Den store juletråd - 2025

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 1350
Likede indlæg: 16196

Re: Den store juletråd - 2025

Indlægaf Zonta » 2. dec 2025, 12:46

Vi har pyntet lidt op herhjemme, men nåede ikke det hele. December er kommet lidt bag på mig i år faktisk :ninja: Jeg har også været sygemeldt et par uger i november, så tiden er løbet lidt fra mig. Men vi har selvfølgelig nået at få julekalendrene op, nisserne er flyttet ind og kalenderlyset er tændt. Adventskrans har vi droppet i år - syntes simpelthen det blev for dyrt.

Vi skal holde jul hjemme hos os i år - vi bliver 9 voksne og 3 børn. Jeg er pt. ved at finde overskuddet til at begynde at dele opgaver ud på folk :lol: Vi plejer at deles om maden, så værterne ikke står med det hele.

Hvor plejer I at købe kød (and og flæskesteg) henne? Jeg kan nogle gange få gjort de mindste opgaver meget store i mit hoved og jeg kan ikke finde ud af, om vi skal gå med kølediskens bedste, gå til slagteren i mit lokale supermarked, gå til en anden slagter, gå efter noget bondegårds-frilands-halløj :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1655
Likede indlæg: 29078

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. dec 2025, 13:19

Vi har julet længe, -og jeg har virkelig nydt at huset er pyntet op, - så har jeg tilføjet lidt ekstra her og der, bare for fornøjelsens skyld :deer:

Forrige weekend lavede jeg juledekorationer sammen med min ene søster, og lidt af vores børn.
Det er fast tradition og lidt en slags "nu ER det jul" understregning, at mine søstre og jeg laver dekorationer sammen, - men i år svigtede den ene, da hun havde fået lavet sommerhus aftale, og vi kunne ikke finde en dag vi alle kunne ellers.
Men det blev jo jul alligevel, - og jeg fik lavet nogle fine dekorationer til mig selv, og til vores mor.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Kanga
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4801

Indlægaf Kanga » 2. dec 2025, 14:31

Vi har pyntet op (læs: JEG har). I år har jeg betalt mig fra en adventskrans, og den er så fin.
Har været til årets første to julefrokoster, har en tilbage. Har spist risengrød to gange og ris ala mande 2 gange :D Det tegner godt for december.

Madindkøb plejer kæresten at stå for. Vi har kun and, som vi bestiller hjem fra et bestemt supermarked.

Juleaften bliver vi som vanligt kæreste, søn og jeg, kærestes forældre og søster. Og som vanligt holder jeg mere af selve julemåneden end af juleaften :/
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1655
Likede indlæg: 29078

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. dec 2025, 15:06

Kanga skrev:Vi har pyntet op (læs: JEG har). I år har jeg betalt mig fra en adventskrans, og den er så fin.
Har været til årets første to julefrokoster, har en tilbage. Har spist risengrød to gange og ris ala mande 2 gange :D Det tegner godt for december.

Madindkøb plejer kæresten at stå for. Vi har kun and, som vi bestiller hjem fra et bestemt supermarked.

Juleaften bliver vi som vanligt kæreste, søn og jeg, kærestes forældre og søster. Og som vanligt holder jeg mere af selve julemåneden end af juleaften :/

Når du har det sådan, så er det jo netop godt at vi har en hel måned (og mere hvis man synes) til julehygge, mad, pynt, og alt hvad man ellers måtte forbinde med jul og julens hygge.
Jeg håber virkelig at du en dag tager revanche på det med jul, at du har mange vidunderlige juleaftener foran dig, uden følelsen af at tage hensyn og gå på kompromis, men bare føle at NU er det rigtig jul. En form for "flyvende farmor" med børnebørn på skødet, og hvor det hele bare er skøn idyl, glæde, hyggeligt samvær og gode forventninger.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 913
Likede indlæg: 24687

Indlægaf Nesnay » 2. dec 2025, 16:55

Min mormor skal ikke holde jul hos os i år (hvert andet år holder hun med min moster), men til gengæld kommer hun på juleophold hos mine forældre i weekenden op til jul. Jeg har ikke andre planer i den weekend og holder tidlig juleferie i år (fra d. 19.), så jeg skal bruge mest mulig tid sammen med hende. Hun er 100, så man ved jo aldrig, hvor længe vi får lov at beholde hende. Hun er det mest elskelige menneske og er altid så glad og taknemmelig for, at vi har lyst til at bruge tid med hende, at jeg næsten får dårlig samvittighed over det.
7
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 913
Likede indlæg: 24687

Indlægaf Nesnay » 2. dec 2025, 16:57

Jeg er netop ankommet til mit hotel i London og slapper af inden aftenens teatertur. Jeg satser stærkt på at få tanket op på julelys i denne uge, London plejer at levere på det punkt.
2
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 902
Likede indlæg: 27516

Indlægaf catnip » 2. dec 2025, 17:00

IrmaPigen skrev:Så er det ved at være jul :lol:

Det er en af de ting der er bedst ved at være i Florida til jul - der er nogle wildass biler, med julepynt alle vegne :deer:
2
“There's a lot of attitudes going on around here. Don't let me get one.”
― Ash in Fantastic Mr. Fox
Kanga

Indlægaf Kanga » 2. dec 2025, 18:48

Madam Pomfrey skrev:
Kanga skrev:Vi har pyntet op (læs: JEG har). I år har jeg betalt mig fra en adventskrans, og den er så fin.

Når du har det sådan, så er det jo netop godt at vi har en hel måned (og mere hvis man synes) til julehygge, mad, pynt, og alt hvad man ellers måtte forbinde med jul og julens hygge.
Jeg håber virkelig at du en dag tager revanche på det med jul, at du har mange vidunderlige juleaftener foran dig, uden følelsen af at tage hensyn og gå på kompromis, men bare føle at NU er det rigtig jul. En form for "flyvende farmor" med børnebørn på skødet, og hvor det hele bare er skøn idyl, glæde, hyggeligt samvær og gode forventninger.

Det vil jeg se frem til. Jul i en hytte i Norge eller Sverige. Jul i Florida. Jul i Østrig. Jul i sommerhus. Jul alle andre steder end hjemme med en svigerfamilie, som jeg ikke har meget til fælles med.
3
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1497
Likede indlæg: 31748

Indlægaf sigge » 3. dec 2025, 10:57

Vi har fået julehygge på job:
Lige som sidste år har vi fået en lågekalender, hvor man kan vinde præmier ved at finde 4 ens billeder bag lågerne. Mine mest utålmodige kolleger har allerede åbnet alle låger. Tsk tsk. :nej: Tidligere har der åbenbart været chokoladekalendere, så for at vi ikke skal snydes for snolder, har vi også alle fået en stor bøtte Wally & Whiz vingummier. Det tager jeg gerne imod i stedet for chokolade, som jeg får i mine kalendere hjemme. :savl:

Og så har alle fået et kit til at bygge et peberkagehus, og her er der selvfølgelig også en konkurrence med flere kategorier. Jeg gider faktisk ikke rigtigt at bygge mit, så nu har jeg fået den idé, at jeg i stedet vil genskabe en scene fra eventyret om de 3 små grise og ulven. Jeg skal bare lige have købt 3 små marcipangrise til at indgå i mit tableau. Jeg fniser selv lidt over den idé og glæder mig til at udføre den i weekenden. Jeg ved ikke, om den vinder nogen konkurrencer, men jeg synes selv, det er kreativt. Og så kan jeg spise peberkagerne bagefter. :-D
7
You can't spell awesome without me.
Iforbifarten
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1589

Indlægaf Iforbifarten » 3. dec 2025, 11:01

sigge skrev:Vi har fået julehygge på job:
Lige som sidste år har vi fået en lågekalender, hvor man kan vinde præmier ved at finde 4 ens billeder bag lågerne. Mine mest utålmodige kolleger har allerede åbnet alle låger. Tsk tsk. :nej: Tidligere har der åbenbart været chokoladekalendere, så for at vi ikke skal snydes for snolder, har vi også alle fået en stor bøtte Wally & Whiz vingummier. Det tager jeg gerne imod i stedet for chokolade, som jeg får i mine kalendere hjemme. :savl:

Og så har alle fået et kit til at bygge et peberkagehus, og her er der selvfølgelig også en konkurrence med flere kategorier. Jeg gider faktisk ikke rigtigt at bygge mit, så nu har jeg fået den idé, at jeg i stedet vil genskabe en scene fra eventyret om de 3 små grise og ulven. Jeg skal bare lige have købt 3 små marcipangrise til at indgå i mit tableau. Jeg fniser selv lidt over den idé og glæder mig til at udføre den i weekenden. Jeg ved ikke, om den vinder nogen konkurrencer, men jeg synes selv, det er kreativt. Og så kan jeg spise peberkagerne bagefter. :-D

Jeg kan godt se det sjove i din ide med hus, ulv og grise :-D
2
Kanga

Indlægaf Kanga » 3. dec 2025, 16:37

Jeg har fået en uventet julegave i dag. En kollega, som jeg booker for, kom med julegave til mig og to kolleger på kontoret. Fordi vi er så hjælpsomme og gør så meget for ham. Altså, det er jo vores job. Men det er virkelig fedt at blive påskønnet.

Jeg har ikke åbnet. Jeg får ikkel ret mange julegaver, så den kommer under træet den 24.12.
9
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1497
Likede indlæg: 31748

Indlægaf sigge » 3. dec 2025, 16:51

Julestemning i lystbådehavnen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1595
Likede indlæg: 24295

Indlægaf .Magic. » 3. dec 2025, 20:52

Jeg har givet min mand en Legokalender og de andre 3 er hundebørnene :lun:
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3782
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 61722
Kontakt:

Indlægaf Ado » 4. dec 2025, 11:14

Så er de første klejner kogt, og de første fedtebrød bagt
Jeg har også lavet chokoladetrøfler med rom og havregrynskugler med rom. Rom rom rom, der er også rom i glasuren til fedtebrødene.
13
godtnavn
Kort karma: 1172
Likede indlæg: 14419

Indlægaf godtnavn » 4. dec 2025, 15:31

Flashback til sidste års december, 1. december var midterbarnet syg, hun var heldigvsi hurtig frisk og lå kun 1. og 2. december. Der lagde den store sig dog, som har været nede 3. og i dag, og nok også bliver hjemme i morgen selvom hun er tæt på frisk, men er en maveomgang jeg ikke vil byde at hun får smittet hele klassen med. Men hun er næsten rask, og nu har mindstemanden så feber. Glædelig jul!

Men altså, vi har flettet ekstra mange julehjerter, hygget med stearinlys og den slags, når man nu er hjemme og syg og ikke kan vilde ting så er der da lidt ekstra julehygge. Håber ikke det bliver som sidste år hvor der var 2 dage i hele december før juleaften hvor alle var raske herhjemme.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"