Tråden om privatinvestering

Brugeravatar
Artem
Kort karma: 589
Likede indlæg: 8962

Re: Tråden om privatinvestering

Indlægaf Artem » 9. jan 2026, 09:55

Har for mange penge til at stå og kede sig på min konto.
Hvad vil i anbefale af langsigtende investeringer, med konkrete aktier?
Både danske og udenlandske. Dog af princip vil jeg ikke investere i IT aktier i USA.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
godtnavn
Kort karma: 1178
Likede indlæg: 14475

Indlægaf godtnavn » 9. jan 2026, 18:49

Jeg var også tung i novo og sidste år var derfor ikke super, men endte på+6,91% hvilket jeg er ganske tilfreds med.

I år er startet stærkt og jeg er endelig omkring min gamle top der var tilbage i sommeren 2024, glæder mig til at komme over den igen, beløbsmæssigt er jeg dog under længe endnu da vi tog penge ud til barsel i 2024 og 2025, barslen var ikke planlagt så der var ikke en stor nok opsparing til det, så er kun procentmæssigt jeg ryger over.
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 589
Likede indlæg: 8962

Indlægaf Artem » 13. jan 2026, 20:17

Lige nu fortryder jeg at jeg ikke har solgt mine rockwool aktier for længst...
Har haft overvejet det siden starten på Ukraine krigen. Men der var jeg for langsom og siden er aktien kommet godt op igen.
Men nu har Rusland taget kontrollen over deres 4 fabrikker der i dag, og aktien er faldet 10% i dag.

Spørgsmålet er så om man skal have is i maven eller sælge ud nu? :gruble:

4 fabrikker lyder jo galt, men de har fabrikker i 23 lande og 42 i år. Så samlet betyder det jo reelt ikke så meget.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Privatøkonomi"