honeybee skrev:godtnavn skrev:honeybee skrev:godtnavn skrev:Min datter har fået en rød plamage der klør på halsen. Kan mærke jeg er ægte i panik for om hun har fået fnat efter de skrev det var der på kkfoen. Jeg kan finde mange federe ting at smide 4200 kr efter, (hvis én kur er nok skal vi gennem mange kure er hele vores opsparingen efterhånden væk, den er ikke bygget op efter barsel endnu) og jeg kan slet ikke overskue hvilket tøj jeg skal have på når alt skal kogevaskes eller stilles koldt en uge, jeg har intet tøj der kan tåle kogevask.
Jeg overreagerer helt sikkert, det er ikke et stort område og havde aldrig overvejet fnat hvis det ikke var beskeden fra skolen. Men kryds lige fingre for mig, jeg har det fysisk skidt og føler jeg skal kaste op ved tanken om mider i huden. Og så klør det overalt nu, I ved, ligesom når nogen nævner lus og ens hår så klør.
EDIT: Rettede lige prisen da det gik op for mig man altid skulle have 2 behandlinger, det kan man sgu hurtigt gå fallit af.
Fnat starter og ses oftest på hænderne. Ligner udslættet fnat? Det plejer at være ret karakteristisk med de små knopper og midegangene.
En tube creme som behandlingen består af koster omkring 240 kr og rækker til cirka en voksen, så selvom I eventuelt skal have to gange hver (kun hvis man har symptomer, at man skal have to gange, ellers er en gang nok for resten i familien) kan jeg ikke få det til mere end cirka 2400?
Som i sig selv jo også er nok!
Håber det er noget andet ubetydeligt udslæt!
Der hvor jeg læste stod der at voksne skulke bruge 2 tuber og børn 1 tube, men er da rart hvis det kun er én per voksen, og så er 2 tuber måske også nok til 3 børn når de er 7, 5 og ½ år? Det ville begrænse udgiften markant.
Her er det på halsen så det er nok noget andet så, hun har kløet i det så det er mest rødt og med kradsemærker nu, må se om det spreder sig. Den 5 årige har rødt udslæt overalt men hun har kronisk nældefeber og næsten altid udslæt trods daglig medicin, så det er svært at bedømme om hun har noget andet end hun plejer.
Min erfaring er at 1 tube er nok til 1 voksen. Og ja mon ikke børnene så kan dele en også.
Når det så er sagt, så tror jeg altså ikke det er det hun har.
God bedring og æv med nældefeberen, som driller!
Er det nok ikke, men det er ligesom med lus, hører man det er i omløb i børnehaven så tror man straks man har det hvis man ser ens barn klø sig i håret. Håber virkelig vi slipper selvom der er flere tilfælde i kkfoen