Jeg foretrækker at holde weekend-fødselsdage. At gå hjem med 10 piger i øsregn og blæst i november og december (hvor mine børn har fødselsdag) med kæmpe skoletasker, flyverdragter osv der er drivvåde og børn, der er trætte er sgu ingen fornøjelse. Og så skal de 10 drivvåde skoletasker og flyverdragter også opbevares frem til festen er slut. Det er simpelhen noget bøvl (som vi alligevel har praktiseret et par gange). Det er altså nemmere, de bliver leveret og hentet igen
Min yngste i 2. klasse har lige holdt fødselsdag hjemme (i dag) og jeg synes ikke det var så slemt på trods af temafest og ønske om brunch. Det er markant nemmere nu end bare for 2 år siden. (Husker stadig med gru den første fødselsdag vi holdt hjemme - alt legetøj blev væltet ud på gulvet og rodet sammen
Nu er jeg en mere erfaren mor, der lige flytter de værste kasser med dims ud af værelset inden der vælter 10 piger ind
). Men klart det er nemmere i et legeland, selv om de roder mindre nu og det er også en løsning, vi har brugt, og sikkert kommer til at bruge igen.
Det koster 500 kr at holde fødselsdag i det lokale legeland i hverdagene (og den ligger 500 meter fra skolen) og 750 i weekenderne. Jeg synes det er pengene værd især fordi vi skal holde to børnefødselsdage de sidste 4 weekender før jul. Der er nemme løsninger altså i høj kurs.