
Jeg skal også lige have afsluttet det andet sæt af 6 chicken butt coasters til hende, men dem kan jeg lave i bilen på vejen. Men så er jeg også lidt tom for ideer. Jeg defaulter til sjaler når jeg ikke ved hvad jeg skal lave, da de er dejligt nemme og fint kan gives væk.
Jeg købte dog et pattern til et virkeligt fint sjal https://www.ravelry.com/patterns/library/marmelada, men jeg er virkelig ikke god til at læse instruktionerne, så jeg håber lidt der kommer en video jeg kan lære fra.

Hvad har i andre på listen af ting i gerne vil lave? :)

Jeg roder stadig videre med roserne men er nået til bægerblade. Dem synes jeg er trælse at lave men de tager ikke så lang tid i det mindste

Når jeg er færdig med det vil jeg gerne lave et Finley blanket i en lækker mørkegrøn (ja jeg defaulter til tæpper når jeg ikke ved hvad jeg skal kaste mig over)

https://icancrochetthat.com/the-finley-throw/
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 2277
Likede indlæg: 27975

Indlægaf LaScrooge » 14. aug 2025, 10:32

Jeg strikker en hue i mønsterstrik fra Drops Design. Når jeg er færdig med den, skal jeg freestyle en sweater, for det er det jeg defaulter til, når jeg ikke ved, hvad jeg skal kaste mig over :-D

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7216&cid=3
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 21. aug 2025, 07:21

For én, der aldrig har strikket mønsterstrik før, er jeg meget tilfreds med min trådføring.
11
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1670
Likede indlæg: 24045

Indlægaf Pandesteg » 21. aug 2025, 10:01

Jeg har alt alt for meget strik jeg ikke går med så har sat en ordentlig stak til salg på Vinted, til hvad jeg selv synes er ekstremt gode priser. Jeg bliver næsten helt stresset over hvor hurtigt tingene bliver flået væk - måtte i Harald Nyborg efter poser at sende i, da jeg ikke havde mere passende emballage tilbage i hjemmet :lol:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 21. aug 2025, 10:36

Pandesteg skrev:Jeg har alt alt for meget strik jeg ikke går med så har sat en ordentlig stak til salg på Vinted, til hvad jeg selv synes er ekstremt gode priser. Jeg bliver næsten helt stresset over hvor hurtigt tingene bliver flået væk - måtte i Harald Nyborg efter poser at sende i, da jeg ikke havde mere passende emballage tilbage i hjemmet :lol:

Hvad sælger du til? Jeg har en ret flot trøje til salg, men selvom mange har favorittet den, har ingen købt den endnu :-(
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1670
Likede indlæg: 24045

Indlægaf Pandesteg » 22. aug 2025, 09:56

LaScrooge skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har alt alt for meget strik jeg ikke går med så har sat en ordentlig stak til salg på Vinted, til hvad jeg selv synes er ekstremt gode priser. Jeg bliver næsten helt stresset over hvor hurtigt tingene bliver flået væk - måtte i Harald Nyborg efter poser at sende i, da jeg ikke havde mere passende emballage tilbage i hjemmet :lol:

Hvad sælger du til? Jeg har en ret flot trøje til salg, men selvom mange har favorittet den, har ingen købt den endnu :-(

Det er lidt forskelligt, de ting der er i håndfarvet garn er selvfølgelig dyrere. Men fælles for det hele er alt jeg ikke tjener garnprisen ind. Har taget i omegnen 2-400 kr for sweatere og 50-100 for tilbehør. Jeg har også strikket en del babyting såsom huer og sokker i rester og der tager jeg 20-30 kr pr del og det går som varmt brødt. Alt PetiteKnit og MFTK er også væk efterhånden så tror det betyder meget at det er “den slags” jeg sælger.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Smiling_Goat
Kort karma: 1376
Likede indlæg: 16230

Indlægaf Smiling_Goat » 22. aug 2025, 15:36

Garnudsalg.dk har fået nogle cones hjem med 100% cashmere til en ret god pris, hvis det skulle være noget for nogen.

Jeg har ikke noget med butikken at gøre. Jeg synes bare selv at det er svært at finde gode tilbud på cashmere, så derfor vil jeg lige dele det.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4180
Likede indlæg: 52028

Indlægaf LaMariposa » 30. aug 2025, 18:08

Smiling_Goat skrev:Garnudsalg.dk har fået nogle cones hjem med 100% cashmere til en ret god pris, hvis det skulle være noget for nogen.

Jeg har ikke noget med butikken at gøre. Jeg synes bare selv at det er svært at finde gode tilbud på cashmere, så derfor vil jeg lige dele det.

Kiggede lige på deres hjemmeside og kan se, at de sælger garn efter strikkefasthed. Det gør det godt nok noget nemmere at finde alternativer til garn.
0
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 645
Likede indlæg: 13093

Indlægaf Kerrigan » 30. aug 2025, 21:10

Jeg har gigt i fingrene, heldigvis ikke slemt (7-9-13). Hvad ville være bedst at begynde at lære, at strikke eller hækle?
Jeg kunne enormt godt tænke mig at lære sådan et håndværk.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
Brugeravatar
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 31. aug 2025, 11:12

Kerrigan skrev:Jeg har gigt i fingrene, heldigvis ikke slemt (7-9-13). Hvad ville være bedst at begynde at lære, at strikke eller hækle?
Jeg kunne enormt godt tænke mig at lære sådan et håndværk.

Jeg hækler ikke selv, så jeg kan ikke sammenligne med strik direkte, men jeg vil tro at belastning og bevægelsesmønster grundlæggende er det samme, og at det derfor ikke gør nogen forskel på gigtplagede hænder om du gør det ene eller det andet. Og man kan producere de samme ting, stort set.
1

Tilbage til "Hobby"