Anbefalelsesværdige serier
Re: Anbefalelsesværdige serier
Har ingen nævnt the Sopranos, Fargo og High Maintenance?
Elsker dem på hver deres måde!
0
didaa skrev:Har ingen nævnt the Sopranos, Fargo og High Maintenance?
Jeg glemte Fargo men den er også rigtigt god som serie. Selv om kvaliteten daler ved S03 og S04.
0
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Jeg kan også anbefale:
Unorthodox. (Trods bogen er væsentligt bedre, men det er stadig en interessant historie). Den handler om en kvindes opvækst og brud med det ortodokse jødiske miljø.
The Last of Us. Et postapokalyptisk drama baseret på et spil, hvor en pandemi har udryddet størstedelen af jordens befolkning. Jeg har det svært ved “svampemonstrene”, men det eminente skuespil og dynamikken mellem de to hovedkarakterer, har gjort den absolut seværdig. Ja, faktisk en af de serier, hvor jeg nærmest ikke kunne vente på næste sæson.
Chernobyl, om Tjernobyl-ulykken er også helt eminent.
Unorthodox. (Trods bogen er væsentligt bedre, men det er stadig en interessant historie). Den handler om en kvindes opvækst og brud med det ortodokse jødiske miljø.
The Last of Us. Et postapokalyptisk drama baseret på et spil, hvor en pandemi har udryddet størstedelen af jordens befolkning. Jeg har det svært ved “svampemonstrene”, men det eminente skuespil og dynamikken mellem de to hovedkarakterer, har gjort den absolut seværdig. Ja, faktisk en af de serier, hvor jeg nærmest ikke kunne vente på næste sæson.
Chernobyl, om Tjernobyl-ulykken er også helt eminent.
0
Dopesick er også ret god: Miniserien 'Dopesick' er en fabelagtig gennemgang af, hvordan økonomiske interesser i 1990'ernes USA blev vægtet højere end patienternes ve og vel.
Boardwalk Empire: Boardwalk Empire er et periodisk drama, der er centreret omkring Enoch "Nucky" Thompson (baseret på politikeren Enoch L. Johnson), en politisk figur der kontrollerede Atlantic City under den såkaldte forbudstid tilbage i 1920'erne og 1930'erne. Serien implementerer et større antal historiske karakterer, som interagerer med Thompson i hans personlige og politiske liv. Bl.a. kan nævnes Al Capone, Charles "Lucky" Luciano, Edward L. Bader og Arnold Rothstein. Thompsons illegale aktiviteter er som regel hovedfokus for seriens narrativ, hvilket bl.a. fører til flere møder med loven, gangstere og korrupte politikere.
Peaky Blinders: Peaky Blinders er en britisk TV-serie, der er løseligt baseret på historien om den kriminelle bande Peaky Blinders fra Birmingham i England. Seriens handling foregår i tiden efter 1. verdenskrig.
Boardwalk Empire: Boardwalk Empire er et periodisk drama, der er centreret omkring Enoch "Nucky" Thompson (baseret på politikeren Enoch L. Johnson), en politisk figur der kontrollerede Atlantic City under den såkaldte forbudstid tilbage i 1920'erne og 1930'erne. Serien implementerer et større antal historiske karakterer, som interagerer med Thompson i hans personlige og politiske liv. Bl.a. kan nævnes Al Capone, Charles "Lucky" Luciano, Edward L. Bader og Arnold Rothstein. Thompsons illegale aktiviteter er som regel hovedfokus for seriens narrativ, hvilket bl.a. fører til flere møder med loven, gangstere og korrupte politikere.
Peaky Blinders: Peaky Blinders er en britisk TV-serie, der er løseligt baseret på historien om den kriminelle bande Peaky Blinders fra Birmingham i England. Seriens handling foregår i tiden efter 1. verdenskrig.
0
- LaMariposa
- Kort karma: 4193
- Likede indlæg: 52216
Vi så The Americans for nogle år siden. Den handler om to russiske spioner i USA, og vi var godt underholdt af den. Den holder et godt spændingsniveau hele vejen igennem.
0
Be bravePower doesn't tickle.
- Anne Droid
- Kort karma: 159
- Likede indlæg: 6077
TinaW skrev:Dopesick er også ret god: Miniserien 'Dopesick' er en fabelagtig gennemgang af, hvordan økonomiske interesser i 1990'ernes USA blev vægtet højere end patienternes ve og vel.
Jeg skal til at gense Peaky Blinders, så jeg er klar til filmen

1
Klimatosse
- Dansemesteren
- Kort karma: 133
- Likede indlæg: 4975
The Haunting of Hill House og Midnight Mass. Begge miniserier, begge på Netflix. Instruktøren Mike Flanagan er den intelligente og følsomme horrors mester.
0
I'm looking for a man in finance, trust fund, 6'5", blue eyes.
- Dansemesteren
- Kort karma: 133
- Likede indlæg: 4975
Derudover vil jeg altid gerne slå et slag for Buffy the Vampire Slayer!
0
I'm looking for a man in finance, trust fund, 6'5", blue eyes.
Breaking Bad. En af de eneste serier, jeg har set to gange. Elsker universet, skuespillet, det hele.
Narcos. Lidt i samme stil. Escobar og narkokrig.
Fauda. Igen en brutal serie, som handler om konflikten i Israel og Palæstina.
Black Mirror. Ikke alle afsnit er lige gode, men nogle af dem er virkelig scary på den fede måde.
The White Lotus. Arbejder selv med rejser, og synes den er ret genial.
Derek. Komedie, elsker Ricky Gervais og Karl Pilkington.
Jeg har vist en ret mandet smag i serier.
Black Mirror. Ikke alle afsnit er lige gode, men nogle af dem er virkelig scary på den fede måde.
0
Selma156 skrev:Breaking Bad. En af de eneste serier, jeg har set to gange. Elsker universet, skuespillet, det hele.
Derek er ret grineren, det er After Life også

1
Vi er lige begyndt på anden sæson af Red Eye som ligger frit tilgængeligt på DR.
Britisk spændingsserie, og kan godt anbefales
Britisk spændingsserie, og kan godt anbefales
0
didaa skrev:Har ingen nævnt the Sopranos, Fargo og High Maintenance?
Fargo, både filmen og serien er i særklasse
1
Vi er lige begyndt at se DOWN TO FUCK - DTF ST Louis. Den er god.
1
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.