rosena skrev:2SHY skrev:rosena skrev:Kalder hæklere…jeg har nu forsøgt at lære et par stykker at hækle. Ved begge to ser det ud til, at det at holde ordentligt på garnet og få strammet lidt til, uden at trække det alt for stramt, er den største udfordring.
Jeg lærte mig selv at hækle for 9-10 år siden og husker ikke rigtigt om jeg kæmpede med lige præcis det.
For mig er det bare en fornemmelse for hvordan jeg holder, men det kan man jo ikke rigtig overføre til en anden, så hvordan lærer andre det nemmest? Erfaringer?
Jeg tænker, at alle kan lære at hækle, men kan alle faktisk det?
Jeg har slet ikke kunnet forlige mig med hvordan det blev vist i videoer og på billeder at garnet skulle holdes. Det blev alt for stramt og gled slet ikke som det skulle. Nu har jeg fundet en måde der virker for mig og jeg tror det er noget med at prøve sig frem og se hvad der føles naturligt/behageligt for en
Ja, det tror jeg nemlig også, men hvis man aldrig har hæklet før, kan jeg jo også godt forstå, at det virker svært, hvis det man får vist ikke virker. For hvad skal man så gøre.
Jeg har ladt garn og nål være hos hende og hun ville sove på det og lade hjernen processere det lærteHun lærte maskerne ret hurtigt.
Hun skal nok komme efter det. Hvis jeg kan lære det så vil jeg vove at påstå at alle kan