Jeg fik taget mig sammen, teamet op med en, der også vil forsøge operationen til Windows 11, og fulgte denne opskrift fint til og med Trin 3
https://komputer.dk/computerudstyr/oper ... e-computer(ved ikke hvorfor jeg kan se den gratis, mens makkerens PC ikke har adgang)
Amatører som mig skal afsætte god tid til processen

men det er absolut muligt at hente diverse filer ned, Tiny 11 Builder, Rufus osv.
P.t. er jeg strandet i starten af Trin 4:
Efter lidt roden rundt i BIOS fik jeg ThikPad'en til at starte fra USBen, og jeg kan vælge sprog, tidszone, acceptere vilkår, men efter valg af disk til installationen, så kører den til 10 % og starter forfra
Fif til at få installationen til at køre videre modtages gerne - mes jeg roder rundt efter forskellige løsningsforslag online (en fik det til at virke ved at hive USB'en ud, når den genstarter første gang, men er det ikke lidt risikabelt? Edit: Er afprøvet, nu skriver den først ">>Start PxE over IP4, derefter bliver jeg sendt ind i BIOS). Nu prøver jeg først at gen-køre Rufus til at lave installationsUSB'en, og hvis det stadig ikke kører, vil jeg prøve et af de foreslåede alternativer til Rufus.
Efter min trampen rundt i BIOS ser Boot p.t. sådan ud:
Bios1.PNG
På skærmbilledet til valg af disk ser det før min redigering sådan ud:
FoerSletPartioner.PNG
Det undrer mig, at der er en Disk 1 med DVD_ROM, for der er intet DVD-drev i maskinen

Edit: Det var default-navnet fra Rufus. Jeg prøvede en ny version af Rufus, navngav den med USB, og installationen kørte til lidt 39 % og gav en besked om at installationen mislykkedes........ og jeg har også prøvet at sætte den i den anden mulige USBport.
Efter at jeg jf. vejledningen har trykket slet på Disk 0's partioner, ser det således ud, inden jeg klikker næste (og den kun løber videre til 10 % og starter forfra). Disk 1 med DVD_ROM kan man ikke få adgang til at slette i denne menu:
EfterSletPartioner.PNG
Jeg har også prøve at lade forskellige kombinationer af partionerne stå urørt med samme resultat (at installationen kører til 10 % og derefter forfra)
Edit: Nu er Windows' eget Media Creation Tool også forsøgt, og det nåede kun til 10 % før det meddeler, at installationen mislykkedes og kører i ring - afprøvet med og uden sletning af partioner.
Til andre glade amatører vil jeg lige informere om, at efter at jeg har startet processen med den hjemmebiksede installationsUSB, så er maskinen ikke længere brugbar

ind til det lykkes at få et styresystem lagt på den igen - det er helt på eget ansvar at begynde at rode rundt med det her

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.