TomKah skrev:Jeg har ingen erfaringer med grupperejser, men hæftede mig ved at du skriver om at sove med dyrene. Jeg kender ikke Tortugeo men i Manuel Antonio er der mange mange mennesker. Parken lukker og der er ikke mulighed for overnatning.
Vi så et dovendyr på en hvis afstand og nogle aber, men vi så flere aber på vores hotel på stranden oppe nordpå.
Der er mange amerikanere og canadiere som er på pakkerejse. Der er mange muligheder for aktion og underholdning på bedste amerikanske vis - både i Manuel Antonio området og specielt ved Arenal.
Jeg skriver det på ingen måde for at tale Costa Rica ned, der er virkelig dejligt, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om dine forventninger er helt kalibrerede.
Jeg har ikke stor erfaring med rejser, og så jeg kan sagtens have urealistiske forventninger til rejsen.

Valget af Costa Rica kom sig bl.a. af et Tvprogram fra DR, hvor en ung dreng tog dertil med sin far og så en maaaaasse dyr! Så det er egentlig inspirationen.
Mange, mange turister lyder dog ikke helt godt. Men jeg kan virkelig godt lide tanken om at være på et hotel ude i junglen, og så er der et rigt dyreliv lige udenfor. Og aber på terrassen

Og så ture ud, hvor en kyndig person fortæller og guider. Helst på dansk, da sønnike på 9 nok stadig vil have det lidt svært med (gebrokkent?) engelsk.
Men du vil måske anbefale, at vi selv sammensætter et program, så vi slipper for de værste turisttrængsler?

Kan du eventuelt anbefale et andet land med sigt dyreliv og som er familievenligt?

Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt. Citat: Ukendt morfar.
Udvis ikke ukritisk solidaritet med “den gode stemning”. Citat: Glenn Bech.