Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Sorenspige
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 12357

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Sorenspige » 5. apr 2026, 16:58

.Magic. skrev:
girl_beat skrev:
.Magic. skrev:Vi skal til Las Vegas i oktober.
Jeg tror det bliver megagodt og minder efterhånden lidt om en skoleudflugt :lol:

I starten var vi bare 4 men nu er der kommet 1 mere med som skal flyve sammen med os andre fra København.
Først ville vi bare flyve direkte men nu er der købt flybillet fra KBH til Los Angeles, vi lejer derfra en bil og kører til Vegas.
Total udflugtstur :D Jeg glæder mig helt vildt :banan2:

Har i nogle ting vi bare SKAL opeleve på den tur fra LA til Vegas?

Sørg for at holde dig vågen på køreturen :-D
Det er SÅ fedt at køre gennem ørkenen og pludselig se omridset af Vegas svagt i horisonten, så tydeligere konturer af højhusene og glitrende hoteller - og pludselig kører man midt i et slags Disneyland for voksne :lol2:

Jeg glæder mig helt vildt så det tror jeg ikke der er fare for :D

Hvornår på året var du der? Jeg er ikke god til varme så det er min eneste frygt :-/

Jeg har været i Las Vegas i højsommeren, og der var meget varmt. Vi befandt os dog ikke ret meget udenfor, og indenfor er der aircondition alle steder.
1
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1638
Likede indlæg: 25101

Indlægaf .Magic. » 6. apr 2026, 06:40

Sorenspige skrev:
.Magic. skrev:
girl_beat skrev:
Jeg tror det bliver megagodt og minder efterhånden lidt om en skoleudflugt :lol:

I starten var vi bare 4 men nu er der kommet 1 mere med som skal flyve sammen med os andre fra København.
Først ville vi bare flyve direkte men nu er der købt flybillet fra KBH til Los Angeles, vi lejer derfra en bil og kører til Vegas.

Det er SÅ fedt at køre gennem ørkenen og pludselig se omridset af Vegas svagt i horisonten, så tydeligere konturer af højhusene og glitrende hoteller - og pludselig kører man midt i et slags Disneyland for voksne :lol2:

Hvornår på året var du der? Jeg er ikke god til varme så det er min eneste frygt :-/

Jeg har været i Las Vegas i højsommeren, og der var meget varmt. Vi befandt os dog ikke ret meget udenfor, og indenfor er der aircondition alle steder.

Ja, højsommeren undgår jeg at rejse nogen steder hvor jeg kan risikere at det er varmere end DK netop fordi jeg så bare ville sidde og kukkelure på hotellet og det gider jeg ikke tage hjemmefra for :D

Når jeg Googler vejret i las vegas i oktober så siger den 14-27 grader men jeg har svært ved at forestille mig hvor varmt 27 grader i ørkenmiljø egentlig er :lol:
Det blæser vel også en del der.
0
Muddi
Kort karma: 463
Likede indlæg: 2852

Indlægaf Muddi » 9. apr 2026, 13:12

.Magic. skrev:
Sorenspige skrev:
.Magic. skrev:
girl_beat skrev:

Ja, højsommeren undgår jeg at rejse nogen steder hvor jeg kan risikere at det er varmere end DK netop fordi jeg så bare ville sidde og kukkelure på hotellet og det gider jeg ikke tage hjemmefra for :D

Når jeg Googler vejret i las vegas i oktober så siger den 14-27 grader men jeg har svært ved at forestille mig hvor varmt 27 grader i ørkenmiljø egentlig er :lol:
Det blæser vel også en del der.

Jeg var i Las Vegas i højsommeren i ‘96, der husker jeg det så varmt, at vi hele tiden stod i skyggen af et eller andet.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 811
Likede indlæg: 47596

Indlægaf paint » 12. apr 2026, 11:09

Hvis man går og lurer på flybilletter eller på anden måde skal have luft under vingerne i forb. med ferie, er det nok en god ide at få købt billetterne. Der tales om drastisk forhøjede priser på flybrændstof - måske op til 60%.
Det hele afhænger selvfølgelig af åbningen af Hormuzstrædet (bl.a.) - som ikke ser ud til at gå så hurtigt.

Nogle rejsebureauer, vil dog maksimalt forhøje prisen med 8% på en allerede betalt charterrejse.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
Brugeravatar
paint
Kort karma: 811
Likede indlæg: 47596

Indlægaf paint » 16. apr 2026, 14:42

Det spidser til med flybrændstof, Ifølge International Energy Agency. Europa har kun flybrændstof til 6 uger mere, hvis ikke Hormuzstrædet snart åbnes for sejlads.

Der er langt at gå til Spanien, Italien eller Grækenland etc. :/

https://apnews.com/article/iran-war-eur ... 548aa77703
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1679
Likede indlæg: 29588

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. apr 2026, 15:43

paint skrev:Det spidser til med flybrændstof, Ifølge International Energy Agency. Europa har kun flybrændstof til 6 uger mere, hvis ikke Hormuzstrædet snart åbnes for sejlads.

Der er langt at gå til Spanien, Italien eller Grækenland etc. :/

https://apnews.com/article/iran-war-eur ... 548aa77703

KLM har aflyst 160 afgange den kommende måned, dog til destinationer med flere daglige flyvninger, så passagere bliver ombooket.
Det giver jo rigtig god mening at man fylder flyene helt op, fremfor hyppigere afgange med tomme sæder. En nem måde at reducere brændstof forbruget på.

Vi har en tur til Norge i støbeskeen til sommer, planen er at sejle fra Hanstholm, - men hvis priserne eksploderer er det dog muligt at klare turen igennem Sverige, med eller uden sejltur på tværs af Oslofjorden.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Rejser"