Mors dag - hvad giver og får du?

Brugeravatar
Salamander
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1304

Re: Mors dag - hvad giver og får du?

Indlægaf Salamander » 9. maj 2025, 14:01

Jeg er ikke vokset op med at gøre noget ud af det, og min mand mener vist, at jeg mener, at det er noget amerikansk pjat. :genert:

Så herhjemme gør vi ikke noget ud af det. Min egen mor er død og ville nok vende sig i graven over at få noget i anledning af Mors dag.
0
godtnavn
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 14544

Indlægaf godtnavn » 9. maj 2025, 14:26

Er ikke vokset op med det, men mine piger laver en lille ting til mig, f.eks. en tegning. Et år havde de købt blomster da de var nede og handle med manden. Jeg forventer ikke noget men bliver glad hvis der kommer noget. Vi fejre ikke fars dag heller, de første par år købte jeg en lille ting fra barnet, men lillesøster kom på fars dag og hun gider ikke dele sin fødselsdag, så fars dag fejrer vi nogle gange dagen før, andre år ikke. Men som sagt gør vi heller ikke noget stort ud af mors dag.
0
Aesel82
Kort karma: 209
Likede indlæg: 5167

Indlægaf Aesel82 » 9. maj 2025, 14:30

Jeg plejer ikke at give min mor noget, og min mand plejer heller ikke at give min svigermor noget.

Og dobbeltmoralen længe leve, så bliver jeg ofte lidt trist over, at min mand heller ikke gør ret meget ud af det, som regel højst en buket blomster fra Rema 1000. Mine piger er heldigvis ved at være så store, at de godt selv kan finde på at købe en lille ting til mig.

Og så er det jo godt, at mors dag falder før fars dag, for indsatsen fra far på mors dag modsvarer indsatsen fra mor på fars dag :deer: . Tror dog, at min mand er ret ligeglad :D
2
Brugeravatar
Posedamen
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1487

Indlægaf Posedamen » 9. maj 2025, 14:46

Vi dyrkede det aldrig i mit barndomshjem, og jeg har heller ikke lært mine børn om det.

På en måde synes jeg lidt at mors og fars dag er lidt en fornærmelse.
1
I just shit my pants, can I get in yours?
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1262
Likede indlæg: 12156

Indlægaf Bøtte » 9. maj 2025, 14:47

Vi har ingen faste traditioner. Mine søstre og jeg går altid sammen om noget til min mor. I år har hun fået en kurv med forskellige ting, fordi hun er blevet opereret og er sengeliggende. Hun fik den allerede sidste weekend. Og så henter min far en buket på dagen.

Min egen mand har holdningen at jeg ikke er hans mor og derfor er det ikke hans opgave. Jeg bliver lidt ærgerlig over (faktisk mega skuffet over) at han ikke hjælper vores piger ret meget. Heldigvis har de nogle gode mostre der hjælper dem, så de ikke står uden noget. Jeg hjælper altid vores piger med noget til fars dag.

Jeg har også haft min lille niece med ude og købe mors dags gave til min søster (der er ingen far). Hun forstod det selvfølglig ikke, men ville mega gerne købe gave til sin mor :lun:
3
Selma156
Kort karma: 464
Likede indlæg: 7561

Indlægaf Selma156 » 9. maj 2025, 15:33

Mine forældre går ret meget op i mors og fars dag, selv om de ikke vil indrømme det :lol:

Jeg sender ofte min mor en buket blomster på dagen, men i år bliver det en fuglebog, hun ønsker sig.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4179
Likede indlæg: 51985

Indlægaf LaMariposa » 9. maj 2025, 15:43

Går egentlig ikke ret meget op i det, men vi plejer at give min mor en buket blomster eller noget rart.

Min mand og datter plejer at købe blomster eller chokolade, og det er dejligt at få anerkendelsen, selvom jeg ikke går så meget op i det. Men det ville være lige så dejligt for mig, hvis de tog i legeland nogle timer, så jeg kunne slappe af.
Senest rettet af LaMariposa 9. maj 2025, 16:14, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 968
Likede indlæg: 10401

Indlægaf FruKuk » 9. maj 2025, 15:52

Min mor går meget op i det (mest de år, vi har glemt det :lol:), så min lillebror er blevet ansvarlig for at køre forbi med blomster og chokolade. Har bildt ham ind, at jeg jo stod for det, da han var lille :-D

Vi har ikke haft tradition hos os selv, men de seneste år er ungerne af egen drift begyndt at markere dagen, og det synes jeg virkelig er hyggeligt.
4
Torn
Kort karma: 193
Likede indlæg: 4569

Indlægaf Torn » 9. maj 2025, 16:18

Jeg gider det ikke. Jeg har aldrig givet min mor noget og jeg har aldrig modtaget noget som mor. Det er for mig en dag på linje med valentinsdag. Sådan... amerikansk materialisme.
0
Sorenspige
Kort karma: 1071
Likede indlæg: 12101

Indlægaf Sorenspige » 9. maj 2025, 17:13

Min mand plejer at købe en buket blomster til mig fra vores børn. Efter de begyndte i skole har de også nogle gange tegnet eller skrevet noget til mig der.

Jeg giver altid min mor noget, og det har jeg gjort, siden jeg var barn/teenager. Det er forskelligt, hvad hun får. I år får hun en bestemt slags puslespil, som hun godt kan lide at lægge. Det fik hun vist også sidste år.

Jeg så i en gruppe på fb, at nogen spurgte, hvad folk ønskede sig. Det studsede jeg lidt over, da jeg aldrig har tænkt på det på den måde.
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 258
Likede indlæg: 9001

Indlægaf Tibbler » 9. maj 2025, 18:13

LittleLemon skrev:Vi gør ikke noget - jeg giver ikke noget og får heller ikke selv noget.

Det var ikke en ting i mit barndomshjem og det har heller ikke fyldt i min mands opvækst, så det har vi besluttet ikke at fejre, ligesom vi heller ikke fejrer Valentinsdag eller Fars Dag.

Her er det helt det samme, så jeg låner bare dine ord :D
1
MissB
Kort karma: 319
Likede indlæg: 2736

Indlægaf MissB » 9. maj 2025, 18:25

Min mor får noget af sit yndlings slik. Og så en cola med sit navn på :D hun går ikke op i mors dag overhovedet - nok for at være modsat min mormor, der gik MEGET op i det og ville have alle sine børn og børnebørn om sig den dag.

Jeg har hjulpet min mand med at finde noget hans mor ønskede sig. Hun går sådan moderat op i det :D og så får hun en cola med sit navn af mig :D

Min mand har bedt mig opdatere min ønskesky, og sp har vi hver især en liste på vores indkøbsliste-app hvor vi oterer hvad især godt kan lide på nuværende tidspunkt af slik, blomster, alkohol osv.

Jeg går lige meget op i mors og fars dag. Min mand får et par gaver, en t-shirt med et print der har noget med en af hans hobbies at gøre og en semi for-sjov gave til når han skal på festival. Og så kommer der nok en flaske gin med også.
1
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1882
Likede indlæg: 29262

Indlægaf Aragorn » 9. maj 2025, 18:43

Udødelig foragt og smertefulde og pulserende sår der aldrig heler.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1719
Likede indlæg: 38318

Indlægaf TinaW » 9. maj 2025, 18:56

Min mor er her ikke mere. Da hun levede fik hun noget chokolade eller lign.
Min søn er gammel nok til selv at huske at købe noget, men jeg bliver ikke skuffet, hvis han glemmer det.
0
Brugeravatar
Aurelia
Kort karma: 1786
Likede indlæg: 25082

Indlægaf Aurelia » 9. maj 2025, 20:37

Min kærestes vej til at være far (mere end genetisk) var lang og hård (han havde svært ved at affinde sig med rollen) Og jeg vil aldrig nogensinde glemme ham for at han allerede fra første mors dag sørgede for en gave til mig :lun: og det har været sådan hvert år siden. De sidste par år har de to været nede og købe et smykke til mig, et år købte de legoblomst - og så havde min datter som regel lavet noget krea. Sammen med morgenmad på sengen og generel ekstra omsorg og opmærksomhed :lun:

I år ved jeg at min datter har lavet virkelig mange ting til mig, og de har også lavet noget sammen i et makerspace som de kommer en del i. Glæder mig til at se hvad de har fundet på.

Min mor døde desværre for nogle år tilbage, og mors dag er derfor altid lidt ekstra hård, da dagen altid har givet ekstra anledning til taknemmelighed og eftertanke.
3
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Forældre"