I denne dokumentar køber Journalister folks Lokationsdata fra de apps de bruger og identificerer dem med det samme.
Deres hjemmeaddress, arbejdsaddresse, daglige rute, transport-rute, besøgssteder - Det hele købes og deles mellem diverse Databroksers (data-swapping)
De viser også eksempler på en person der bliver gang stalked af agenter i Berlin ud fra hendes lokationsdata.
Er en mobil overhovedet et sikkert kommunikationsredskab hvis udgangspunktet er at folks lokationsdata er en handelsvarer for uvedkommende virksomheder (databrokers) og at alle kan købe det frit?
https://www.youtube.com/watch?v=Y07j3hXAI-g
Din mobils lokationsdata - er det overhovedet forsvarligt overfor en forbruger?
Re: Din mobils lokationsdata - er det overhovedet forsvarligt overfor en forbruger?
Nej, jeg stoler ikke på min telefon.
2
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Re: Din mobils lokationsdata - er det overhovedet forsvarligt overfor en forbruger?
lad være med at hente skumle apps.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
- Elverpigen
- Kort karma: 170
- Likede indlæg: 4172
Nope. Det er en af grundende til, at jeg har brugt anonymt Rejsekort og købt anonymt Basiskort.
"Jamen dine data er sikre" sagde en stakkels medarbejder en gang i metroen, da h*n skulle udføre en kundetilfredshedsundersøgelse - hvortil jeg svarede, at det ikke var mere end et par måneder side, at der havde været læk af data for alle konti med personlige rejsekort.
Når folk siger, at de "ikke har noget at skjule", er det som regel fordi de ikke har nogen anelse om, hvad deres data kan misbruges til. I den milde ende kan indbrudstyve se på data, hvornår folk er taget på ferie.
* ikke super god til at beskytte mine data, det er f*cking uoverskueligt og prøver at lytte til dem, der ved mere om datasikkerhed *
"Jamen dine data er sikre" sagde en stakkels medarbejder en gang i metroen, da h*n skulle udføre en kundetilfredshedsundersøgelse - hvortil jeg svarede, at det ikke var mere end et par måneder side, at der havde været læk af data for alle konti med personlige rejsekort.
Når folk siger, at de "ikke har noget at skjule", er det som regel fordi de ikke har nogen anelse om, hvad deres data kan misbruges til. I den milde ende kan indbrudstyve se på data, hvornår folk er taget på ferie.
* ikke super god til at beskytte mine data, det er f*cking uoverskueligt og prøver at lytte til dem, der ved mere om datasikkerhed *
0