Maj og Magten.
Kan klart anbefale den. Er privat socialrådgiver Maj Thorsen der har lavet den hvor hun har i første periode haft flere med og snakke og nu er begyndt og gå mere solo og fortælle.
Handler om magt, myndighed og mennesker. Og giver et indblik i vores velfærdssystem og hvordan der faktisk foregår kritisable ting når man kigger lidt dybere.
Meget spændende lytning
jeg venter stadig på flere afsnit jeg ved kommer her snart så jeg kan lytte mere. Kan se der er kommet et ud for nylig - må jeg igang med. Handler vidst om at jobcentrene gør det vigtigere og få folk ud i arbejde end om borgerne kan holde til det.
Er selvfølgelig noget samfundsmæssigt ind over det som podcast, men jeg synes den er værd og lytte til 100 %
Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?
Re: Hvilken podcast er du i gang med/har du sidst hørt?
2
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Vanvittig verdenshistorie.
To mænd i 30’erne, som fortæller verdenshistorie og drikker øl.
0
Hattie skrev:Vanvittig verdenshistorie.
Jeg elsker Vanvittig Verdenshistorie - de to gutter er geniale

0
Charly skrev:Hattie skrev:Vanvittig verdenshistorie.
Jeg elsker Vanvittig Verdenshistorie - de to gutter er geniale
De er så søde, minder mig om mine nørdede brødre.
De skal dog virkelig ikke lave true crime.
Så kommer der good vibes og videoer med hunde fra Peters side

0
Huller i Historien i DR LYD.
Oversete figurer, historiemisforståelser og faktatjek.
Det bliver fortalt med både faglighed og humor.
Især var jeg dybt fascineret af historien om Sophie af Mecklenburg, Christian den 4.s mor. Shit, hun var badass!
Ingen Sophie, ingen Børsen eller Rundetårn.
Historien om Sophie Brahe er også virkelig interessant. Lige nu er jeg i gang med afsnittet om H.C. Andersen og krydserne i hans dagbog.
Oversete figurer, historiemisforståelser og faktatjek.
Det bliver fortalt med både faglighed og humor.
Især var jeg dybt fascineret af historien om Sophie af Mecklenburg, Christian den 4.s mor. Shit, hun var badass!
Ingen Sophie, ingen Børsen eller Rundetårn.Historien om Sophie Brahe er også virkelig interessant. Lige nu er jeg i gang med afsnittet om H.C. Andersen og krydserne i hans dagbog.
4
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
- Elverpigen
- Kort karma: 180
- Likede indlæg: 4228
En lidt speciel podcast fra Zetland, "Mikkels pik", om mænds kropskultur, både i journalistens omgangskreds og i forskellige samfund
https://www.zetland.dk/historie/s8Yx4LM ... l3jLzUKSNw
https://www.zetland.dk/historie/s8Yx4LM ... l3jLzUKSNw
1
- Elverpigen
Næsten det kvindelige modstykke til Mikkels pik:
Afsnittet "En rigtig pige" i Blod, sved og tårer https://radio4.dk/podcasts/blod-sved-og ... igtig-pige
Uden at kende Normstormerne nærmere har jeg læst kritik af, at de i deres arbejde på skoler skulle indoktrinere børn til at tro, at de er transkønnede og en del andre småekstremistiske ting. Derfor var jeg ekstra nysgerring, da jeg fik afsnittet foreslået i et feed, og da gæsten har været i Normstormerne.
Hvad Normstormerne har foretaget sig ude på skoler, kan jeg ikke forholde sig til, men Anna Wandel fremstår i denne podcast med et veltilrettelagt blik på samfundets normer generelt og i afsnittet fokuseret på piger og kvinder, og ikke kun for LGBT+ personer. Således blev min ekstremist-radar ikke udløst, og AW nævnte både fordele og ulemper ved ikke at leve op til en norm.
Afsnittet "En rigtig pige" i Blod, sved og tårer https://radio4.dk/podcasts/blod-sved-og ... igtig-pige
Uden at kende Normstormerne nærmere har jeg læst kritik af, at de i deres arbejde på skoler skulle indoktrinere børn til at tro, at de er transkønnede og en del andre småekstremistiske ting. Derfor var jeg ekstra nysgerring, da jeg fik afsnittet foreslået i et feed, og da gæsten har været i Normstormerne.
Hvad Normstormerne har foretaget sig ude på skoler, kan jeg ikke forholde sig til, men Anna Wandel fremstår i denne podcast med et veltilrettelagt blik på samfundets normer generelt og i afsnittet fokuseret på piger og kvinder, og ikke kun for LGBT+ personer. Således blev min ekstremist-radar ikke udløst, og AW nævnte både fordele og ulemper ved ikke at leve op til en norm.
0
- Elverpigen
Jeg lyttede undtagelsesvis til denne anmeldelse af Toy Story 5, fordi Imran Rashid er med og perspektiverer filmens tema til vores reelle virkelighed for børn i dag - ellers gider jeg ikke så meget filmanmeldelser. Jeg har ikke set filmen, men anmeldelsen var værd at lytte til:
https://www.dr.dk/lyd/p1/anmelderne/anm ... 1162617024
https://www.dr.dk/lyd/p1/anmelderne/anm ... 1162617024
0
- Elverpigen
Det nye afsnit af Jagten På Det Evige Liv om solcreme.
Et meget tyndt afsnit, der kan summeres op til, at Nicklas B. bruger faktor 50 - helst dansk produceret - i ansigt og det også kan være hensigtsmæssigt at bruge på halsen, hvis ikke man ønsker ældet hud.
Et meget tyndt afsnit, der kan summeres op til, at Nicklas B. bruger faktor 50 - helst dansk produceret - i ansigt og det også kan være hensigtsmæssigt at bruge på halsen, hvis ikke man ønsker ældet hud.
0