Firma julegaven 2024

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 1002
Likede indlæg: 20961

Re: Firma julegaven 2024

Indlægaf PaleSeptember » 30. okt 2024, 09:58

Hos os skal samtlige regionens medarbejdere stemme, og så får vi den gave, som flest har stemt på. I år kunne man stemme på
1. Garder fra Kay Bojesen
2. Salatskåle fra Eva Trio
3. Lysestager fra Georg Jensen
4. Rejsetaske
5. Stegepande a la Onyx (men grimmere)

Jeg kan ikke huske, hvad jeg stemte på, eller om jeg overhovedet stemte. Synes det er latterligt, at flertallet bestemmer.
Jeg gider reelt kun have salatskålene eller stegepanden.
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1624
Likede indlæg: 23078

Indlægaf Pandesteg » 30. okt 2024, 11:30

Bergen skrev:Som vanlig intet - offentlig ansat.

Samme her.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
MissB
Kort karma: 319
Likede indlæg: 2730

Indlægaf MissB » 30. okt 2024, 11:45

Jeg er ledig og langtidssygemeldt, så jeg får højst en samtale med jobcentret :banan:

Jeg har arbjedet et sted hvor vi raflede om de gaver samarbejdspartnere havde sendt til vores leder. Og et sted hvor vi fik en flaske champagne til omkring 1000 kr sammen med et gavekort på 1000 kr til en restaurant.

Jeg synes egentlig at det er en fjollet til, og jeg ville hellere have at pengene blev brugt på noget hyggeligt for teamet/afdelingen/arbejdspladsen.

Min mand er håndværker og får kastet vin efter sig. Og ingen af os kan lide vin. Det bruger vi så til ekstra gaver til familie og venner som vi ved kan lide det. Tidligere brugte vi det bare til madlavning indtil en veninde var ved at kløjes i maden da hun fandt ud af hvilken rødvin jeg havde kommet i kødsovsen (resten stod på bordet).
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 2574
Likede indlæg: 63026

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. okt 2024, 11:49

Sofakartoflen skrev:
Akehurst2 skrev:
Det kan virke uretfærdigt, at nogen får gaver og andre ikke gør - men det er jo bare en del af lønnen, og generelt en del af at der er forskellige vilkår på forskellige arbejdspladser. Lidt på samme måde som at nogle private arbejdspladser bruger penge på frokostordning og andre former for medarbejderpleje, og nogen gør noget andet.

Skellet er i øvrigt ikke kun offentlig/privat - Danske Bank og Nordea giver fx heller ikke julegaver: https://borsen.dk/nyheder/profinans/to- ... ign=news_2

Jeg kan godt se den vinkel, men det provokerer mig så meget, at så mange mennesker skal vælge noget, de ellers ikke ville have forbrugt, og at det støttes af skattefradrag.

Og hvis vi endelig skal beholde ordningen, hvorfor så ikke bare give julegratiale, så ville det ikke nødvendigvis øge forbruget af meningsløse produkter.

Jeg synes, der er en falden på halen over for mærkevarer og gaveartikler. Min kæreste har også gennem tiden fået "påskeæg". Dvs en chokoladegave fra en gavebutik i byen, hvor han arbejder. Det er produkter, hvis priser er opskruede bare pga navnene. Måske virker det også mere fjollet på mig, fordi han jo netop ikke er højtlønnet (det er mange af hans kolleger heller ikke) og derfor synes jeg, det gav mere mening at give dem 300 kr (eller hvad det nu koster) end chokolade med mærkelige smage eller andre specialprodukter, hvor en person har kravlet rundt på en bakke eller strand og samlet urter for at være speciel.

Jeg har været i en blomsterforretning med gaveafdeling en periode; marmelade, kiks og den slags havde jo fuldstændig opskruede priser, så pengene blev til næsten intet, når der skulle pakkes en gavekurv. For mig er det kejserens nye klæder.

Jeg kan godt se, at jeg fremstår som en sur gammel kone; på det område er jeg det nok også. :devil:

Folk vælger jo noget for ikke at gå glip af gaven. Det er ikke noget, de har ønsket sig. Ofte bruger de ikke gaven, og så ryger den på et tidspunkt på genbrugspladsen eller til genbrug. Spild og overforbrug. :gammel:

Nu kan det selvfølgelig skyldes, at jeg ikke så tit køber ting, eller at vi har et, i mine øjne, bredt udvalg af vælge fra; jeg har i hvert fald aldrig haft problemer med at finde noget, jeg rent faktisk kunne bruge, og som jeg ville have kunnet købe for den pris, som vores julegaver står til i shoppen. Fx. valgte jeg et år et knivsæt, som jeg stod og manglede, og som jeg bruger dagligt. Det stod til 1000 kr. i Magasin, mens det på julegavesiden tilhørte kategorien "200 kr.". Så jeg ville personligt ikke have lyst til at skifte til gratiale.

Man kan selvfølgelig diskutere, om gaver hører til i professionelle relationer, men generelt er gaver vel ofte noget "ekstra", der ikke er stengt nødvendigt. Så hvis man er imod gaver, fx. af klimamæssige årsager, er det vel også et problem i privatlivet. Hvilket jeg godt ved, at nogen mener.

Det med skattefradraget kan der være noget om.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 1524
Likede indlæg: 24025

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. nov 2024, 20:12

Vi har også fået fra Gavefabrikken. Regner med at vælge en løsning til affaldssortering, selvom det ligner noget skrammel. For vi mangler en.

Alternativt bliver det en Stanley-kop eller farveblyanter. Udvalget er lidt random i år, men der er nok et eller andet til alle.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Jason.B
Kort karma: 5
Likede indlæg: 241

Indlægaf Jason.B » 5. nov 2024, 20:33

Jeg kunne for første gang i år helt selv vælge (efter min skilsmisse :lol: )

Jeg har valgt et sæt lækkert satin sengetøj og nøj jeg glæder mig til at få det lagt på
0
Brugeravatar
Frandsen
Kort karma: 202
Likede indlæg: 2774

Indlægaf Frandsen » 6. nov 2024, 08:26

Vi har de seneste år ikke fået noget - til gengæld bliver julegavebudgettet sendt til godgørende organisationer. Det, synes jeg, er fint. Vi får en mega stor julefrokost, og generelt tjener folk godt i virksomheden, så vi mangler ikke noget,
2
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 1248
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 20178

Indlægaf Mi55y » 8. nov 2024, 08:41

Vi har de seneste år kunnet vælge en gave fra Gavefabrikken eller at give pengene til velgørenhed. De sidste to år har de hos Gavefabrikken haft ting i deres katalog, som jeg gerne ville have. Men de var så udsolgt - så det er blevet brugt til julegaver til andre i familien. I år valgte jeg derfor bare at give min del til Ocean Cleanup - bare for at finde ud af, at de har skiftet julegaveudbyder, så det i år er fra Kun det bedste, eller noget i den dur. Som er meget mere fleksibelt end Gavefabrikken. Man har adgang til hele paletten og kan dele sit beløb op eller spæde til selv. Og hvis man ikke kan bruge hele beløbet, så får man godter med for resten. Det gik jeg så glip af i år - oh well, havene trænger også til en rengøring.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Smiling_Goat
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 15424

Indlægaf Smiling_Goat » 9. nov 2024, 14:29

Vi får en julekurv med alt det man får brug for i december -specialiteter og den slags. Hvis man ikke holder jul, får man selvfølgelig en anden slags kurv, men stadig med forskellige specialiteter.

Det er der da nok nogen der kan synes er fesent, men jeg synes egentligt det er fint nok. Indholdet kan bruges og mange af tingene ville jeg skulle ud at købe alligevel, så nu har jeg bare det hele samlet og i en kvalitet som jeg måske ville være for nærig til selv.

Så jeg synes egentligt det er en fin gave.
3
Smiling_Goat
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 15424

Indlægaf Smiling_Goat » 9. nov 2024, 14:36

Akehurst2 skrev:Vi får ikke julegaver.

Vi har til gengæld fået en phising-mail om julegaver fra IT-afdelingen, hvilket fik mange til at falde i. Og jeg synes egentlig også, det er en lidt tarvelig ting at lave phising på, for nye medarbejdere kunne jo sagtens tro, at de ville få en julegave.

Jeg ved godt, at det her er ved at være et gammelt indlæg, men jeg ser det først nu, og :8:

Det er alligevel en ret vild signalværdi.

"Julegaver?! Laver du sjov? Du får sguda ikke nogen julegave. Hvis nogen her i biksen tilbyder dig en gave, så skal du vide, at der er noget galt. Du burde kunne regne ud at det var en test... og du dumpede!" :lol:

Hvem er jeres CEO? Scrooge? :lol:

Syret
6
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 568
Likede indlæg: 8384

Indlægaf Artem » 9. nov 2024, 15:13

Endte med at vælge fra fiskars stegepander i rustfri stål uden PFAS osv.
Ikke at vi som sådan står og mangler nye stegepanden nu her. Men er rimelig ikke på at de gamle er med PFAS, og selv om der er mange ting at vælge i mellem er det svært at finde noget man mangler.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 70
Likede indlæg: 2302

Indlægaf Lucia » 9. nov 2024, 18:23

Jeg ved ikke hvad vi får i år endnu. Nogle år får vi et af vores egne produkter, hvis det passer med en nylancering (som ikke er for dyr), andre gange har vi skullet vælge på en gaveshop og vi har vist også fået en delikatessekurv et år, så det er ikke rigtig til at forudsige.

Vi har også været udsat for en phishing-test, der handlede om valg af julegaver, men der havde jeg allerede læst om det herinde, så jeg var ikke overrasket :D
0
Kanga
Kort karma: 225
Likede indlæg: 4467

Indlægaf Kanga » 9. nov 2024, 18:43

Sofakartoflen skrev:… Offentligt ansatte får ingen gaver,…

Det er ikke helt rigtigt. Jeg er offentligt ansat på 6. år, og vi har fået alle de år. Ikke noget vi selv vælger, men gode gaver; trådløst headset, GJ sengetøj, GJ håndklæder, weekendtaske og toilettasker med små GJ håndklæder. Jeg ved selv sagt ikke, om vi får I år.

Min kæreste får en vælg-selv-gave. Jeg kan ikke huske hvilken gaveshop, men han har i år valgt en skammel. Den kan vi bruge i vores entre.
0
ajnaM
Kort karma: 1101
Likede indlæg: 29335

Indlægaf ajnaM » 9. nov 2024, 19:47

Der var egentlig fine ting? Håndklæder og sengetøj fra Georg Jensen, Royal Copenhagen (desværre kun megariflet - der er en samler i julegaveudvalget :rulle:), det normale udvalg af absurde og ubrugelige gaver - i år et øjenmassage-apparat og et is-bad til haven. :lol:

Jeg valgte en stelton-elkedel, da jeg mangler en i sommerhuset.

Og så åbnede julegave-valget på min 40 års fødselsdag, hvor jeg i forvejen blev begavet af både ledelsen, personaleklubben, kollegaerne i afdelingen og formandskabet. Følte mig vældigt godt behandlet den dag. :D
2
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 889
Likede indlæg: 23798

Indlægaf Nesnay » 12. nov 2024, 21:01

Jeg troede egentlig ikke, vi ville få, da det efterhånden var ret sent, men der kom en e-mail i fredags. Der var en frygtelig masse at vælge imellem, også et par velgørende formål.

Jeg har valgt en Flowerpot mini i messing.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"