Jeg tror min søn og jeg skal ud at rejse 14 dages tid hen over nytåret 2025/26. Han er 14 år til den tid.
Jeg har kigget lidt på Zanzibar og Kap Verde, da det tiltaler mig at undgå jetlag;) Men er åben for andre forslag.
Vi er til strand, snorkling, seje oplevelser, men også bountystrande.
Nogen gode anbefalinger?
Hvor skal vi hen over nytår 2025/26? (Mor og 14 årig)
-
- Kort karma: 30
- Likede indlæg: 374
Re: Hvor skal vi hen over nytår 2025/26? (Mor og 14 årig)
Mauritius? Hvis det ikke skal være for stor tidsforskel.
Godt nok er korallerne ret slatne og snorkling er derfor en tam affære, når man snorkler fra stranden. Men man får i den grad Bounty-strande, især ved Flic en Flac.
Men ellers kan Malaysia anbefales - vi var på Perhentian Island. Der er også andre øer, som ser fine ud. Derudover er der masser at se/opleve i Malaysia.
Godt nok er korallerne ret slatne og snorkling er derfor en tam affære, når man snorkler fra stranden. Men man får i den grad Bounty-strande, især ved Flic en Flac.
Men ellers kan Malaysia anbefales - vi var på Perhentian Island. Der er også andre øer, som ser fine ud. Derudover er der masser at se/opleve i Malaysia.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Min kollega har lige været i Filippinerne. Det lød ret magisk og bountyagtigt. De snorklede bl.a. med havskildpadder. 
Det er måske ikke hel jetlag-frit dog.

Det er måske ikke hel jetlag-frit dog.
1
You can't spell awesome without me.
AlmostFamous35 skrev:Jeg tror min søn og jeg skal ud at rejse 14 dages tid hen over nytåret 2025/26. Han er 14 år til den tid.
Jeg har kigget lidt på Zanzibar og Kap Verde, da det tiltaler mig at undgå jetlag;) Men er åben for andre forslag.
Vi er til strand, snorkling, seje oplevelser, men også bountystrande.
Nogen gode anbefalinger?
Kap Verde er skønt. Vi var på Sal i julen for nogle år siden og vi skal helt sikkert afsted igen på et tidspunkt. Der er skønne strande, ikke overturistet, de lokale er søde og ikke pågående. Jeg kunne uproblematisk gå rundt i byen og på lokale markeder alene som kvinde uden at føle mig utryg. Noget jeg sætter stor pris på når jeg rejser.
Der er flere muligheder for aktiviteter. Bådture, dykkerture, snorkling og så kan man også bruge rejseselskabets udflugter, det gjorde vi til en udflugt rundt på øen. Man kan også selv tage rundt med taxa, men de var en smule dyre synes jeg. Men det en mulighed.
Man kan også se citronhajer på en af øens strander (ikke den hotellerne ligger ud til).
Jeg vil dog sige, at man skal kunne lide fisk, hvis man tager dertil. Det kan man få enormt billigt i alle afskygninger helt friskfanget, men det er så også det eneste de ikke får fløjet ind. Bestil IKKE steak… man får en dyr minutbøf a la Netto.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
-
- Kort karma: 57
- Likede indlæg: 1127
Jeg boede på Zanzibar i nogle måneder for efterhånden 9 år siden, og jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget der er sket siden, så tag dette med lidt forbehold.
Zanzibar var bestemt lækkert og bountystrande, men nok ikke det jeg ville vælge til snorkling og 'seje oplevelser'. Fra Stone Town kan man tage på nogle bådture til nogle af de mindre øer, og der er også 'Spice tours', men det er ikke sådan super actionpacked.
Men hvis I ender med Zanzibar, så tjek det gamle fort i Stone Town ud - virkelig hyggeligt og Christiania-vibes. Og jeg har en ven dernede der laver en masse sjove projekter med akrobatik og bevægelse for børn og unge i den lille by Jambiani. Jeg kan sagtens sætte jer i kontakt med ham hvis I har lyst, han kender alt og alle dernede.
Zanzibar var bestemt lækkert og bountystrande, men nok ikke det jeg ville vælge til snorkling og 'seje oplevelser'. Fra Stone Town kan man tage på nogle bådture til nogle af de mindre øer, og der er også 'Spice tours', men det er ikke sådan super actionpacked.
Men hvis I ender med Zanzibar, så tjek det gamle fort i Stone Town ud - virkelig hyggeligt og Christiania-vibes. Og jeg har en ven dernede der laver en masse sjove projekter med akrobatik og bevægelse for børn og unge i den lille by Jambiani. Jeg kan sagtens sætte jer i kontakt med ham hvis I har lyst, han kender alt og alle dernede.
0
DenSkarpeLaks skrev:Jeg boede på Zanzibar i nogle måneder for efterhånden 9 år siden, og jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget der er sket siden, så tag dette med lidt forbehold.
Jeg har svømmet med vilde delfiner på Zanzibar, det var ret vildt. Synes Zanzibar er en skøn ø!
0
-
- Kort karma: 57
- Likede indlæg: 1127
Selma156 skrev:DenSkarpeLaks skrev:Jeg boede på Zanzibar i nogle måneder for efterhånden 9 år siden, og jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget der er sket siden, så tag dette med lidt forbehold.
Jeg har svømmet med vilde delfiner på Zanzibar, det var ret vildt. Synes Zanzibar er en skøn ø!
Det lyder sjovt, det vidste jeg ikke at man kunne på Zanzibar. Og helt enig, Zanzibar er skøn, og jeg ville elske at tage et par måneder (eller kortere tid) der igen. Jeg tænkte bare ikke at det måske var det mest oplagte valg til debattør + søn ud fra de kriterier hun selv skrev. Jeg har i hvert fald oplevet væsentlig mere spændende snorkling og muligheder for kitesurfing og andre 'vilde' ting i fx Egypten.
1