Hvilken lydbog har du sidst hørt?
- Purple Haze
- Kort karma: 1093
- Geografisk sted: Kbh.
- Likede indlæg: 24262
Re: Hvilken lydbog har du sidst hørt?
TJ Klune - In the Lives of Puppets
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Jeg er i færd med at genhøre Det Okkulte Danmark'. En rejse gennem landet med besøg på diverse spooky steder, endda med vejanvisninger så man selv kan tage derhen og opleve fænomenet, hvis man skulle få lyst.
Det er de mest utrolige ting der sker/finder sted, i vores lille land. Ret underholdende OG tankevækkende. Kan lånes gratis på eReolen.
Tilføjelse. Forfatteren har udgiet en anden, lignende bog 'Det Mystiske Danmark'. Det er i den der er udførlige vejanvisninger til stederne, til de spooky steder.

Det er de mest utrolige ting der sker/finder sted, i vores lille land. Ret underholdende OG tankevækkende. Kan lånes gratis på eReolen.
Tilføjelse. Forfatteren har udgiet en anden, lignende bog 'Det Mystiske Danmark'. Det er i den der er udførlige vejanvisninger til stederne, til de spooky steder.

2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den
“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein
- Kruspersille
- Kort karma: 37
- Likede indlæg: 824
Annas sang af Benjamin Koppel. Den er jeg godt nok ikke vild med, jeg synes, den er meget langtrukken, kedelig og trivial. Men jeg kan godt se på anmeldelserne, at jeg står lidt alene med den holdning.
0
- Ladysparrow
- Kort karma: 417
- Geografisk sted: Skåne, Sverige
- Likede indlæg: 7042
Er igang med "Er jeg (også) psykopat?" af Geo. Den har jeg ventet på. Den er virkelig god.
1
- Daine
- Kort karma: 3229
- Geografisk sted: Midtjylland
- Likede indlæg: 37608
Jeg reaktiverede Mofibo for nogle uger siden, og har siden hørt alle 7 Harry Potter bøger. Dem bliver jeg bare aldrig træt af 
Nu er jeg i gang med Anna Grues ‘Anne-Maj Mortensen’ hyggekrimi serie, jeg er ved bog 4, som pt. er sidste bog i serien (udover en julenovelle, der efterfølger bog 4). Regner med jeg skal i gang med hendes ‘Dan Sommerdahl’ serie bagefter … eller måske jeg skifter til Sara Blædels ‘Louise Rick’ serie.

Nu er jeg i gang med Anna Grues ‘Anne-Maj Mortensen’ hyggekrimi serie, jeg er ved bog 4, som pt. er sidste bog i serien (udover en julenovelle, der efterfølger bog 4). Regner med jeg skal i gang med hendes ‘Dan Sommerdahl’ serie bagefter … eller måske jeg skifter til Sara Blædels ‘Louise Rick’ serie.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Kadavermarch af Dennis Jürgensen. 

2
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
///
Daine skrev:Jeg reaktiverede Mofibo for nogle uger siden, og har siden hørt alle 7 Harry Potter bøger. Dem bliver jeg bare aldrig træt af
Jeg er gået i gang med Anna Maj Mortensen og er nu nået til bog 3. De er super søde. Jeg har aldrig læst Anna Grue før. Er Dan Sommerdahl også hyggelige på samme måde?
0
- Daine
- Kort karma: 3229
- Geografisk sted: Midtjylland
- Likede indlæg: 37608
TomKah skrev:Daine skrev:Jeg reaktiverede Mofibo for nogle uger siden, og har siden hørt alle 7 Harry Potter bøger. Dem bliver jeg bare aldrig træt af
Jeg er gået i gang med Anna Maj Mortensen og er nu nået til bog 3. De er super søde. Jeg har aldrig læst Anna Grue før. Er Dan Sommerdahl også hyggelige på samme måde?
Nej, de er mere traditionelle krimier, dog uden voldsomme mængder blod (det kan jeg godt lide). Persongalleriet er godt, og Dan Sommerdahl er hverken journalist eller falleret politibetjent, men derimod en meget meget nysgerrig reklamemand. Jeg kan stærkt anbefale bøgerne, for mig var det “hyggekrimier” før Anne-Maj Mortensen serien kom til.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Jeg hører "Unfiltered" af Günther Steiner indlæst af ham selv. Og jeg elsker hvert minut. Jeg er vild med hans accent og ville sikkert nyde at høre ham læse hvad som helst op, men bogen er også ret humoristisk til tider.
0
You can't spell awesome without me.
Eva Tinds 'Kvinden der samlede verden' om den fantastiske videnskabskvinde Marie Hammer, en exofiktionsbog, som baserer sig på dagbogsnotater, breve og samtaler med Marie Hammers familie.
Jeg havde godt hørt om Marie Hammer, men slet ikke i den detaljegrad. Meget anbefalelsesværdigt.
'Min Kim', også af Eva Tind, om det at vokse op som adopteret gennem brevkorrespondancer og samtaler med en ligeledes adopteret veninde. Rigtig fin fortælling, og også meget anbefalelsesværdig.
Begge hørt gennem eReolen.
Jeg havde godt hørt om Marie Hammer, men slet ikke i den detaljegrad. Meget anbefalelsesværdigt.
'Min Kim', også af Eva Tind, om det at vokse op som adopteret gennem brevkorrespondancer og samtaler med en ligeledes adopteret veninde. Rigtig fin fortælling, og også meget anbefalelsesværdig.
Begge hørt gennem eReolen.
1
///
///
Den sidste bog jeg har hørt var The wedding people som jeg ventede en rum tid på libby på, men var skuffet over selvom sproget flyder let.
Synes tit jeg finder de her bøger med en høj rating og mange ratings på goodreads og så er de lidt for overfladiske og mainstream. Måske er det kulturforskelle mellem mig og amerikanere.
Jeg er gået lidt i stå. Er halvt i gennem Erlend Loe Dyrene i Afrika, men den er ikke sjov. Eller også er jeg dum.
Hvad skal jeg mon gå i gang med?
Synes tit jeg finder de her bøger med en høj rating og mange ratings på goodreads og så er de lidt for overfladiske og mainstream. Måske er det kulturforskelle mellem mig og amerikanere.
Jeg er gået lidt i stå. Er halvt i gennem Erlend Loe Dyrene i Afrika, men den er ikke sjov. Eller også er jeg dum.
Hvad skal jeg mon gå i gang med?
0
- Delfin
- Kort karma: 1325
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 29117
Jeg er blevet lidt fanget i en række psykologiske krimier af Freida McFadden
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Jeg har lige hørt John Irvings, 'Enke i et år', der primært følger en enkelt person, men også inddrager hendes nære familie og omgangskreds.
Den varer næsten 24 timer, men det skal man ikke lade sig skræmme af. Den er godt fortalt, og oplæseren er ganske hæderlig. Især første del af bogen er rigtig god.
Fra eReolen (hvor jeg hørte den):
Ruth Cole har aldrig kendt sine to brødre, der omkom i en tragisk ulykke. Som lille pige opdigter hun historier om dem, og på den måde bliver fundamentet for hendes fremtidige forfatterkarriere lagt. Vi møder Ruth tre gange. Første gang i 1958, da hun er fire år gammel. I 1990, da hun er blevet en berømt forfatter, der har større succes i sin litterære karriere end i sit privatliv. Og i 1995, hvor hun er enke, mor og i færd med at forelske sig for første gang i sit liv.
https://ereolen.dk/ting/object/870970-basis%3A48666981
Den varer næsten 24 timer, men det skal man ikke lade sig skræmme af. Den er godt fortalt, og oplæseren er ganske hæderlig. Især første del af bogen er rigtig god.
Fra eReolen (hvor jeg hørte den):
Ruth Cole har aldrig kendt sine to brødre, der omkom i en tragisk ulykke. Som lille pige opdigter hun historier om dem, og på den måde bliver fundamentet for hendes fremtidige forfatterkarriere lagt. Vi møder Ruth tre gange. Første gang i 1958, da hun er fire år gammel. I 1990, da hun er blevet en berømt forfatter, der har større succes i sin litterære karriere end i sit privatliv. Og i 1995, hvor hun er enke, mor og i færd med at forelske sig for første gang i sit liv.
https://ereolen.dk/ting/object/870970-basis%3A48666981
0
///
///
- achillaxedprune
- Kort karma: 1247
- Likede indlæg: 12827
Jeg har sidst hørt denne. Kan godt anbefales. Især forfatterens betragtninger om velfærdsstaten og lovgivning vs. implementering og eksekvering synes jeg, er super relevante, kloge og (ofte) korrekte. 

Beskrivelse
27. januar 2017 holder Socialstyrelsen en reception for Britta Nielsen. Hun modtager Dronningens fortjenstmedalje for tro tjeneste. I 40 år havde Britta Nielsen, som selv kom fra fattige kår, hjulpet med at omfordele samfundets midler til de svageste. I virkeligheden havde hun stjålet 117 millioner fra velfærdsstaten for at skabe sit eget paradis i verdens mest ulige land og give sine børn overklasseprivilegier. Da bedrageriet går op formyndighederne i efteråret 2018, starter et journalistisk kapløb om at finde Britta Nielsen, en magtkamp imellem de officielle institutioner for at undgå at stå med sorteper og en overlevelseskamp for hendes nærevenner om ikke uretmæssigt at blive revet med i faldet. Journalist ved TV 2 Emil Ellesøe Ditzel fulgte Britta Nielsens spor tæt. Med adgang til nye kilder og hidtil ukendte dokumenter, fortæller han om, hvordan Britta Nielsen ikke bare udnyttede velfærdsstaten, men også udstillede systemetsstore svagheder. Og hvordan hendes drømme i sidste ende blev ødelagt af den kynisme hun udviste overfor andre.
https://www.saxo.com/dk/britta_lydbog_9 ... YmEALw_wcB

Beskrivelse
27. januar 2017 holder Socialstyrelsen en reception for Britta Nielsen. Hun modtager Dronningens fortjenstmedalje for tro tjeneste. I 40 år havde Britta Nielsen, som selv kom fra fattige kår, hjulpet med at omfordele samfundets midler til de svageste. I virkeligheden havde hun stjålet 117 millioner fra velfærdsstaten for at skabe sit eget paradis i verdens mest ulige land og give sine børn overklasseprivilegier. Da bedrageriet går op formyndighederne i efteråret 2018, starter et journalistisk kapløb om at finde Britta Nielsen, en magtkamp imellem de officielle institutioner for at undgå at stå med sorteper og en overlevelseskamp for hendes nærevenner om ikke uretmæssigt at blive revet med i faldet. Journalist ved TV 2 Emil Ellesøe Ditzel fulgte Britta Nielsens spor tæt. Med adgang til nye kilder og hidtil ukendte dokumenter, fortæller han om, hvordan Britta Nielsen ikke bare udnyttede velfærdsstaten, men også udstillede systemetsstore svagheder. Og hvordan hendes drømme i sidste ende blev ødelagt af den kynisme hun udviste overfor andre.
https://www.saxo.com/dk/britta_lydbog_9 ... YmEALw_wcB
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt. Citat: Ukendt morfar.
Udvis ikke ukritisk solidaritet med “den gode stemning”. Citat: Glenn Bech.
Udvis ikke ukritisk solidaritet med “den gode stemning”. Citat: Glenn Bech.