Den store juletråd - 2025

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1801
Likede indlæg: 39680

Re: Den store juletråd - 2025

Indlægaf TinaW » 3. okt 2025, 17:08

sigge skrev:
TinaW skrev:
sigge skrev:Jeg er på bar bund ift. julekalender eller adventsgaver til min venindes to drenge på 14 og 16. Det var nemmere, da de var yngre. Sidste år fik de adventsgaver, som var diverse merch med hver deres yndlingslæskedrik. Tidligere har de fået julekalender med Funko pop figurer. Jeg synes ikke, det skal være en slikkalender, for det får de rigeligt af fra deres familie. Men hvad finder man så på til sådan nogle rødder? (De forventer ikke at få noget af mig, men jeg synes, det er hyggeligt, når jeg også giver deres mor adventsgaver.)

Hvad er prisniveauet?

2-400 kr. pr. teenager. :)

Min teenager plejer at få et skrabelod til 50 eller 100 kr. den første søndag i advent.
Så har der været sådan et gavekort til biograf med popcorn og sodavand, et gavekort til en gamingside, hvor han kan indløse til et af de spil han spiller, strømper, boksershorts eller andet i den dur.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1571
Likede indlæg: 33766

Indlægaf sigge » 3. okt 2025, 17:10

TinaW skrev:
sigge skrev:
TinaW skrev:
sigge skrev:Jeg er på bar bund ift. julekalender eller adventsgaver til min venindes to drenge på 14 og 16. Det var nemmere, da de var yngre. Sidste år fik de adventsgaver, som var diverse merch med hver deres yndlingslæskedrik. Tidligere har de fået julekalender med Funko pop figurer. Jeg synes ikke, det skal være en slikkalender, for det får de rigeligt af fra deres familie. Men hvad finder man så på til sådan nogle rødder? (De forventer ikke at få noget af mig, men jeg synes, det er hyggeligt, når jeg også giver deres mor adventsgaver.)

Hvad er prisniveauet?

Min teenager plejer at få et skrabelod til 50 eller 100 kr. den første søndag i advent.
Så har der været sådan et gavekort til biograf med popcorn og sodavand, et gavekort til en gamingside, hvor han kan indløse til et af de spil han spiller, strømper, boksershorts eller andet i den dur.

Jeg må lige høre min veninde, om der er nogle gaming-sider el.lign., de bruger, for det er en god idé med sådan et gavekort.
0
You can't spell awesome without me.
godtnavn
Kort karma: 1189
Likede indlæg: 14812

Indlægaf godtnavn » 4. okt 2025, 11:07

Hvad med bykalenderen hvis den er i den by teenagerene bor i?
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1571
Likede indlæg: 33766

Indlægaf sigge » 4. okt 2025, 12:12

godtnavn skrev:Hvad med bykalenderen hvis den er i den by teenagerene bor i?

Det er faktisk en god idé. Jeg må lige se, om indholdet i år lyder som noget for dem.
0
You can't spell awesome without me.
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 4. okt 2025, 17:06

sigge skrev:
godtnavn skrev:Hvad med bykalenderen hvis den er i den by teenagerene bor i?

Det er faktisk en god idé. Jeg må lige se, om indholdet i år lyder som noget for dem.

Jeg elsker den fordi den virker lidt til alle aldre nærmest, vi bruger den som mandelgave i år til vores arrangement første advent, og der er gæster fra babyer til pensionister. Måske kan alle ikke bruge alle låger men der er mange ting de kan bruge og så kan de evt give de låger væk de ikke selv kan bruge.
1
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1675
Likede indlæg: 25842

Indlægaf .Magic. » 6. okt 2025, 03:29

Vi har besluttet at holde jul herhjemme med bonusdatter, min mor og muligvis svigerforældrene. Det bliver så hyggeligt :lun:
1
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1948
Likede indlæg: 30480

Indlægaf Aragorn » 6. okt 2025, 04:03

sigge skrev:
TinaW skrev:
sigge skrev:
TinaW skrev:

Hvad er prisniveauet?

Jeg må lige høre min veninde, om der er nogle gaming-sider el.lign., de bruger, for det er en god idé med sådan et gavekort.

Steam? Det lyder som Steam.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 1801
Likede indlæg: 39680

Indlægaf TinaW » 6. okt 2025, 05:22

Aragorn skrev:
sigge skrev:
TinaW skrev:
sigge skrev:
TinaW skrev:

Hvad er prisniveauet?

Steam? Det lyder som Steam.

Ja, det er det, den hedder.
0
Brugeravatar
Mivsen
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1740

Indlægaf Mivsen » 8. okt 2025, 06:21

Vi har ingen børn hjemme til jul i år. Manden har forslået vi tager på camping i julen og holder juleaften der. Det syntes jeg lyder vild hyggeligt men er lidt bange for jeg ikke ville føle det sådan rigtig som jul. Men alternativet er at sidde hjemme alene bare os 2 , som måske også kunne være hyggeligt eller tage til min lillesøster sammen med mine forældre og det bliver bare nej :genert:

Så det skal der lige tænkes over :gruble: :jule: :santa2: :deer:
0
Kanga
Kort karma: 270
Likede indlæg: 5262

Indlægaf Kanga » 8. okt 2025, 17:41

Jeg har ikke skænket julen så mange tanker endnu. Andet end at indgive ferieønsker.

Julekalender og pakkekalender til mand og barn dropper jeg, ligesom sidste år. Også til mig selv for den sags skyld. Der er en ekstra udskrivning, hvis det ikke bare skal være køb og smid væk. Og vores søn mistede interessen for nogle år siden, så der er ingen grund til det.

Julegaver der er jeg også på bar bund. Jeg skal finde noget til kæreste, søn og mine bedsteforældre. Og så plejer jeg at stå for en fotokalender til svigerforældre og svigerinde, selvom jeg egentlig synes, min kæreste skulle gøre det.

Vi har planlagt en julefrokost for venner. Det vil være 3. gang vi holder det. Det bliver hyggeligt,
Så skal jeg til julefrokost med arbejdet uden påhæng, og i min kærestes firma, som er med påhæng.
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 3819
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 63013
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. okt 2025, 18:23

Mine børn og min svigersøn kommer til os i år. Jeg glæder mig!
4
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 876
Likede indlæg: 21954

Indlægaf Animi » 8. okt 2025, 20:30

Jeg købte sidste år sådan en Elf on the Shelf, men fik aldrig rigtig lavet noget med den pga. manglende overskud. Men nu hvor min datter snart er fire år, tror jeg, hun vil synes det er sjovt med nisseløjer. Så jeg har lige siddet og lavet en hel plan for hele december med nisseløjeri! Det glæder jeg mig allerede til :D
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 9. okt 2025, 10:30

Animi skrev:Jeg købte sidste år sådan en Elf on the Shelf, men fik aldrig rigtig lavet noget med den pga. manglende overskud. Men nu hvor min datter snart er fire år, tror jeg, hun vil synes det er sjovt med nisseløjer. Så jeg har lige siddet og lavet en hel plan for hele december med nisseløjeri! Det glæder jeg mig allerede til :D

Har du nogle gode? Her er det nok sidste år den store tror på det (hun er 8) så tænker jeg vil gå lidt mere all-in i år, men omvendt synes jeg jeg har brændt alle de gode idéer af de sidste år, så er lidt tom for gode idéer.
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 876
Likede indlæg: 21954

Indlægaf Animi » 9. okt 2025, 10:51

godtnavn skrev:
Animi skrev:Jeg købte sidste år sådan en Elf on the Shelf, men fik aldrig rigtig lavet noget med den pga. manglende overskud. Men nu hvor min datter snart er fire år, tror jeg, hun vil synes det er sjovt med nisseløjer. Så jeg har lige siddet og lavet en hel plan for hele december med nisseløjeri! Det glæder jeg mig allerede til :D

Har du nogle gode? Her er det nok sidste år den store tror på det (hun er 8) så tænker jeg vil gå lidt mere all-in i år, men omvendt synes jeg jeg har brændt alle de gode idéer af de sidste år, så er lidt tom for gode idéer.

Du får bare lige dem alle her :D :

Nisseløjer-planlægning:
30/11: 1. advent. Adventsgave under træ
1. Nissen sidder med julekalender
2. Lille brev om, at han gerne vil have risengrød
3. Risengrøden er spist!
4. Laver slik-spejlæg til morgenmad
5. Gemt sig i køleskabet med mælken – nu er mælken blå!
6. Klatre på væggen med klæbe gavesløjfer
7. Fortæller en historie for bamserne
8. 2. advent. Adventsgave under træ
9. Zipliner med slikstok
10. Laver sneengel i mel
11. Dekorerer juletræ med toiletpapir
12. Laver puslespil
13. Lucia! Sidder med LED-lys og har fået luciakrans ud af piberenser
14. 3. advent. Sidder med adventsgave under træ
15. Har lavet en larve ud af klementiner
16. Sidder med en smeltet snemand
17. Rider på en Barbiehest
18. Binde sko sammen med gavebånd
19. Kører i tog på togbanen
20. ”Jeg har en leg – find alle 6 slikstokke i lejligheden!”
21. 4. advent. Sidder med adventsgave unde træ
22. Har skiftet toiletpapir ud med gavepapir
23. Sidder på robotstøvsuger, som er klædt ud som rensdyr
24. Juleaften! Sidder med lille gave under træ
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Mivsen
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1740

Indlægaf Mivsen » 9. okt 2025, 11:11

Mangler noget inspiration.
Nogen der har lavet en dekoration med kalenderlys og adventslys sammen ? Jeg vil gerne have begge dele i køkkenet , men har kun spisebordet som afsætter plads til det :gruble:
Ellers har jeg en skænk under tv , men så kan de kun være fyrfadslys.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"