Snik-snaktråd for forældre vol.2

godtnavn
Kort karma: 1155
Likede indlæg: 14082

Re: Snik-snaktråd for forældre vol.2

Indlægaf godtnavn » 27. okt 2024, 17:56

honeybee skrev:
godtnavn skrev:
honeybee skrev:
godtnavn skrev:Min datter har fået en rød plamage der klør på halsen. Kan mærke jeg er ægte i panik for om hun har fået fnat efter de skrev det var der på kkfoen. Jeg kan finde mange federe ting at smide 4200 kr efter, (hvis én kur er nok skal vi gennem mange kure er hele vores opsparingen efterhånden væk, den er ikke bygget op efter barsel endnu) og jeg kan slet ikke overskue hvilket tøj jeg skal have på når alt skal kogevaskes eller stilles koldt en uge, jeg har intet tøj der kan tåle kogevask.

Jeg overreagerer helt sikkert, det er ikke et stort område og havde aldrig overvejet fnat hvis det ikke var beskeden fra skolen. Men kryds lige fingre for mig, jeg har det fysisk skidt og føler jeg skal kaste op ved tanken om mider i huden. Og så klør det overalt nu, I ved, ligesom når nogen nævner lus og ens hår så klør.

EDIT: Rettede lige prisen da det gik op for mig man altid skulle have 2 behandlinger, det kan man sgu hurtigt gå fallit af.

Fnat starter og ses oftest på hænderne. Ligner udslættet fnat? Det plejer at være ret karakteristisk med de små knopper og midegangene.
En tube creme som behandlingen består af koster omkring 240 kr og rækker til cirka en voksen, så selvom I eventuelt skal have to gange hver (kun hvis man har symptomer, at man skal have to gange, ellers er en gang nok for resten i familien) kan jeg ikke få det til mere end cirka 2400? :)
Som i sig selv jo også er nok!

Håber det er noget andet ubetydeligt udslæt!

Der hvor jeg læste stod der at voksne skulke bruge 2 tuber og børn 1 tube, men er da rart hvis det kun er én per voksen, og så er 2 tuber måske også nok til 3 børn når de er 7, 5 og ½ år? Det ville begrænse udgiften markant.

Her er det på halsen så det er nok noget andet så, hun har kløet i det så det er mest rødt og med kradsemærker nu, må se om det spreder sig. Den 5 årige har rødt udslæt overalt men hun har kronisk nældefeber og næsten altid udslæt trods daglig medicin, så det er svært at bedømme om hun har noget andet end hun plejer.

Min erfaring er at 1 tube er nok til 1 voksen. Og ja mon ikke børnene så kan dele en også.
Når det så er sagt, så tror jeg altså ikke det er det hun har.
God bedring og æv med nældefeberen, som driller!

Er det nok ikke, men det er ligesom med lus, hører man det er i omløb i børnehaven så tror man straks man har det hvis man ser ens barn klø sig i håret. Håber virkelig vi slipper selvom der er flere tilfælde i kkfoen :kryds:
1
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4068
Likede indlæg: 49597

Indlægaf LaMariposa » 27. okt 2024, 21:03

Opkast igen... :( Det er kun halvanden uge siden sidst.

Jeg. Hader. Vinter.
0
:lun: Be brave

Never a dull moment...
pinkmoon
Kort karma: 235
Likede indlæg: 9076

Indlægaf pinkmoon » 28. okt 2024, 08:50

Jeg var oppe med mit barn tre timer i nat, og nu sidder jeg på kontoret og skal forestille at være en produktiv medarbejder. Jeg stopper aldrig med at synes det er et fuldstændig bananas setup.
3
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 28. okt 2024, 09:08

Vintertid stinker. Vi var lige kommet i en god rytme med Fjord, men den er helt væk i går og i dag, så jeg er bange for jeg har tabt mine awesome rutine til vintertiden, hvornår bliver det sommertid igen? :lol:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 1387
Likede indlæg: 30177

Indlægaf Sangius » 28. okt 2024, 09:11

Jeg elsker vintertid. Man får foræret en hel time ekstra til ens aften, da ungerne falder tidligere i søvn. I love it.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 1337
Likede indlæg: 16036

Indlægaf Zonta » 28. okt 2024, 12:29

Sangius skrev:Jeg elsker vintertid. Man får foræret en hel time ekstra til ens aften, da ungerne falder tidligere i søvn. I love it.

Tal for dig selv :D

Mit barn sover til samme tid og står til gengæld mega frisk op.
2
J, juli 2018.
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 28. okt 2024, 18:25

Mine børn sov heller ikke tidligere, tilgengæld sover den lille på 6 måneder ikke længere sin gode 2 timers formiddagslur, men tager kun lure på 30 minutter og er sur og træt hele eftermiddag/aften. Håber det er tilbage til normalen, eller i det mindste det normale gode humør, i morgen :kryds:
0
Dobbeltkonfekt
Kort karma: 78
Likede indlæg: 698

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 29. okt 2024, 11:57

I går eftermiddag hang de i mine børns vuggestue en seddel op om, at de fejrer halloween på torsdag, og at børnene gerne må være udklædt. Det er jo faktisk er rigtig fint initiativ. Men det ville have været dejligt at få besked i f.eks. sidste uge. Vi har ikke haft børn i institution før, så jeg havde ikke overvejet, at det allerede var en ting. Så nu har vi et døgns tid til at panikke udklædning. Det er synd for vores børn, hvis de er de eneste, der ikke er udklædt. Men det er virkelig også ærgerligt at bruge penge på en hovsa-løsning. Havde vi fået besked i sidste uge, kunne jeg nemt have bestilt nogle fine og billige kostumer på Reshopper…
4
Lulu
Kort karma: 139
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2959

Indlægaf Lulu » 29. okt 2024, 12:04

Dobbeltkonfekt skrev:I går eftermiddag hang de i mine børns vuggestue en seddel op om, at de fejrer halloween på torsdag, og at børnene gerne må være udklædt. Det er jo faktisk er rigtig fint initiativ. Men det ville have været dejligt at få besked i f.eks. sidste uge. Vi har ikke haft børn i institution før, så jeg havde ikke overvejet, at det allerede var en ting. Så nu har vi et døgns tid til at panikke udklædning. Det er synd for vores børn, hvis de er de eneste, der ikke er udklædt. Men det er virkelig også ærgerligt at bruge penge på en hovsa-løsning. Havde vi fået besked i sidste uge, kunne jeg nemt have bestilt nogle fine og billige kostumer på Reshopper…

Her var det godt nok til fastelavn, men min søn blev smidt o sort tøj, og fik lige en sort eyeliner plet malet på næsen og nogle streger på kinden. Så var han klædt ud som kat første år.
Når de er så små gider de jo ikke rigtig kostumer alligevel.
2
Dobbeltkonfekt
Kort karma: 78
Likede indlæg: 698

Indlægaf Dobbeltkonfekt » 29. okt 2024, 12:11

Lulu skrev:Her var det godt nok til fastelavn, men min søn blev smidt o sort tøj, og fik lige en sort eyeliner plet malet på næsen og nogle streger på kinden. Så var han klædt ud som kat første år.
Når de er så små gider de jo ikke rigtig kostumer alligevel.

Det er en virkelig god idé - og især også en god pointe, at de jo ikke rigtig riger kostumer. I hvert fald ikke særligt længe ad gangen. Institutionen har skrevet, at de laver ansigtsmaling - men det kan man selvfølgelig også få ovenpå knurhår og næse. Jeg overvejede at give dem orange strømpebukser og en hvid eller gul body, så de kunne være kyllinger. Men min mand synes, det er for fesent.
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3323

Indlægaf Alphilia » 29. okt 2024, 15:16

Vores institution har meldt ud i dag, at børnene gerne må komme udklædte på torsdag.
Man (jeg) burde nok ha set det komme, men jeg synes godt nok det er sent og tænker ikke vi når at skaffe udklædning.
So be it
3
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 13807

Indlægaf Galoldriel » 29. okt 2024, 20:06

Min datter får Clarithromycin, en type antibiotika, mod mycoplasmainfektion (kold lungebetændelse). Hun er på dag 6 og afslutter behandlingen i morgen. Der har ikke været bivirkninger, men nu har hun fået et lille udslæt på det ene ben, som er ømt. Der er listet alle mulige væmmelige bivirkninger op på indlægssedlen, og selvom jeg godt ved at det slet ikke er så slemt som noget af det, der bliver beskrevet, så er jeg stadig ikke helt rolig ved det. Jeg hader når mine børn er syge :(
0
Reach out and beyond
Wake up, remember
We are born of one breath, one word
We are all one spark, eyes full of wonder
Brugeravatar
Kerrigan
Kort karma: 641
Likede indlæg: 12866

Indlægaf Kerrigan » 30. okt 2024, 17:00

Alphilia skrev:Vores institution har meldt ud i dag, at børnene gerne må komme udklædte på torsdag.
Man (jeg) burde nok ha set det komme, men jeg synes godt nok det er sent og tænker ikke vi når at skaffe udklædning.
So be it

Det er det samme her, vi fik beskeden i søndags. De fejrer dog ikke Halloween andet end at daginstitutionen er blevet hjemsøgt af spøgelser og græskar i pap.

Fastelavn plejer de til gengæld at gøre meget ud af. Det er virkelig hyggeligt.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 30. okt 2024, 19:21

Jeg sendte Luna i skole sidste år uden kostume fordi der intet var meldt ud om det, hun var en af de eneste der ikke var klædt ud :genert:

Så i år skulle hun selvfølgelig have kostume på, og planen var klar, men på en eller anden måde har min hjerne været dato-forvirret, så jeg troede først det var en gang i næste uge :genert: Så vi har lavet kostumer her til eftermiddag :lol: JEg mangler et par småting på begge kostumer som der skal sys på symaskinen men er ellers i mål, så nu venter jeg på alle børn sover og jeg kan sætte mig og sy uden at larme så de ikke kan falde i søvn, når de først sover generer en symaskine ikke. Håber de snart falder i søvn, for jeg er træt! Og næste år må jeg få skrevet halloweenkostumer på planen i efterårsferien, det her gider jeg ikke igen.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 854
Likede indlæg: 21045

Indlægaf Animi » 31. okt 2024, 07:25

Jeg er virkelig glad for, at jeg købte et kostume brugt til 30 kr - for hun nåede at have det på i 5 minutter (meget begejstret) før hun så ville have det af igen :lol:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Forældre"