Mors dag - hvad giver og får du?
Re: Mors dag - hvad giver og får du?
Min mor er her ikke mere. Da hun levede fik hun noget chokolade eller lign.
Min søn er gammel nok til selv at huske at købe noget, men jeg bliver ikke skuffet, hvis han glemmer det.
Min søn er gammel nok til selv at huske at købe noget, men jeg bliver ikke skuffet, hvis han glemmer det.
0
Min kærestes vej til at være far (mere end genetisk) var lang og hård (han havde svært ved at affinde sig med rollen) Og jeg vil aldrig nogensinde glemme ham for at han allerede fra første mors dag sørgede for en gave til mig
og det har været sådan hvert år siden. De sidste par år har de to været nede og købe et smykke til mig, et år købte de legoblomst - og så havde min datter som regel lavet noget krea. Sammen med morgenmad på sengen og generel ekstra omsorg og opmærksomhed 
I år ved jeg at min datter har lavet virkelig mange ting til mig, og de har også lavet noget sammen i et makerspace som de kommer en del i. Glæder mig til at se hvad de har fundet på.
Min mor døde desværre for nogle år tilbage, og mors dag er derfor altid lidt ekstra hård, da dagen altid har givet ekstra anledning til taknemmelighed og eftertanke.

I år ved jeg at min datter har lavet virkelig mange ting til mig, og de har også lavet noget sammen i et makerspace som de kommer en del i. Glæder mig til at se hvad de har fundet på.
Min mor døde desværre for nogle år tilbage, og mors dag er derfor altid lidt ekstra hård, da dagen altid har givet ekstra anledning til taknemmelighed og eftertanke.
3
My world 12-10-18 

Det er ikke noget jeg er vokset op med. Jeg sender altid min mor en hilsen, men vi bor ikke i samme land, så jeg giver ikke noget fysisk. Min datters far har købt noget fra datter og ham siden hun blev født. Selv efter vi gik fra hinanden for 5 år siden. Jeg forventer ikke han gør det i år, da jeg har fået en kæreste og så tror jeg lidt han tænker at stafetten er givet videre
Min datter og kæreste ved jeg har en hemmelighed om noget mors dags gave. Det er jeg meget spændt på! Hun går meget op i det og har udover deres hemmelighed lavet en del krea, samt slæbt noget med hjem fra genbrugspladsen

Min datter og kæreste ved jeg har en hemmelighed om noget mors dags gave. Det er jeg meget spændt på! Hun går meget op i det og har udover deres hemmelighed lavet en del krea, samt slæbt noget med hjem fra genbrugspladsen

1
- DetSorteCirkus
- Kort karma: 2568
- Likede indlæg: 62709
Min mor fik altid noget på Mors Dag.
Efter hendes død har jeg ikke markeret dagen. Jeg havde vist i starten en ide om i stedet at donere nogle penge til mor-relateret velgørenhed, men det er ikke kommet i gang. Min mors aske blev spredt over havet, og det ønske begrundede hun bl.a. i, at jeg skulle være fri til at mindes hende hvornår og hvordan jeg måtte føle behov for. Før hun døde, havde jeg nok regnet med, at jeg fortsat ville markere Mors Dag og hendes fødselsdag med en form for erkendtlighed og besøg "ved graven", men mit instinkt har vist sig anderledes. Jeg mindes hende i andre rammer.
Efter hendes død har jeg ikke markeret dagen. Jeg havde vist i starten en ide om i stedet at donere nogle penge til mor-relateret velgørenhed, men det er ikke kommet i gang. Min mors aske blev spredt over havet, og det ønske begrundede hun bl.a. i, at jeg skulle være fri til at mindes hende hvornår og hvordan jeg måtte føle behov for. Før hun døde, havde jeg nok regnet med, at jeg fortsat ville markere Mors Dag og hendes fødselsdag med en form for erkendtlighed og besøg "ved graven", men mit instinkt har vist sig anderledes. Jeg mindes hende i andre rammer.
6
Min mor har altid været ret selvcentreret ift mors dag, fødselsdag og jul så man får ikke lov til at glemme det findes for hun forventer en gave.
Så det skal hun jo have og det plejer at være en blomst. Hun er røvsyg at købe gave til for hun kan ikke lide 80% af det man kommer med.
Hvis hun fx får chokolade så kan du være sikker på at hendes kommentar er “ej det må jeg jo ikke spise”.
Så jeg synes ikke det er hyggeligt at finde noget til hende fordi hun netop forventer en gave men sjældent er glad for det hun får.
Jeg får nogle år af min steddatter og andre år ikke. Det samme fra min mand fordi jeg er hundemor
Det er hyggeligt når de husker det
Så det skal hun jo have og det plejer at være en blomst. Hun er røvsyg at købe gave til for hun kan ikke lide 80% af det man kommer med.
Hvis hun fx får chokolade så kan du være sikker på at hendes kommentar er “ej det må jeg jo ikke spise”.
Så jeg synes ikke det er hyggeligt at finde noget til hende fordi hun netop forventer en gave men sjældent er glad for det hun får.
Jeg får nogle år af min steddatter og andre år ikke. Det samme fra min mand fordi jeg er hundemor

Det er hyggeligt når de husker det

0
- Mani
- Kort karma: 1987
- Geografisk sted: Østjylland
- Likede indlæg: 25690
Mine forældre har aldrig gået op i det, men min mor får en buket af og til. Fordi hun er ensom og fordi jeg ved det betyder noget for hende nu.
Jeg går heller ikke selv op i det og det har mand og børn heller aldrig gjort.
For mig er dagen en dag hvor jeg ser alle lovprisninger af mødre og mærker det grimme stik af misundelse over at jeg ikke har sådan en mor.
Jeg går heller ikke selv op i det og det har mand og børn heller aldrig gjort.
For mig er dagen en dag hvor jeg ser alle lovprisninger af mødre og mærker det grimme stik af misundelse over at jeg ikke har sådan en mor.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Jeg har fået et fint bogmærke min datter har lavet.
Min svigermor får en blomst
Min svigermor får en blomst
0
- Mi55y
- Kort karma: 1243
- Geografisk sted: Århus med bolleÅ
- Likede indlæg: 19980
Herhjemme får man lov at slippe for natte/morgenvagten 2 dage i streg til mors/fars dag. Det var en virkelig god deal, da mindst en af ungerne vågnede om natten OG stod op før kl. 05. Nu er der som regel ikke nogen, der vågner om natten eller står op før 06:30, så vi må se, om faren har fundet på noget mere i år...
Min mor døde for godt en måned siden. Vi plejede at give blomster eller en lille ting, hun ønskede sig. Vi søskende satte hendes urne ned i går, og så venter vi til hendes fødselsdag om 2 uger, hvor alle vi søskende kan være samlet igen sammen med vores unger og gør hendes gravsted pænt.
Min mor døde for godt en måned siden. Vi plejede at give blomster eller en lille ting, hun ønskede sig. Vi søskende satte hendes urne ned i går, og så venter vi til hendes fødselsdag om 2 uger, hvor alle vi søskende kan være samlet igen sammen med vores unger og gør hendes gravsted pænt.
6
S - 09.10.18 .png)
K - 05.03.21
.png)
K - 05.03.21

-
- Kort karma: 754
- Likede indlæg: 17530
Jeg håber ikke, jeg får noget. Jeg synes, det er så åndssvagt, at nu skal man søreme da lige huske at gøre noget for nogen, fordi kalenderes siger det. Jeg er meget mere til betænksomhed uden grund - f.eks hvis sønnike køber en pose af mit yndlingsslik med hjem fordi han ved, jeg har en masse arbejde at sidde med en aften, eller at han sender et skærmbillede af en ny sæson af en serie, vi har ventet på, fordi vi ser den sammen. Sådan nogle små ting betyder langt mere for mig.
2
I've said it before and I'll say it again...

Allmost_Famous skrev:Jeg håber ikke, jeg får noget. Jeg synes, det er så åndssvagt, at nu skal man søreme da lige huske at gøre noget for nogen, fordi kalenderes siger det. Jeg er meget mere til betænksomhed uden grund - f.eks hvis sønnike køber en pose af mit yndlingsslik med hjem fordi han ved, jeg har en masse arbejde at sidde med en aften, eller at han sender et skærmbillede af en ny sæson af en serie, vi har ventet på, fordi vi ser den sammen. Sådan nogle små ting betyder langt mere for mig.
Af ren nysgerrighed - har du så heller ikke lyst til at blive fejret på din fødselsdag?
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Allmost_Famous skrev:Jeg håber ikke, jeg får noget. Jeg synes, det er så åndssvagt, at nu skal man søreme da lige huske at gøre noget for nogen, fordi kalenderes siger det. Jeg er meget mere til betænksomhed uden grund - f.eks hvis sønnike køber en pose af mit yndlingsslik med hjem fordi han ved, jeg har en masse arbejde at sidde med en aften, eller at han sender et skærmbillede af en ny sæson af en serie, vi har ventet på, fordi vi ser den sammen. Sådan nogle små ting betyder langt mere for mig.
Hvad med julen?

1
Jeg er helst fri for gaver til jul og fødselsdag, men traditioner og sammenkomster elsker jeg. Også til jul og fødselsdag. Jeg forbinder ikke fars/mors/valentinsdag med samme traditionelle sammenkomster.
0
-
Animi skrev:Allmost_Famous skrev:Jeg håber ikke, jeg får noget. Jeg synes, det er så åndssvagt, at nu skal man søreme da lige huske at gøre noget for nogen, fordi kalenderes siger det. Jeg er meget mere til betænksomhed uden grund - f.eks hvis sønnike køber en pose af mit yndlingsslik med hjem fordi han ved, jeg har en masse arbejde at sidde med en aften, eller at han sender et skærmbillede af en ny sæson af en serie, vi har ventet på, fordi vi ser den sammen. Sådan nogle små ting betyder langt mere for mig.
Af ren nysgerrighed - har du så heller ikke lyst til at blive fejret på din fødselsdag?
Næh, ikke specielt. Når jeg holder noget, er det fordi familien har bedt mig om det.
1

-
primle skrev:Allmost_Famous skrev:Jeg håber ikke, jeg får noget. Jeg synes, det er så åndssvagt, at nu skal man søreme da lige huske at gøre noget for nogen, fordi kalenderes siger det. Jeg er meget mere til betænksomhed uden grund - f.eks hvis sønnike køber en pose af mit yndlingsslik med hjem fordi han ved, jeg har en masse arbejde at sidde med en aften, eller at han sender et skærmbillede af en ny sæson af en serie, vi har ventet på, fordi vi ser den sammen. Sådan nogle små ting betyder langt mere for mig.
Hvad med julen?
Jeg har i årevis forsøgt at afskaffe gaver os voksne imellem, men uden held.
0

Min mor er ikke god til at være mor- sagt på den mest diplomatiske måde. Desuden har jeg ikke boet med hende siden jeg var et år. Så jeg synes ikke mors dag i den retning er noget, der skal fejres.
Og jeg formåede ikke selv at blive mor trods lang og sej kamp. Så jeg holder mig ude af sociale medier i dag.
Og jeg formåede ikke selv at blive mor trods lang og sej kamp. Så jeg holder mig ude af sociale medier i dag.
1