Too Good To Go

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Kilix
Kort karma: 302
Likede indlæg: 4534

Re: Too Good To Go

Indlægaf Kilix » 19. jul 2025, 22:28

Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Jeg er dybt DYBT misundelig på jeres TGTG poser! :whine:
De sidste to gange jeg har hentet en pose her i vores lille by var det 5 euro for lidt, underligt, random mad og jeg ikke ville købe selv. :trist:
0
Brugeravatar
Elverpigen
Kort karma: 169
Likede indlæg: 4128

Indlægaf Elverpigen » 20. jul 2025, 11:17

Kilix skrev:Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Jeg er dybt DYBT misundelig på jeres TGTG poser! :whine:
De sidste to gange jeg har hentet en pose her i vores lille by var det 5 euro for lidt, underligt, random mad og jeg ikke ville købe selv. :trist:

Æv :ae: Så ville jeg heller ikke gide bruge appen.

Jeg er ind til videre også ret kræsen med, hvilke TGTG jeg vil prøve. F.eks. så jeg et sted, man kan afhente sushi ved frokosttid, hvor de skriver, at det er fra dagen i forvejen. Det tør jeg ikke satse på, at de har været dygtige nok til at opbevare så længe. Generelt går jeg efter dem, der har mindst 4 stjerner i anmeldelserne.

Leverings-tingene synes jeg har levet op til det annoncerede niveau, man skal bare vide, hvad varerne koster normalt, for ikke at blive fristet til at købe en deal nær udløbsdatoen til næsten fuld pris.

Det er rent 1st world problem, at jeg er lidt irriteret over, at den kupon jeg nu har optjent, kun er på 35 kr, og der er et ret lille udvalg til den pris, og ikke meget af det er noget jeg fodrer min halvsarte mave med i de mængder.
1
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 24. jul 2025, 17:11

Jeg startede ugen med endnu en TGTG pose til 39 kr fra Alma:

1 stor og fin vandmelon
3 fine store bananer
2 bdt øko radisser
2 bdt små løg m. noget "stilk"
Lille pose med dild
1 farvet blomkål
1 lille rødt spidskål

Resten kasserede jeg:
1 roe/kålrabi med mugpletter
2 øko agurker, både gul-plettede, bløde i enderne og begyndende tegn på mug.

I deres eller flotte grøntafdeling var der også en kasse med gul-plettede agurker til let nedsat pris, men det tror jeg ikke er godt for Almas brand.

Måske er det den fugtige varme, der har givet udfordringer med fordærvet grøn de seneste gange. Det ser ud til, at andre oplever det samme, for deres kvalitets-karakter er dalet til under 4,0 i appen. Jeg begynder at lure på et par andre TGTG grønt-poser med over 4 i kvalitetskarakter.

Vandmelonen fyldte godt i posen, så grøntsagerne er allerede ved at være spist.
0
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 25. jul 2025, 19:11

Ugens 2. grøntpose, efter at der kun var nogle af de fint holdbare løg tilbage:

3 rødløg
4 løg
2 STORE net hvidløg
4 små rødbeder, formentligt øko
1 stort bdt bredbladet persille - ½ kg står der på!
1 bakke danske jordbær
2 øko agurker, hvoraf jeg kasserede den ene pga tegn på mug, den anden ser spiselig ud.
2 bakker øko ærter
1 øko mynte krydderurt i potte

Bedre kvalitet, lækkerier, men jeg er efterhånden lige vel forberedt på at forsvare elverhulen mod vampyrer :lol:
1
Fynerfin82
Kort karma: 192
Likede indlæg: 4548

Indlægaf Fynerfin82 » 28. jul 2025, 17:44

Jeg har for første gang prøvet tgtg. Det blev en grab n go fra Lagkagehuset til 49 kr.

Jeg fik:
2 sandwich
3 pølsehorn
1 pepperonipizza
Rugbrødcrumble

Det er jeg meget tilfreds med og tænker ikke det bliver sidste gang jeg tager en pose derfra.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2575
Likede indlæg: 63101

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2025, 19:11

Elverpigen skrev:Ugens 2. grøntpose, efter at der kun var nogle af de fint holdbare løg tilbage:

3 rødløg
4 løg
2 STORE net hvidløg
4 små rødbeder, formentligt øko
1 stort bdt bredbladet persille - ½ kg står der på!
1 bakke danske jordbær
2 øko agurker, hvoraf jeg kasserede den ene pga tegn på mug, den anden ser spiselig ud.
2 bakker øko ærter
1 øko mynte krydderurt i potte

Bedre kvalitet, lækkerier, men jeg er efterhånden lige vel forberedt på at forsvare elverhulen mod vampyrer :lol:

Du kan evt. fryse hvidløgene.
0
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 28. jul 2025, 19:29

DetSorteCirkus skrev:Du kan evt. fryse hvidløgene.

Jeg har en alt for lille fryser og overvejer efterhånden seriøst, om jeg kan klemme en lille fryser ind i mit køkken generelt, og ikke kun til TGTG.

Heldigvis har begge kæmpe net med hvidløg fået nye gode hjem :engel:
1
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 30. jul 2025, 17:14

Næste pose TGTG grønt:

1 bakke øko snacktomater
1 bakke øko champignon
1 øko mango m. lille brun plet
1 lille øko blomkål, ca ½ kasseret
2 formentlig øko appelsiner
1 formentlig øko citron
1 træt øko krydderurt
5 nektariner
3 bdt rabarber
1 aubergine m. lille brun plet
1 lille spidskål

Standarden er meget pænere denne gang :klap:

Tomater, champignon, aubergine, spidskpl + nogle løg og hvidløg fra sidste pose blev til et fad improviseret grøntsags"lasagne" med ærteprotein, gurkemeje og et lag revet ost de sidste pose, til ca 4 måltider :D
1
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1667
Likede indlæg: 25705

Indlægaf .Magic. » 30. jul 2025, 19:32

Kilix skrev:Jeg har sagt det før, og jeg siger det gerne igen: Jeg er dybt DYBT misundelig på jeres TGTG poser! :whine:

Det samme i “min” by.
Det er slet ikke pengene værd for jeg spiser ikke ret meget af det de propper i. Vi køber når min mand er hjemme for han er næsten altædende :P
1
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 24. dec 2025, 12:44

Den seneste 1½ månes tid har jeg købt 3 TGTG poser:

1) Grøntpose fra Alma. Der var et par OK æbler, pærer og rødkål, nogle vel trætte gulerødder, og resten havde mere karakter af pyntegrønt med mikro-græskar fra halloween og et "ris" med nogle lige lovligt rustikke paradisæbler. Det er kun en marginal besparelse ift. det ekstra besvær. Jeg prøver at tage mig sammen til at prøve igen en anden gang....

2) Sushi fra den sjældne yndlingsbiks fangede jeg tilfældigvis en aften på vej hjem fra træning, hvor de 5 minutters afhentningstid passede godt med en lille omvej fra ruten :savl: Virkelig godt til prisen.

3) Brødposen fra Alma: Jeg spillede nok lidt højt spil i dag, da jeg skal have bl.a. brød med til forretten i aften. Brødposen indeholdt 1 hvidt brød, 1 grovbrød og sørme om der ikke også lå et rugbrød nede under :love: Brødposerne er så meget bedre og nemmere at håndtere, så det er ærgerligt, at min mave ikke er så begejstret for jævnlig indtag af brød. Det samme økologiske bagerri, der leverer til Alma, har også TGTG brød *suk* Virkeligt godt køb til 39 kr.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 874
Likede indlæg: 21863

Indlægaf Animi » 13. apr 2026, 11:43

Prøvede en TGTG pose fra Netto med frugt og grønt til 45kr Var ganske tilfreds. Fik en stor bakke jordbær, hvilket min datter elsker. Mango og kiwi som jeg elsker. Pakke æbler, to af dem var dog ret rynkede. Og så fennikel, som jeg ikke aner, hvad jeg skal bruge til. Kunne godt finde på at gøre det igen.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 13. apr 2026, 14:19

Animi skrev:Prøvede en TGTG pose fra Netto med frugt og grønt til 45kr Var ganske tilfreds. Fik en stor bakke jordbær, hvilket min datter elsker. Mango og kiwi som jeg elsker. Pakke æbler, to af dem var dog ret rynkede. Og så fennikel, som jeg ikke aner, hvad jeg skal bruge til. Kunne godt finde på at gøre det igen.

Jeg elsker fennikel :D Let frisk og svag lakridsagtig smag. Er den frisk kan den bruges i salat, hvis detn er træt, kan man tage det yderste af, skære resten i skiver og give dem en tur i ovnen f.eks. 180 C 15 min med en sjat olie over eller efter smag/opskrift
2
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 62975
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. apr 2026, 16:49

Syltet fennikel er også lækkert.
1
Brugeravatar
Elverpigen

Indlægaf Elverpigen » 16. jul 2026, 21:19

14 stk sushi og 5 små stegte ting for 39 kr blev det til i aften fra Fuji Sushi :klap:

Det var godt til lige at kræse med lidt ekstra variation for min appetit, der svigter noget her i varmen.
1

Tilbage til "Mad og drikke"