PAX II skrev:Moe skrev:Korrekt, hvilket er årsagen til, at DEI er en horribel ideologi. Men jeg synes at erindre, at du støtter DEI, du taler da for feminisme og at kvinder er lige så gode som mænd til politiet, forsvaret osv.?
Måske er det på tide at revidere dit ideologiske ståsted!
Det kvindelige personel skal opfylde samme antagelseskrav som det mandlige. Sådan er det i Forsvaret og sådan skal det være (mener ikke det er hos politiet og beredskabet kender jeg ikke så meget til). Man skal som kvinde være i stand til at gennemføre den nødvendige uddannelse og opfylde de krav, der er en forudsætning for at gøre tjeneste inden for de forskellige tjenestegrene.
En øget mangfoldighed er en god ting, men gode intentioner og værdier må bortkastes fordi ”kampeffektiviteten” kommer i første række. Som soldat, politibetjent eller brandmand mener jeg kvinder har en plads og da miljøerne du skal arbejde i, er ikke anderledes fordi du er kvinde, skal der være ens (høje) adgangs- og uddannelseskrav for begge køn.
Så Bente er meget velkommen hos os, forudsat hun lever op til de krav som den specifikke jobfunktion kræver. Det er dine kompetencer vi efterspørger og ikke dit køn. Jeg går ikke ind for DEI for enhver pris.
Ja, sådan er det i forsvaret og ikke hos politiet, som vi også tidligere har talt om.
Synes du selv, SS har vist, at øget mangfoldighed var en god ting?
Jeg er helt uenig i, at øget mangfoldighed er en god ting, og at gode intentioner og værdier ikke må bortkastes, fordi "kampeffektiviteten" kommer i første række. "Kampeffektiviteten", altså professionalisme eller resultater, eller ansættelser af de bedst egnede, er hvad der udgøre den ægte gode ting, gode intentioner og værdier, ikke mangfoldighed - hvilket bedst kan sammenlignes med en social ordning.
Som soldat, politibetjent eller brandmand mener jeg, at de borgere, som har brug for hjælp, kommer i første række, ikke mangfoldigheden eller andre ideologiske tiltag. Derfor, hvis "kampeffektiviteten" siger 90% mænd eller 100% mænd, så er det målet, vi skal opfylde. Mangfoldighed kan du have i din fritid og for din egen regning, ikke på min eller andres bekostning.
Bente burde ikke være velkommen hos jer, medmindre hun er bedst egnet samt at hun lever op til de krav, som den specifikke jobfunktion kræver. Det er kompetencer, vi skal efterspørge, ikke køn eller mangfoldighed.
Det er godt, du ikke går op i DEI for enhver pris, men du går op i det til en vis pris, og den er efter min mening for høj.
Hvorfor er det overhovedet godt med mangfoldighed?
Hvad baserer du det på, når det ikke er resultater som du måler på?
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”