Snik-snaktråd for forældre vol.2
Re: Snik-snaktråd for forældre vol.2
Okay, så Hr. Rap synes, det er en god idé at lade sin bror, der fik kørekort i tirsdags, køre med ham og vores børn i vores bil, som han ikke har prøvet at køre i før. Jeg synes, det er en virkelig dårlig idé, men er jeg pylret?
Jeg ville være helt fin med, at han lånte bilen, men jeg har det ikke godt med, at børnene er med.
Jeg ville være helt fin med, at han lånte bilen, men jeg har det ikke godt med, at børnene er med.
1
Livslinjen: 70 201 201
-
- Kort karma: 5
- Likede indlæg: 103
Rapfisk skrev:Okay, så Hr. Rap synes, det er en god idé at lade sin bror, der fik kørekort i tirsdags, køre med ham og vores børn i vores bil, som han ikke har prøvet at køre i før. Jeg synes, det er en virkelig dårlig idé, men er jeg pylret?
Du kender svoger bedst, så det er vanskeligt at svare på.
Jeg har ikke haft nogen problemer med at lade mine nevøer køre med min datter, men jeg ved også at de er ansvarsbevidste unge mennesker.
Havde det været en lang køretur, havde jeg måske også haft lidt flere betænkeligheder indtil de har fået mere rutine.
2
Rapfisk skrev:Okay, så Hr. Rap synes, det er en god idé at lade sin bror, der fik kørekort i tirsdags, køre med ham og vores børn i vores bil, som han ikke har prøvet at køre i før. Jeg synes, det er en virkelig dårlig idé, men er jeg pylret?
Jeg havde sagt nej tak. Mand og bror måtte køretræne alene.
3
Jeg havde sagt nej. Synes det er en unødvendig risiko at løbe.
1
Ja, det synes jeg du er

Altså hvis det ikke går, kan din mand jo tage over. Og så kommer det for mig nok også lidt an på hvor lang turen er. Tænker ikke det er roadtrip til Sydfrankrig.
3
J, juli 2018.
Jeg holdt min mund, og køreturen (ca 20 minutter fra Indre Valby i København) gik selvfølgelig fint trods et par udfordringer med koblingspunktet. Børnene har ikke talt om det siden, så det har ikke været traumatisk 

12
Livslinjen: 70 201 201
Min søn har overnattet hos en ven for første gang fra i går til i dag. Og det var gået mega godt. Det er altså lidt stort, når de sover alene hos andre, som ikke er enten os eller bedsteforældre
Nu har han 5 ugers sommerferie på skift mellem bedsteforældrene og os forældre. Krydret med lidt legeaftaler, fødselsdag osv. Det bliver godt

Nu har han 5 ugers sommerferie på skift mellem bedsteforældrene og os forældre. Krydret med lidt legeaftaler, fødselsdag osv. Det bliver godt

5
J, juli 2018.
- Urtekussen
- Kort karma: 1494
- Likede indlæg: 16928
Jeg blev lige pludselig (da jeg stod i et bjerg af opvask) overmandet af lysten til at komme på all-inclusive ferie.
Det har jeg aldrig prøvet, så jeg aner faktisk ikke, hvad jeg ønsker mig.
Men selv den sølleste buffet slår at lave mad hver eneste dag i ferien.
Jeg gad virkelig godt bare ud at spise lidt.
11
2011
2015
2018
2020
2023
2015
2018
2020
2023
Urtekussen skrev:Jeg blev lige pludselig (da jeg stod i et bjerg af opvask) overmandet af lysten til at komme på all-inclusive ferie.
Prøv det

0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! 

girl_beat skrev:Urtekussen skrev:Jeg blev lige pludselig (da jeg stod i et bjerg af opvask) overmandet af lysten til at komme på all-inclusive ferie.
Prøv detDer er mange holdninger til all-inclusive, og der er stor forskel på kvaliteten, men det ER altså super nemt for især børnefamilier.
Ja, enig! Man skal dog ikke have for høje forventninger til lokal cuisine, er min erfaring, men der er ingen ventetid på maden og alle kan få det, de hver især ønsker. Og der er ingen opvask!
0
- Urtekussen
- Kort karma: 1494
- Likede indlæg: 16928
Vi har ikke økonomi til det. Vores ferier er air bnb, hytte eller sommerhus, hvilket også er dejligt og hyggeligt, men jeg er godt nok træt af konstant at stå med madlavning og opvask og rengøring.
0
2011
2015
2018
2020
2023
2015
2018
2020
2023
-
- Kort karma: 6
- Likede indlæg: 227
Urtekussen skrev:Vi har ikke økonomi til det. Vores ferier er air bnb, hytte eller sommerhus, hvilket også er dejligt og hyggeligt, men jeg er godt nok træt af konstant at stå med madlavning og opvask og rengøring.
Det er da heller ikke i orden. Din mand og dine børn må på banen.
12
Urtekussen skrev:Vi har ikke økonomi til det. Vores ferier er air bnb, hytte eller sommerhus, hvilket også er dejligt og hyggeligt, men jeg er godt nok træt af konstant at stå med madlavning og opvask og rengøring.
Ærlig talt, hvis jeg oplevede det så markant som du beskriver her, at få overladt der sædvanlige ansvar for alt også på ferier, så var jeg tjekket ud og taget på ferie alene. Så måtte mand og børn klare sig selv de dage, det hverken tager de skade eller dør de af.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
-
- Kort karma: 80
- Likede indlæg: 703
Jeg regner med, at vi skal forsøge os med at få mine børn til at smide bleen i næste uge. I den forbindelse skal jeg have købt nogle underbukser. Og nu stiller jeg muligvis et superdumt spørgsmål: Er det lige meget, om man køber drenge- eller pigeunderbukser? De er alt for små til, at en gylp har betydning. Men nogle steder ser det ud til, at drengeunderbukser har en kile ved tissemanden. Men er den nødvendig? Jeg spurgte min mand, der prompte svarede: Spørg Debatten 

0
Dobbeltkonfekt skrev:Jeg regner med, at vi skal forsøge os med at få mine børn til at smide bleen i næste uge. I den forbindelse skal jeg have købt nogle underbukser. Og nu stiller jeg muligvis et superdumt spørgsmål: Er det lige meget, om man køber drenge- eller pigeunderbukser? De er alt for små til, at en gylp har betydning. Men nogle steder ser det ud til, at drengeunderbukser har en kile ved tissemanden. Men er den nødvendig? Jeg spurgte min mand, der prompte svarede: Spørg Debatten
Ja, det tror jeg bestemt den er. Der er brug for lidt mere plads fortil.
Jeg har lige købt en hel stak boksershorts fra Next, som er vildt lækre og sidder godt, i øvrigt. Vi er i gang med samme projekt og startede i går. Indtil videre er det blevet til to pølleuheld og en håndfuld uheld med tis på gulvet

1