Costa Rica med barn

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 1252
Likede indlæg: 12864

Costa Rica med barn

Indlægaf achillaxedprune » 2. jan 2026, 16:51

Hej debat! :wave:

Vi planlægger at rejse til Costa Rica her slut 2026, eventuelt start 2027. Vi er 2 voksne og 1 barn. Vi foretrækker en færdig pakkerejse med dansk guide, hvor vi får set en masse dyr og har det komfortabelt mens vi rejser rundt. Vi ønsker ikke kør-selv eller at skulle arrangere for meget selv. :)

Jeg er faldet over texastours.dk, der virker rigtig spændende! Det er denne rejse vi overvejer: https://texastours.dk/texas/costa-rica- ... kiEALw_wcB
Men der er alligevel en del rejsedage ud af de 13 dage, synes jeg, hvor jeg havde foretrukket nogle flere dage og overnatninger ude blandt dyrene.

Jeg vil gerne spørge om I har erfaring med texastours? Eller kan I anbefale en anden pakkerejse, som er familievenligt og med dansk guide?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt. Citat: Ukendt morfar.

Udvis ikke ukritisk solidaritet med “den gode stemning”. Citat: Glenn Bech.
HerErJeg
Kort karma: 131
Likede indlæg: 6032

Re: Costa Rica med barn

Indlægaf HerErJeg » 7. jan 2026, 08:06

Vi har lige bestilt en 17 dages tur med CC Travel.
De skræddersyr efter behov, og vi har så 12 dages billeje med, fordi det er ukompliceret at komme rundt.
Der er 6 overnatningssteder, så vi spredes rundt på øen, så det er både er badeferie og afslapning, og ind i 'junglen'.
De har foreslået aktiviteter og udflugter som er med i prisen. Men kunden bestemmer 100%, så sætter de et forslag sammen der passer

Det koster selvfølgelig lidt, men jeg falder ikke ned af stolen.
105.000 for det hele, 2 voksne og voksen barn på 18 år, så alle overnatninger er i 2 separate værelser.
4
TomKah
Kort karma: 327
Likede indlæg: 4640

Indlægaf TomKah » 7. jan 2026, 12:58

Jeg har ingen erfaringer med grupperejser, men hæftede mig ved at du skriver om at sove med dyrene. Jeg kender ikke Tortugeo men i Manuel Antonio er der mange mange mennesker. Parken lukker og der er ikke mulighed for overnatning.
Vi så et dovendyr på en hvis afstand og nogle aber, men vi så flere aber på vores hotel på stranden oppe nordpå.

Der er mange amerikanere og canadiere som er på pakkerejse. Der er mange muligheder for aktion og underholdning på bedste amerikanske vis - både i Manuel Antonio området og specielt ved Arenal.

Jeg skriver det på ingen måde for at tale Costa Rica ned, der er virkelig dejligt, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om dine forventninger er helt kalibrerede.
1
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 8. jan 2026, 05:56

HerErJeg skrev:Vi har lige bestilt en 17 dages tur med CC Travel.
De skræddersyr efter behov, og vi har så 12 dages billeje med, fordi det er ukompliceret at komme rundt.
Der er 6 overnatningssteder, så vi spredes rundt på øen, så det er både er badeferie og afslapning, og ind i 'junglen'.
De har foreslået aktiviteter og udflugter som er med i prisen. Men kunden bestemmer 100%, så sætter de et forslag sammen der passer

105.000 for det hele, 2 voksne og voksen barn på 18 år, så alle overnatninger er i 2 separate værelser.

Har du prøvet CC Travel før? Dem har jeg også kigget på, men så er det ikke rejser med dansk rejseleder, så vidt jeg kunne se… Det ville måske også være OK, hvis ellers programmet er lagt hjemmefra. :gruble:

Men lyder også som en skøn tur, I har valgt! Hvornår på året skal I afsted og hvorfor valgte I netop Costa Rica?
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt. Citat: Ukendt morfar.

Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 8. jan 2026, 06:01

TomKah skrev:Jeg har ingen erfaringer med grupperejser, men hæftede mig ved at du skriver om at sove med dyrene. Jeg kender ikke Tortugeo men i Manuel Antonio er der mange mange mennesker. Parken lukker og der er ikke mulighed for overnatning.
Vi så et dovendyr på en hvis afstand og nogle aber, men vi så flere aber på vores hotel på stranden oppe nordpå.

Der er mange amerikanere og canadiere som er på pakkerejse. Der er mange muligheder for aktion og underholdning på bedste amerikanske vis - både i Manuel Antonio området og specielt ved Arenal.

Jeg skriver det på ingen måde for at tale Costa Rica ned, der er virkelig dejligt, men jeg kan ikke rigtig gennemskue om dine forventninger er helt kalibrerede.

Jeg har ikke stor erfaring med rejser, og så jeg kan sagtens have urealistiske forventninger til rejsen. :lol: Valget af Costa Rica kom sig bl.a. af et Tvprogram fra DR, hvor en ung dreng tog dertil med sin far og så en maaaaasse dyr! Så det er egentlig inspirationen.

Mange, mange turister lyder dog ikke helt godt. Men jeg kan virkelig godt lide tanken om at være på et hotel ude i junglen, og så er der et rigt dyreliv lige udenfor. Og aber på terrassen :D Og så ture ud, hvor en kyndig person fortæller og guider. Helst på dansk, da sønnike på 9 nok stadig vil have det lidt svært med (gebrokkent?) engelsk.
Men du vil måske anbefale, at vi selv sammensætter et program, så vi slipper for de værste turisttrængsler? :)

Kan du eventuelt anbefale et andet land med sigt dyreliv og som er familievenligt? :)
0

TomKah
Kort karma: 327
Likede indlæg: 4640

Indlægaf TomKah » 8. jan 2026, 09:53

Jeg har googlet lidt fordi jeg er nysgerrig og jeg tror måske man skal være ret grundig med at vælge resort og man derved kan finde nogle som her ret meget dyreliv i nærheden.
Vi var afdted ret lang tid ( 7 uger) så vores overnatningsbudget var ikke til lækre resort- vi boede kun på 1 og det var faktisk også der vi så mest dyreliv.

Hvis jeg var jer tror jeg også jeg ville vælge Cc travel og sige at dyreliv på resortet er vigtigt. Jeg tror ikke I får nok ud af en dansk guide hvis det ikke er en decideret wildlife spotter.

Vi kørte både med lokalbus, taxaer og i lejebil. Costa Rica er det i mine øjne mest civiliserede mellemamerikanske land, så det er ikke ubehageligt.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1523
Likede indlæg: 32245

Indlægaf sigge » 8. jan 2026, 10:23

To af mine kolleger har brugt CC Travel til planlægning af rejser og været ekstremt tilfredse. Men det er individuelle rejser uden rejseleder. Dog helt tilpasset individuelle ønsker.
1
You can't spell awesome without me.
HerErJeg
Kort karma: 131
Likede indlæg: 6032

Indlægaf HerErJeg » 8. jan 2026, 12:23

achillaxedprune skrev:

Har du prøvet CC Travel før? Dem har jeg også kigget på, men så er det ikke rejser med dansk rejseleder, så vidt jeg kunne se… Det ville måske også være OK, hvis ellers programmet er lagt hjemmefra. :gruble:

Men lyder også som en skøn tur, I har valgt! Hvornår på året skal I afsted og hvorfor valgte I netop Costa Rica?

Vi har fået CC anbefalet.
Det gode er, at du fuldstændig selv sætter tidspunkt for rejsen, om det skal være weekend ud/hjem, eller det også må være billigere hverdage.
Fjernøsten sige os ikke så meget, men mod vest er USA helt udelukket, og så skal det trods alt ikke være helt udenfor enhver civilisation.
Så Costa Rica er passende midt i det hele, overkommelig størrelse og alligevel meget varieret.
Vi rejser i juli, så vi accepterer kraftige regnbyger nogle dage. til gengæld er der mest grønt og ikke så mange turister.
1
Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 8. jan 2026, 14:08

TomKah skrev:Jeg har googlet lidt fordi jeg er nysgerrig og jeg tror måske man skal være ret grundig med at vælge resort og man derved kan finde nogle som her ret meget dyreliv i nærheden.
Vi var afdted ret lang tid ( 7 uger) så vores overnatningsbudget var ikke til lækre resort- vi boede kun på 1 og det var faktisk også der vi så mest dyreliv.

Hvis jeg var jer tror jeg også jeg ville vælge Cc travel og sige at dyreliv på resortet er vigtigt. Jeg tror ikke I får nok ud af en dansk guide hvis det ikke er en decideret wildlife spotter.

Vi kørte både med lokalbus, taxaer og i lejebil. Costa Rica er det i mine øjne mest civiliserede mellemamerikanske land, så det er ikke ubehageligt.

Tak for indspark! Jeg tror, vi må prøve at få lagt et rejseprogram fra CC Travel og se, hvordan det kunne se ud og om det opfylder vores ønsker. :gogo: Og ja, trygheden i Costa Rica tiltalte os også meget!
0

Brugeravatar
achillaxedprune

Indlægaf achillaxedprune » 8. jan 2026, 14:09

HerErJeg skrev:
achillaxedprune skrev:

Vi har fået CC anbefalet.
Det gode er, at du fuldstændig selv sætter tidspunkt for rejsen, om det skal være weekend ud/hjem, eller det også må være billigere hverdage.
Fjernøsten sige os ikke så meget, men mod vest er USA helt udelukket, og så skal det trods alt ikke være helt udenfor enhver civilisation.
Så Costa Rica er passende midt i det hele, overkommelig størrelse og alligevel meget varieret.
Vi rejser i juli, så vi accepterer kraftige regnbyger nogle dage. til gengæld er der mest grønt og ikke så mange turister.

Spændende! Jamen, jeg tror vi må prøve at få en aftale i stand med CC travel og se, om de også vil kunne imødekomme vores ønsker. :gogo:

Og så rigtig god tur! :banan:
0

Tilbage til "Rejser"