Cykel-sniksnak-tråden

Brugeravatar
Artem
Kort karma: 596
Likede indlæg: 9351

Re: Cykel-sniksnak-tråden

Indlægaf Artem » 26. jul 2026, 17:47

Helt klart et godkendt Tour de France fra dansk side.
Hvor Vingegård sætter hurtigste tid på den første etape og kom i gult og havde den gule trøje i et par dage.
Mads Pedersen vinder 4 etape, og holder den grønne trøje til slut.
Skjelmose ender med at blive nr. 6

Naturligvis synd at Jonas udgår med en skade, men tror desværre ikke at han ville have kunne slå Pogacar. Han ville måske kunne have fået en etapesejr på et bjerg, som den dag han styrtede.

Pogacar er bare uden for kategori. Hvor man kun kan have respekt for den mand med det sportsmanship han har, og feks venter da Jonas styrter for se om han kommer med igen. Men også på den måde han agerer hjælperytter for sin løjtnant Del Toro, så han kan blive nr. 3 og vinde den hvide ungdomstrøje.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1571
Likede indlæg: 33772

Indlægaf sigge » 26. jul 2026, 18:00

Og Pogacar kører i hvert fald ikke kedeligt. Det er ret sejt at se den gule trøje forsøge at vinde sidste etape.

Fortjent sejr til Van Der Poel, selvom jeg er ærgerlig over, at det ikke blev Mads P. Men flot 3. plads til ham. Han fik også vist den grønne trøje flot frem i Paris.
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4216
Likede indlæg: 52665

Indlægaf LaMariposa » 29. jul 2026, 04:26

Jeg spottede Lidl Trek og Team Vismas holdbusser i går i Viborg (sandsynligvis i forbindelse med Postnord Danmark Rundt), og så også Team Visma, da de var ude på en træningstur. Det er alligevel ikke noget, jeg ser hver dag. Hyggeligt.
2
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 596
Likede indlæg: 9351

Indlægaf Artem » 1. aug 2026, 17:58

Fatter ikke helt Tour de france femmes :gruble:

Helt klar fedt med kvinde cykelløb, og kender selv mange gode kvinder der kan cykle fra de fleste mænd.

Min underen går mere på at det er et helt andet løb. Grand tours for mænd er 3 uger.
Det her løb er på 9 dage fra lørdag til søndag ugen efter.
Etaperne er kortet af?
Fra hvad jeg ved om kvinder og når vi taler om løb med utraløb med Stine Rex osv. Så har kvinder faktisk den samme eller større udholdenhed når vi kommer ud i det ekstreme.
Så hvorfor kun 9 dage? og kortere ruter? Ja og så er det helt andre ruter.

Med andre ord vil det sige at Tour de france femmes er et helt andet løb end det mændene cykler. Man burde følgende kalde det noget helt andet.

Hvis det stod til mig ville jeg afholde begge løb den samme dag og på den samme rute. Hvor mændene skal starte feks 2 timer før end de gør i dag, og hvor man sender kvinderne af sted 1-2 timer efter. Hvilket burde være fint da kvinderne i snit vil bruge en halv time mere på den samme etape.

Man kunne også gøre modsat med at sende kvinderne af sted fra morgen af, hvor de er i mål før mændene starter. Så kan man se cykling hele dagen og skal ikke vælge i mellem og se det ene eller andet.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Sport"