Mette og Thomas: Jeg synes de virker søde sammen, men med et element af overfladiskhed og også lidt småkedelige.
Jeg synes Mette hænger Thomas unødvendigt meget ud på kamera i forhold til de låste døre. Jeg synes skam også det virker lidt hidsigt og demonstrativt at han går den låserunde, men hvis han virkelig hader tanken om at blive udstillet som en der ikke har orden i tingene, ville jeg ikke piske situationen yderligere op og være Detektiv Mette med kamerafolk susende i røven på mig imens jeg opklarede mysteriet.
Jeg håber lidt på at det er en "konflikt" de off-cam er blevet enige om at spille med på, for at holde sig relevante. For ellers ville jeg i Thomas sted hurtigt blive gevaldigt træt af det.
PS: Man skal holde op med at filme sig selv imens man synger med til en gospelkoncert, og det gælder ikke kun de to.
Dorthe og Lasse: Stakkels Lasse siger jeg bare. Dorthe er følelsesmæssigt ustabil, og så snart han vender ryggen til kan hun skifte til en ny træls tilstand han skal prøve at rumme. Det ene øjeblik er hun needy og skal bekræftes, så bliver hun bange og bekymret for om han går på arbejde uden bukser på, og BANG så bliver hun pludselig helt tavs og fraværende og mener hun har brug for at trække sig lidt og starte forfra.
Og ikke nok med det, så er hun også så uintelligent at hun tror hun kender alle ord i hele verden, og får gjort grin af Lasses "forkerte" ord, på en måde så han kun har to valg, enten at blive super pedantisk eller at bide det i sig og pjatte med for at HUN ikke skal tabe ansigt. Pyyh.
Desværre ser det ud som om Lasse tillader at det er Dorthes følelsesudsving der skal styre hele showet. Han får sine opture og nedture alt efter hvilken udmelding hun kommer med. Jeg håber han får øje på det.
Otto og Amalie: De virker søde sammen, men, om de bare er gode til at være fulde sammen og fjolle rundt, eller om de også er hverdagsgode sammen det kan jeg være i tvivl om.
Jeg er også i tvivl om HVOR sjove og umiddelbare de er når alt kommer til alt. Jeg har en mistanke om at de bare begge elsker at klovne foran et kamera, og nyder at spille forelskede på TV.
Gift ved første blik 2025
- Dirtylittledevil
- Kort karma: 1911
- Likede indlæg: 35751
-
abcd
- Likede indlæg: 82908
Re: Gift ved første blik 2025
Jeg er kun lige nået til at Lasse siger prosensuelle, og det har Dorthe da helt ret i ikke er et ord ...
0
- LittleLemon
- Kort karma: 78
- Likede indlæg: 2728
Hende her skriver simpelthen de sjoveste resuméer af hvert afsnit. Det er næsten bedre end rent faktisk at se afsnittene.
https://www.facebook.com/share/p/17Cg3r ... tid=wwXIfr
0
LittleLemon skrev:Hende her skriver simpelthen de sjoveste resuméer af hvert afsnit. Det er næsten bedre end rent faktisk at se afsnittene.
Jeg kan bedre lide Søren Balslevs, jeg ser ikke engang på programmet, men jeg sluger hans anmeldelser.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.
Maude, din proportionssans
-
abcd
- Likede indlæg: 82908
Dirtylittledevil skrev:Dorthe og Lasse: Stakkels Lasse siger jeg bare. Dorthe er følelsesmæssigt ustabil, og så snart han vender ryggen til kan hun skifte til en ny træls tilstand han skal prøve at rumme. Det ene øjeblik er hun needy og skal bekræftes, så bliver hun bange og bekymret for om han går på arbejde uden bukser på, og BANG så bliver hun pludselig helt tavs og fraværende og mener hun har brug for at trække sig lidt og starte forfra.
Og ikke nok med det, så er hun også så uintelligent at hun tror hun kender alle ord i hele verden, og får gjort grin af Lasses "forkerte" ord, på en måde så han kun har to valg, enten at blive super pedantisk eller at bide det i sig og pjatte med for at HUN ikke skal tabe ansigt. Pyyh.
Desværre ser det ud som om Lasse tillader at det er Dorthes følelsesudsving der skal styre hele showet. Han får sine opture og nedture alt efter hvilken udmelding hun kommer med. Jeg håber han får øje på det.
Ja, han lader virkelig sit velbefindende styre af hvordan Dorthe har det. Og det er bare det værste man kan gøre. Jeg forstår ikke at psykologen siger til ham at han skal bede Dorthe om mere åbenhed. Mit råd til ham, hvis han stadig vil have hende, ville være ikke at afkræve hende noget som helst, men i stedet at træde et skridt tilbage og sige noget i retning af: Jeg vil rigtigt gerne det her, men jeg kan mærke at du er usikker. Det er helt i orden, og det er også helt i orden hvis det ikke skal være os to, selv om det selvfølgelig ville være ærgerligt. Og så ingen tårer eller anden jammer, men bare møde op med godt humør og gå-på-mod, og få det bedste ud af tiden, og hvis hun skrider, så skrider hun. Så kommer der nok en sporvogn og en pige til. Han er for needy.
2
ajnaM skrev:MOGA skrev:Skal vi ikke også tale om Thomas og det med at låse døre? Er han “bare” mega kontrolfreak, eller ligger der noget andet bag? Mette er alt for nysgerrig omkring det, men hvis han vitterligt bare har rod, så fuck da det. Det får mig til at tænke, at der er noget andet derinde.
Jeg forstår ham egentlig godt. Han har lige set på getaway, hvad det kan gøre, hvis man viser sit rod. Og Mette havde også nogle kommentarer til Dorthe og Lasse, der ikke hjalp på det.
Og så tror jeg ikke kun, det handler om Mette - jeg tror i højere grad, han gerne bare ikke vil fremstå som en rodet mand på TV.
Men det kunne han jo passende fortælle hende i stedet for at tro, han bare kan låse af. Det virker barnligt på mig.
Det er det, jeg mener. Alle roder et eller andet sted. Hvorfor ikke bare stå ved det? “Min kælder roder så meget, at det er helt pinligt”. I stedet for at gøre det sådan lidt fordækt ved at sige, at hun ikke må se kælderen nærmest på bryllupsdagen, for derefter at låse halvdelen af huset af.
Det allermest mærkelige er, at han glemte at låse den der grimme massagestol inde.
1
abcd skrev:Dirtylittledevil skrev:Dorthe og Lasse: Stakkels Lasse siger jeg bare. Dorthe er følelsesmæssigt ustabil, og så snart han vender ryggen til kan hun skifte til en ny træls tilstand han skal prøve at rumme. Det ene øjeblik er hun needy og skal bekræftes, så bliver hun bange og bekymret for om han går på arbejde uden bukser på, og BANG så bliver hun pludselig helt tavs og fraværende og mener hun har brug for at trække sig lidt og starte forfra.
Ja, han lader virkelig sit velbefindende styre af hvordan Dorthe har det. Og det er bare det værste man kan gøre. Jeg forstår ikke at psykologen siger til ham at han skal bede Dorthe om mere åbenhed. Mit råd til ham, hvis han stadig vil have hende, ville være ikke at afkræve hende noget som helst, men i stedet at træde et skridt tilbage og sige noget i retning af: Jeg vil rigtigt gerne det her, men jeg kan mærke at du er usikker. Det er helt i orden, og det er også helt i orden hvis det ikke skal være os to, selv om det selvfølgelig ville være ærgerligt. Og så ingen tårer eller anden jammer, men bare møde op med godt humør og gå-på-mod, og få det bedste ud af tiden, og hvis hun skrider, så skrider hun. Så kommer der nok en sporvogn og en pige til. Han er for needy.
Anmelderen i min avis skrev, at han er en labrador, men Dorthe ønsker sig en schæferhund eller en hyrdehund.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
-
Rhododendron
- Kort karma: 92
- Likede indlæg: 1989
Mette og Thomas: Jeg synes Mette går langt over grænsen med kælderen og de låste rum.
Da de snakkede om kælderen første gang, sagde hun at hun var ligeglad med rod. Hvor Thomas svarede noget i retning af at HAN ikke havde det godt med at vise det frem, og det syntes jeg ikke Mette fangede budskabet i.
Klip til at hun nu låser sig ind i et aflåst rum, for at stille sin nysgerrighed, men totalt overskrider Thomas’ grænser.
Dorte og Lasse: Jeg tror hun er mega stresset over logistikken med børn, job og eksperimentet og derfor reagerer som hun gør. Psykologen kaldte det vist ‘hårdhed’.
Lommepsykologen i mig, tror at Dorte tidligere har haft forhold til mænd som hun skulle kæmpe lidt for, og at hun derfor ønsker sig en mand som Lasse, men ikke kan finde ud af at navigere i det.
Hendes kommentarer om hans rod var ikke bare det rod der var efterladt fra hans børneuge, men det med at ting ikke havde en plads og derfor endte i bunker. Jeg rydder selv op på samme måde, så hun ramte også mig
Amalie og Otto: Det var synd de gik fejl af hinanden med udtalelsen om klasseforskellen, men jeg tror desværre det bliver et problem på længere sigt.
Amalie fokuserede på at Otto gjorde hendes venner forkerte, men tænkte vist ikke over om Otto følte sig malplaceret i hendes vennekreds og at det måske var dér problemet lå.
Han fik dog sagt det med at han gerne vil ses med et par stykker ad gangen, så han har nogle ‘øer’ til fremtidige fester, så måske forstår Amalie ham lidt bedre efter det.
Jeg læste et sted at hun er datter (tror jeg det var :gruble) af dem der ejer Nielsens butikkerne, og det forklarer måske Ottos fokus på den materielle forskel.
Og når han så har fået øje på den forskel, så rammer hendes kommentarer om hans ‘minimalistiske’ (sagt sarkastisk) stil og hans ‘flotte’ gamerstol måske et ømt punkt.
Han virker lidt sårbar og som en der føler værdi i at få folk til at grine, så jeg tror godt han kan have svært ved at finde sin plads i et miljø der er meget anderledes end hans eget.
Tine og Jan: Jeg synes de har været et fejlmatch helt fra starten, så det var fint de blev sluppet fri.
Da de snakkede om kælderen første gang, sagde hun at hun var ligeglad med rod. Hvor Thomas svarede noget i retning af at HAN ikke havde det godt med at vise det frem, og det syntes jeg ikke Mette fangede budskabet i.
Klip til at hun nu låser sig ind i et aflåst rum, for at stille sin nysgerrighed, men totalt overskrider Thomas’ grænser.
Dorte og Lasse: Jeg tror hun er mega stresset over logistikken med børn, job og eksperimentet og derfor reagerer som hun gør. Psykologen kaldte det vist ‘hårdhed’.
Lommepsykologen i mig, tror at Dorte tidligere har haft forhold til mænd som hun skulle kæmpe lidt for, og at hun derfor ønsker sig en mand som Lasse, men ikke kan finde ud af at navigere i det.
Hendes kommentarer om hans rod var ikke bare det rod der var efterladt fra hans børneuge, men det med at ting ikke havde en plads og derfor endte i bunker. Jeg rydder selv op på samme måde, så hun ramte også mig

Amalie og Otto: Det var synd de gik fejl af hinanden med udtalelsen om klasseforskellen, men jeg tror desværre det bliver et problem på længere sigt.
Amalie fokuserede på at Otto gjorde hendes venner forkerte, men tænkte vist ikke over om Otto følte sig malplaceret i hendes vennekreds og at det måske var dér problemet lå.
Han fik dog sagt det med at han gerne vil ses med et par stykker ad gangen, så han har nogle ‘øer’ til fremtidige fester, så måske forstår Amalie ham lidt bedre efter det.
Jeg læste et sted at hun er datter (tror jeg det var :gruble) af dem der ejer Nielsens butikkerne, og det forklarer måske Ottos fokus på den materielle forskel.
Og når han så har fået øje på den forskel, så rammer hendes kommentarer om hans ‘minimalistiske’ (sagt sarkastisk) stil og hans ‘flotte’ gamerstol måske et ømt punkt.
Han virker lidt sårbar og som en der føler værdi i at få folk til at grine, så jeg tror godt han kan have svært ved at finde sin plads i et miljø der er meget anderledes end hans eget.
Tine og Jan: Jeg synes de har været et fejlmatch helt fra starten, så det var fint de blev sluppet fri.
0