libertá skrev:Sangius skrev:
Jeg ville fandme også holde mine børn fra en voksen mand i bamsekostume, med et ego på størrelse med Jylland og en tendens til at snyde, drille og generelt opføre sig som en ringe opdraget 5 årig.
Men mine unger ser altså stadig Bamse og Kylling.
Hvad er din pointe??
Okay, nu var det ikke lige Bamse og Kylling, jeg talte om, så ved ikke om det eksempel er så godt...
De er jo alt andet lige mere harmløse og langt mere politisk korrekte og søde end Onkel Reje.
Stadig synes jeg dog, at det er en smule forvirrende, at figurer og karakterer, som forældre elsker på tv, er nogle de ville hade i virkelighedens verden. Hvorfor skal børnene fodres med karakterer på tv, som forældrene reelt ikke ville bryde om eller acceptere i den virkelige verden? Det er her, min logik ikke slår til.
Men det er da muligt, at jeg bare er begrænset i min tankegang her.![]()
Skal vi kun vise TV med figurer som kan findes i den virkelige verden? Vi udelukker næsten alt børnetv. Skuespillere i børne-tv opfører sig jo altid super weird. Mødte man en i den virkelige verden, som opførte sig som en en fra Ramasjang, ville personen med garanti være mentalt retarderet eller have andre problemer.
Så selvfølgelig ville ingen udsætte deres børn for en ægte mand, som opførte sig som Onkel Reje. Eller Bamse. Eller Aske. Eller Motor Mille. Eller Sikker og Søn.
De ville alle være fuldstændig bims i kasketten, hvis de var min nabo og havde den adfærd.