Cykel-sniksnak-tråden

Brugeravatar
LaMariposa
Kort karma: 4193
Likede indlæg: 52224

Cykel-sniksnak-tråden

Indlægaf LaMariposa » 26. aug 2025, 14:07

Synes det kunne være hyggeligt med en snakketråd til os, der følger med i diverse cykelløb. Håber I er med på den :)

Normalt plejer jeg ikke at følge så meget med i Vueltaen, men i år er jeg af en eller anden grund stået på og har tænkt mig at følge så meget som muligt med. Synes det er hyggeligt, og det forlænger sommeren lidt. Derudover er det da ret fedt, at vi har fået en dansker i rødt. Vi må tage hatten af for Pogachar, men jeg tænker også, det må være meget mindre presset for især Visma, når han ikke er med.
1
:lun: Be brave

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 591
Likede indlæg: 9186

Re: Cykel-sniksnak-tråden

Indlægaf Artem » 26. aug 2025, 19:55

Er der nogle kanaler som viser et sammendrag fra dagens etape lige som vi er vandt til fra TDF?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 185
Likede indlæg: 6264

Indlægaf Tux » 26. aug 2025, 19:56

Artem skrev:Er der nogle kanaler som viser et sammendrag fra dagens etape lige som vi er vandt til fra TDF?

HBO max, ellers findes der også adskillige kanaler på YouTube der gør det samme.
1
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 26. aug 2025, 20:00

Er ikke helt enig i, at kommentatorerne på DR er dårlige. Henrik Liniger har været lydsporet til sport for mig i mange år, og jeg elsker hans entusiasme og at han er lige så engageret, når han kommenterer et lille løb i Struer, som når kan kommenterer OL, VM eller EM i Atletik.
Senest rettet af LaMariposa 26. aug 2025, 20:04, rettet i alt 1 gang.
1

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 26. aug 2025, 20:04

Er vokset op med, at touren altid kørte i baggrunden, da jeg var barn, og jeg synes, det er helt vildt hyggeligt. Så har jeg fulgt med i mange mange år gennem diverse dopingskandaler, dramaet mellem Pantani og Ullrich osv. Plejer at se det på TV2, men ellers synes jeg, at Touren på P4 (P3 før i tiden) gør det godt.
0

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 926
Likede indlæg: 25022

Indlægaf Nesnay » 27. aug 2025, 11:47

Jeg følger med på HBO Max, som jeg har udelukkende for at se cykelløb. Jeg ser grand tours (giroen, touren, vueltaen) og monumenter, og så supplerer jeg med diverse klassikere og kortere etapeløb, når det lige passer ind.

Hvis man har mod på at skrive på engelsk, er det ret hyggeligt inde på r/peloton. De har løbstråde samt resultattråde for alle de store cykelløb.

Jeg er vokset op med Tour de France som et fast indslag om sommeren, og jeg synes, cykelløb er en fantastisk sport, fordi man ikke behøver følge intenst med. Jeg har læst mange bøger med cykelløb i baggrunden :)
1
Brugeravatar
Nesnay

Indlægaf Nesnay » 27. aug 2025, 11:51

Liselommeløs skrev:]Og så havde han måske bare ikke et ret godt materiale at arbejde med. Jeg går ikke ud fra, at det er dem selv, der researcher, men jeg manglede meget, at det fremstod, som om de havde viden om området. Jeg kender selvfølgelig kun mit eget område, og der var det simpelthen så ringe, både hvad der blev sagt hvornår - og hvad der slet ikke blev nævnt.

Jeg ville virkelig ønske, at TV2 kunne overtage.
Lige i forhold til denne del er der kæmpe forskel på grand tours og diverse "almindelige" cykelløb. Til grand tours får pressen udleveret en hel bog fra arrangørerne, der nærmest er en reklame for de områder, de skal igennem. De får udpeget alle bemærkelsesværdige bygninger, info om hvilke varer der produceres i området, historie og alt mulig andet. Særligt til Tour de France skulle den være fantastisk, men til vueltaen og giroen er det også en del af pakken. Så det er ikke så mærkeligt, at der er forskel på niveauet af viden om lokalområdet, når de ikke får det serveret på samme måde. Jeg tænker ikke nødvendigvis, TV 2 ville have gjort det bedre på den front.
1
Brugeravatar
Nesnay

Indlægaf Nesnay » 27. aug 2025, 15:30

Jeg synes, TTT (holdtidskørsel) er en fascinerende disciplin. Når det virkelig spiller for et hold, er de en velsmurt maskine.
1
Brugeravatar
Nesnay

Indlægaf Nesnay » 27. aug 2025, 15:35

Det klæder Mads med grønt.

Ganna er helt utrolig elegant på en enkeltstartscykel.
1
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 29. aug 2025, 18:23

Nesnay skrev:Jeg følger med på HBO Max, som jeg har udelukkende for at se cykelløb. Jeg ser grand tours (giroen, touren, vueltaen) og monumenter, og så supplerer jeg med diverse klassikere og kortere etapeløb, når det lige passer ind.

Hvis man har mod på at skrive på engelsk, er det ret hyggeligt inde på r/peloton. De har løbstråde samt resultattråde for alle de store cykelløb.

Jeg er vokset op med Tour de France som et fast indslag om sommeren, og jeg synes, cykelløb er en fantastisk sport, fordi man ikke behøver følge intenst med. Jeg har læst mange bøger med cykelløb i baggrunden :)

Sådan har jeg det også - bortset fra, at jeg strikker eller hækler i stedet :D
1

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 29. aug 2025, 18:30

Liselommeløs skrev:
LaMariposa skrev:Er ikke helt enig i, at kommentatorerne på DR er dårlige. Henrik Liniger har været lydsporet til sport for mig i mange år, og jeg elsker hans entusiasme og at han er lige så engageret, når han kommenterer et lille løb i Struer, som når kan kommenterer OL, VM eller EM i Atletik.

Jeg kendte ham ikke, eller havde i alt fald ikke bemærket ham før, og jeg synes både, han fylder med mange ligegyldige bemærkninger, nogle søgte kommentarer, som han må have forberedt "nu høster de på markerne, men rytterne høster ikke resultatet af deres besvær endnu" eller lignende. Og så synes jeg, han var utrolig dårlig til at ping-ponge med cykelrytteren (som så også var virkelig fåmælt) Og ham, der er vært for Kender du typen, var helt vildt optaget af, hvor meget han selv var spændt osv, og han var meget familiær med rytterne på en mærkelig måde.

Og så havde han måske bare ikke et ret godt materiale at arbejde med. Jeg går ikke ud fra, at det er dem selv, der researcher, men jeg manglede meget, at det fremstod, som om de havde viden om området. Jeg kender selvfølgelig kun mit eget område, og der var det simpelthen så ringe, både hvad der blev sagt hvornår - og hvad der slet ikke blev nævnt.

Jeg ville virkelig ønske, at TV2 kunne overtage.

Men altså, jeg ser ikke andet sport, og jeg kender ham ikke. Min samlever siger, at han er god i atletik.

Liniger er rigtig god i atletikken, synes jeg. Og i skihop, dengang det kørte på DR. Men jeg har også lyttet til hans kommentering siden 2011, hvor han foruden at dække touren på P3, fortalte meget underholdende om alle sine kvaler med at dække cykelløb i Frankrig.

Tobias Hansen er lige kommet tilbage efter et hjertestop tidligere på året, så jeg synes egentlig, at hans begejstring i Danmark Rundt er helt okay. Han har været i Frankrig flere gange og dækket touren for DR.

Jeg synes det giver en fin dynamik, når de blander lidt dårlige jokes og personlige aspekter ind - selvfølgelig i passende mængder. Ellers bliver det lidt ensformigt for mig.
0

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 29. aug 2025, 18:31

Tror I, at Vingegaard vinder Vueltaen i år? Jeg har en eller anden underlig fornemmelse af, han ikke gør.
0

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
LaMariposa

Indlægaf LaMariposa » 31. aug 2025, 15:22

Nå, men han nappede da etapen i dag. Så lang, så godt.
1

Power doesn't tickle.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1548
Likede indlæg: 33056

Indlægaf sigge » 19. sep 2025, 16:49

Jeg kan virkelig godt lide fejringen af Vingegaard. Han kunne ikke lige finde tid til at tage til København og få rådhuspandekager, men en tur til Skive for at få kebab fra det lokale pizzeria kunne godt passes ind. Og så gav kommunen ham en cykeltrailer i gave til, når han skal ud og købe ind. :lol:

Det er dejligt jysk og underspillet.

I øvrigt virkede det også ganske passende, at det improviserede podium på p-pladsen udenfor Madrid mindede lidt om fiskekasser fra Glyngøre. :-D
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1548
Likede indlæg: 33056

Indlægaf sigge » 5. okt 2025, 19:21

Gad vide om Evenepol ikke er lidt træt af Pogacar efter den seneste uge?
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Sport"