Jeg har også læst Shattered Sea-trilogien med min bogklub, og jeg kunne godt lide den, men den bar tydeligt præg af at være hans version af YA og dermed mindre kompleks. Og så læste jeg den på dansk, det tror jeg også trak ned. Synes virkelig, hans sprog er godt i bøgerne First Law-universet.DenSkarpeLaks skrev:Nesnay skrev:Det er nogle år siden, jeg læste den første trilogi (den, der starter med The Blade Itself). Jeg kunne meget godt lide den, men var ikke blown away.DenSkarpeLaks skrev:'The blade itself' af Joe Abercrombie. Den virker lovende, så jeg vil tro at jeg ender med at læse hele serien.
I år er jeg så begyndt at læse videre i First Law-universet, og indtil nu bliver bøgerne bedre og bedre. Jeg har læst de næste fire indtil videre (så syv i alt), og jeg glæder mig til resten
Det var da et godt tip, jeg troede kun det var en trilogi. Fedt at der er endnu flere bøger i det univers.
Jeg læste en anden af hans bøger på et tidspunkt, 'Half a king', og det univers fangede mig ikke nær så meget.
Jeg er nu lige startet på 'Before they are hanged', og indtil videre er jeg godt underholdt.
Hvilken bog læser du for tiden?
Re: Hvilken bog læser du for tiden?
Senest rettet af Nesnay 12. jul 2026, 11:17, rettet i alt 1 gang.
0
Where the crawdads sing af Delia Owens. Den har jeg godt nok haft svært ved at lægge fra mig.
1
Den sidste korsridder af Raymond Khoury
0
Don’t drink the Kool-Aid! 

Lys skrev:Where the crawdads sing af Delia Owens. Den har jeg godt nok haft svært ved at lægge fra mig.
Det forstår jeg godt. Jeg læser virkelig mange bøger, det er forholdsvis få af dem, der bliver siddende. Hvor flodkrebsene synger er én af dem, og det er efterhånden en del år siden jeg læste den. Jeg glemmer den aldrig.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
fisken80 skrev:Lys skrev:Where the crawdads sing af Delia Owens. Den har jeg godt nok haft svært ved at lægge fra mig.
Det forstår jeg godt. Jeg læser virkelig mange bøger, det er forholdsvis få af dem, der bliver siddende. Hvor flodkrebsene synger er én af dem, og det er efterhånden en del år siden jeg læste den. Jeg glemmer den aldrig.
Den er virkelig god. Nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal læse bagefter (læser ikke så meget, så mulighederne er mange…)
0
-
DenSkarpeLaks
- Kort karma: 60
- Likede indlæg: 1275
'Tender is the flesh' af Agustina Bazterrica. Den handler om organiseret kannibalisme, og er præcis så underlig som det lyder.
0