Gyserfilm
Re: Gyserfilm
Hvis man ikke er glad for højder så er filmen Fall (fra 2022) en ganske gyselig omgang.
0
- Galoldriel
- Kort karma: 1039
- Likede indlæg: 13576
Kender I Lovely Molly? Jeg så den første gang for 7-8 år siden, vil jeg tro, og den er god. Ikke bare uhyggelig, men også nærmest tragisk. Det er bare fuld fart mod afgrunden, og dén er modbydelig.
Det er Eduardo Sánchez, ham med The Blair Witch Project, der står bag.
Det er Eduardo Sánchez, ham med The Blair Witch Project, der står bag.
0
And I am done with my graceless heart
So tonight I'm gonna cut it out and then restart
'Cause I like to keep my issues drawn
It's always darkest before the dawn
- Galoldriel
Jeg har markeret alt nedenstående om Longlegs som spoiler, selvom jeg ikke udpensler plottet. Der er bare nogle elementer som det er fedest at gå ind til uden anden viden end man har kunnet få gennem trailerne.
Jeg har set Longlegs. Og jeg havde glædet mig vildt meget - der har været meget hype om den, og den har også nogle fede ting kørende for sig. Fx stemningen (som nærmest bare drypper af ondskab), godt skuespil, især Nicolas Cage som Longlegs.
Min overordnede opfattelse af Nicolas Cage er at han har én karakter i sit repertoire, og den bruger han i alle sine film. Han er på mange måder en utroligt underholdende skuespiller, men det er fordi han er ufrivilligt komisk. Hvis I nogensinde har set ham i genindspilningen af The Wicker Man, ved I hvad jeg mener ("OH, NO, NOT THE BEES! NOT THE BEES! AAAAAHHHHH! OH, THEY'RE IN MY EYES! MY EYES! AAAAHHHHH! AAAAAGGHHH!").
Han kører den lige til kanten i Longlegs, men til min store overraskelse virker det. Han er nærmest ukendelig med sit weird-ass ansigt, sin måde at bevæge sig på, den måde han bruger sin stemme på. Jeg synes faktisk han nailer rollen. Bravo, Mr. Cage!
Hovedpersonen, Lee Harker, er den her lidt karikerede "jeg er 200% dedikeret til sagen, jeg har helt særlige intuitive evner, jeg distancerer mig følelsesmæssigt ved at begrave mig i arbejde, jeg er lukket og svær at komme ind på livet af". Men det fungerer ganske fint alligevel. Maika Monroe spiller hende godt. Især med den lidt stive mimik.
Alicia Witt, som spiller Lees mor, er god til at portrættere en rimelig tilforladeligt skør kvinde, men det bliver hurtigt ret tydeligt at hun ikke bare er forstyrret, hun er decideret vanvittig. Det er Witt god til at portrættere på en troværdig måde. Hun ser meget ung ud i forhold til at være mor til en voksen kvinde, men whatever.
Den tid fortællingen foregår i lader til at være slut-90'erne. Jeg kan godt li' fraværet af moderne teknologi i den slags film. Det gør dem mere uhyggelige, bl.a. fordi man ikke bare lige kan tilkalde forstærkninger på mobilen. Folk er meget mere isolerede på dén måde.
Og så er der dukkerne. Håndlavede, livagtige dukker, der har en eller anden mystisk genstand som "hjerne" som vi finder ud af er fyldt med en slags sort tåge. Det er i kraft af dukkerne at den tunge del af den okkulte/sataniske del af plottet rulles ud. Og så kommer vi til dét, jeg er lidt skuffet over.
Det er en meget standard, cookie-cutter okkultisme. Når jeg ser film hvor det dæmoniske driver historien, så fortrækker jeg at det er hedenske dæmoner - den slags som ikke har noget med kristendommen at gøre. Og her er det altså klassisk satanisme. Satan dukker op i baggrunden flere gange i filmen i form af en høj skikkelse med gedebukkehoved. Plottet er drevet af en bestemt karakters (tilsyneladende ret reelle) frygt for at komme i helvede. Og det er djævlebesættelse der er årsag til mordene.
Jeg savner også mere baggrundsviden om Longlegs. Han popper ligesom bare op som en færdigudviklet karakter. Han er nok nærmest den mest spændende af dem alle, så mere info om ham ville have været fantastisk.
Slutningen er god. Man ved allerede fra begyndelsen af filmen at Longlegs sandsynligvis har udført mordene by proxy, og vi får forklaringen på hvordan det har kunnet lade sig gøre. Og den overraskede mig lidt, selvom det ikke er den vildeste twist ending jeg har set. Der er også noget vi ikke får en forklaring på, hvilket jeg godt kan lide. Så kan jeg bruge tid på at læse andres teorier, og det er nice nok.
Jeg har set Longlegs. Og jeg havde glædet mig vildt meget - der har været meget hype om den, og den har også nogle fede ting kørende for sig. Fx stemningen (som nærmest bare drypper af ondskab), godt skuespil, især Nicolas Cage som Longlegs.
Min overordnede opfattelse af Nicolas Cage er at han har én karakter i sit repertoire, og den bruger han i alle sine film. Han er på mange måder en utroligt underholdende skuespiller, men det er fordi han er ufrivilligt komisk. Hvis I nogensinde har set ham i genindspilningen af The Wicker Man, ved I hvad jeg mener ("OH, NO, NOT THE BEES! NOT THE BEES! AAAAAHHHHH! OH, THEY'RE IN MY EYES! MY EYES! AAAAHHHHH! AAAAAGGHHH!").
Han kører den lige til kanten i Longlegs, men til min store overraskelse virker det. Han er nærmest ukendelig med sit weird-ass ansigt, sin måde at bevæge sig på, den måde han bruger sin stemme på. Jeg synes faktisk han nailer rollen. Bravo, Mr. Cage!
Hovedpersonen, Lee Harker, er den her lidt karikerede "jeg er 200% dedikeret til sagen, jeg har helt særlige intuitive evner, jeg distancerer mig følelsesmæssigt ved at begrave mig i arbejde, jeg er lukket og svær at komme ind på livet af". Men det fungerer ganske fint alligevel. Maika Monroe spiller hende godt. Især med den lidt stive mimik.
Alicia Witt, som spiller Lees mor, er god til at portrættere en rimelig tilforladeligt skør kvinde, men det bliver hurtigt ret tydeligt at hun ikke bare er forstyrret, hun er decideret vanvittig. Det er Witt god til at portrættere på en troværdig måde. Hun ser meget ung ud i forhold til at være mor til en voksen kvinde, men whatever.
Den tid fortællingen foregår i lader til at være slut-90'erne. Jeg kan godt li' fraværet af moderne teknologi i den slags film. Det gør dem mere uhyggelige, bl.a. fordi man ikke bare lige kan tilkalde forstærkninger på mobilen. Folk er meget mere isolerede på dén måde.
Og så er der dukkerne. Håndlavede, livagtige dukker, der har en eller anden mystisk genstand som "hjerne" som vi finder ud af er fyldt med en slags sort tåge. Det er i kraft af dukkerne at den tunge del af den okkulte/sataniske del af plottet rulles ud. Og så kommer vi til dét, jeg er lidt skuffet over.
Det er en meget standard, cookie-cutter okkultisme. Når jeg ser film hvor det dæmoniske driver historien, så fortrækker jeg at det er hedenske dæmoner - den slags som ikke har noget med kristendommen at gøre. Og her er det altså klassisk satanisme. Satan dukker op i baggrunden flere gange i filmen i form af en høj skikkelse med gedebukkehoved. Plottet er drevet af en bestemt karakters (tilsyneladende ret reelle) frygt for at komme i helvede. Og det er djævlebesættelse der er årsag til mordene.
Jeg savner også mere baggrundsviden om Longlegs. Han popper ligesom bare op som en færdigudviklet karakter. Han er nok nærmest den mest spændende af dem alle, så mere info om ham ville have været fantastisk.
Slutningen er god. Man ved allerede fra begyndelsen af filmen at Longlegs sandsynligvis har udført mordene by proxy, og vi får forklaringen på hvordan det har kunnet lade sig gøre. Og den overraskede mig lidt, selvom det ikke er den vildeste twist ending jeg har set. Der er også noget vi ikke får en forklaring på, hvilket jeg godt kan lide. Så kan jeg bruge tid på at læse andres teorier, og det er nice nok.
0
Jeg har lånt Poltergeist på biblioteket (blu-ray), til min store glæde er der også Nightmare on Elm Street og Exorcisten på skiven. 
Jeg har lånt den i forbindelse med Halloween, men er slet ikke kommet i gang med den.

Jeg har lånt den i forbindelse med Halloween, men er slet ikke kommet i gang med den.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
///
"I'm a survivor, a staying aliver" - Armenien, ESC 2025
- Galoldriel
Jeg har lige genset "The Block Island Sound". Der er nogle elementer der fungerer rigtig godt. Men der er desværre lidt for langt imellem dem, så fortællingen går lidt i tomgang i perioder.
Som titlen antyder foregår historien på en ø hvor der sker nogle mystiske ting med dyrelivet. Flokke af fugle der pludselig dør - dén slags. Fortællingen er centreret om en familie hvor sønnen er hovedpersonen. Det begynder med at faren i tiltagende grad opfører sig underligt. Han står og stirrer ud i luften, folk kan ikke komme i kontakt med ham, han virker næsten dement og får blackouts hvor han foretager sig ting han ikke kan huske bagefter.
Han forsvinder så på et tidspunkt til søs, hvorefter han bliver fundet død. I mellemtiden er hans søn begyndt at opføre sig på samme måde, og som fortællingen udvikler sig bliver han mere og mere usammenhængende. Han ser syner af sin døde far der gentager et enkelt ord, nærmest som en kommando, samtidig med at der er en underlig, lidt uhyggelig, lyd. Jeg vil ikke afsløre hvad disse kommandoer går ud på, bare at de bliver mere omfattende og farlige for sønnens omgivelser.
Der er ret meget fokus på den måde sønnens psyke nedbrydes på. Og det er også fint nok. Skuespillerne er gode og historien sammenhængende. Det bliver bare trukket ud over for lang tid og det påvirker spændingen. Man kan godt regne ud hvad der foregår, så slutningen er ingen overraskelse.
Det er en okay film hvis man gerne vil have en hyggelig-uhyggelig oplevelse, men mere er der heller ikke at komme efter.
Som titlen antyder foregår historien på en ø hvor der sker nogle mystiske ting med dyrelivet. Flokke af fugle der pludselig dør - dén slags. Fortællingen er centreret om en familie hvor sønnen er hovedpersonen. Det begynder med at faren i tiltagende grad opfører sig underligt. Han står og stirrer ud i luften, folk kan ikke komme i kontakt med ham, han virker næsten dement og får blackouts hvor han foretager sig ting han ikke kan huske bagefter.
Han forsvinder så på et tidspunkt til søs, hvorefter han bliver fundet død. I mellemtiden er hans søn begyndt at opføre sig på samme måde, og som fortællingen udvikler sig bliver han mere og mere usammenhængende. Han ser syner af sin døde far der gentager et enkelt ord, nærmest som en kommando, samtidig med at der er en underlig, lidt uhyggelig, lyd. Jeg vil ikke afsløre hvad disse kommandoer går ud på, bare at de bliver mere omfattende og farlige for sønnens omgivelser.
Der er ret meget fokus på den måde sønnens psyke nedbrydes på. Og det er også fint nok. Skuespillerne er gode og historien sammenhængende. Det bliver bare trukket ud over for lang tid og det påvirker spændingen. Man kan godt regne ud hvad der foregår, så slutningen er ingen overraskelse.
Det er en okay film hvis man gerne vil have en hyggelig-uhyggelig oplevelse, men mere er der heller ikke at komme efter.
0
- Galoldriel
Jeg er i gang med at gense Twin Peaks. Jeg kan ikke huske præcist hvor mange gange jeg har set sæson 1, 2 og Fire Walk With Me - men det er mange. Sæson 3 har jeg kun set 2 gange.
Jeg har, siden jeg var 11 og så serien første gang, været dybt fascineret af David Lynch og hans evne til at skabe de her universer hvor det føles som om man selv er en del af en drøm, figurerne i fortællingen drømmer. Altså fanget i en drøm inden i en drøm. Det er super syret, og jeg elsker det. Jeg ved ikke om de fleste ville kategorisere TP som horror, og den er da også meget andet end dét. Men hold nu kæft, altså. Billedet af Bob bag Lauras seng blev nærmest ætset ind i min hjerne. Jeg har haft mareridt om denne specifikke scene utallige gange. For slet ikke at tale om The Man from Another Place (den dansende dværg), Lauras dobbeltgænger, Coopers dobbeltgænger, The Giant, etc. Og i Fire Walk With Me er "above the convenience store"-scenen et blik ind i et helt særligt fordrejet form for helvede som ikke ligner noget andet man nogensinde har set før. JEG ELSKER DET!
Jeg kommer til at være underholdt et godt stykke tid. Bagefter tager jeg mig en tour de force gennem Lynch' filmografi. Jeg glæder mig især til at se Mulholland Drive igen.
Jeg har, siden jeg var 11 og så serien første gang, været dybt fascineret af David Lynch og hans evne til at skabe de her universer hvor det føles som om man selv er en del af en drøm, figurerne i fortællingen drømmer. Altså fanget i en drøm inden i en drøm. Det er super syret, og jeg elsker det. Jeg ved ikke om de fleste ville kategorisere TP som horror, og den er da også meget andet end dét. Men hold nu kæft, altså. Billedet af Bob bag Lauras seng blev nærmest ætset ind i min hjerne. Jeg har haft mareridt om denne specifikke scene utallige gange. For slet ikke at tale om The Man from Another Place (den dansende dværg), Lauras dobbeltgænger, Coopers dobbeltgænger, The Giant, etc. Og i Fire Walk With Me er "above the convenience store"-scenen et blik ind i et helt særligt fordrejet form for helvede som ikke ligner noget andet man nogensinde har set før. JEG ELSKER DET!
Jeg kommer til at være underholdt et godt stykke tid. Bagefter tager jeg mig en tour de force gennem Lynch' filmografi. Jeg glæder mig især til at se Mulholland Drive igen.
0
- Galoldriel
Har I nogle "comfort-horrorfilm" I ser hvis I trænger til at slappe af, få tankerne til at tie stille eller bare give et lille humørløft?
Det er et decideret begreb i min yndlingshorror-sub på Reddit: Det er film man simpelthen får det lidt bedre af at se på den ene eller den anden måde. Folk der ikke er til horror forstår det nok ikke helt.
Det er et decideret begreb i min yndlingshorror-sub på Reddit: Det er film man simpelthen får det lidt bedre af at se på den ene eller den anden måde. Folk der ikke er til horror forstår det nok ikke helt.
0
- Galoldriel
En film der virkelig får mine skuldre ned er The Blair Witch Project. Jeg synes stadig den er uhyggelig, men det dér med at de vandrer rundt og rundt får mig til at slappe af. Min grundlæggende comfort-tanke er at jeg er glad for at det ikke er mig der er faret vild i en kæmpestor skov hvor jeg ovenikøbet bliver forfulgt af en virkelig nasty heks. Det kan man kun blive glad for.
0
- Galoldriel
As Above, So Below er også god. Jeg er bare glad for at det ikke er mig der er fanget i katakomberne og kun kan gå én vej: længere ned i mørket. Gys!
0
Tibbler skrev:The Blair Witch Project er også en af mine favorit gyserfilm![]()
Jeg har en forkærlighed for de gyserfilm, der har det overnaturlige som tema.
Poltergeist: Det er min yndlings gyserfilm. Den holder stadig 100%. Jeg elsker stemningen den film; især scenen med ånderne der kommer ned af trappen![]()
Jeg tror måske at nogle af Paranormal Activity filmene vil være noget for dig.
0
Wholesome, awesome ... and then some...
AFK skrev:Tibbler skrev:The Blair Witch Project er også en af mine favorit gyserfilm![]()
Jeg har en forkærlighed for de gyserfilm, der har det overnaturlige som tema.
Poltergeist: Det er min yndlings gyserfilm. Den holder stadig 100%. Jeg elsker stemningen den film; især scenen med ånderne der kommer ned af trappen![]()
Jeg tror måske at nogle af Paranormal Activity filmene vil være noget for dig.
Ja, det er meget godt vurderet

Men resten af den serie af film er jeg ikke så vild med. De blev mere og mere underlige for hver ny film de lavede. De skulle bare være stoppet efter den første.
2
- Galoldriel
ÆrkeEnglen skrev:Jeg er meget glad for gyserfilm, men jeg er desværre også meget kræsen med dem. Der skal en del til før jeg føler mig tilstrækkeligt underholdt.
Kan sagtens nævne i flæng, men du vil nok kende dem alle.
Men et lille udbud:
The Thing - 1982
Alien - 1979
The Others - 2001
Silence of the Lambs - 1991
The Witch - 2016
The Wicker Man - 1973
---
Ift. et par af de sidste jeg har set:
Heretic
The Substance
Longlegs
Barbarian
Abigail
X Trilogy
Noget i den stil. Der var ikke rigtig nogen af dem som gjorde stort indtryk. Nr. 2 film i X trilogien var faktisk god, synes jeg, men det meste andet var "meh" eller bare lidt skod. The Substance var specielt skuffende.
---
Ift. hvad jeg bedst kan lide i den stil, så er det nok mere psykologisk horror - der sådan langsomt går ind under huden på mig. Jeg er dårlig til jump scares og body horror - det synes jeg er lidt tyndt og billigt.
Du har god smag. Vi er helt på bølgelængde mht. præferencerne.
Jeg har en liste over nogle af de gysere jeg har set, som jeg synes er gode. Jeg er sikker på at du ikke synes lige godt om dem alle - smag og behag - men måske er der en eller flere, du ikke har set før. Her er den (det engelske skyldes at jeg lavede den til r/horror på Reddit) :
Twin Peaks (all seasons): https://www.imdb.com/title/tt0098936/
Fire Walk with Me: https://www.imdb.com/title/tt0105665/
The Blair Witch Project: https://www.imdb.com/title/tt0185937/
Hereditary: https://www.imdb.com/title/tt7784604/
Skinamarink: https://www.imdb.com/title/tt21307994/
Alice (1988, Švankmajer): https://www.imdb.com/title/tt0095715/
No Porão (1983) Down to the Cellar (Švankmajer) Is available on YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FidwpSI ... iadasArtes
As Above, So Below: https://www.imdb.com/title/tt2870612/
The Taking (of Deborah Logan): https://www.imdb.com/title/tt3387648/
Lovely Molly: https://www.imdb.com/title/tt1707392/
Caveat: https://www.imdb.com/title/tt7917178/
The Dark (2005): https://www.imdb.com/title/tt0411267/
Pans Labyrint: https://www.imdb.com/title/tt0457430/
The Shining: https://www.imdb.com/title/tt0081505/
Event Horizon: https://www.imdb.com/title/tt0119081/
The Abandoned: https://www.imdb.com/title/tt0475937/
A Tale of Two Sisters: https://www.imdb.com/title/tt0365376/
Ju-On: https://www.imdb.com/title/tt0364385/?r ... ms_tt_i_11
Dark Water (the original version): https://www.imdb.com/title/tt0308379/?r ... ms_tt_i_12
Jacob’s Ladder: https://www.imdb.com/title/tt0099871/?r ... l_2_pbr_ic
The Others: https://www.imdb.com/title/tt0230600/?r ... l_2_pbr_ic
Speak No Evil: https://www.imdb.com/title/tt14253846/? ... l_2_pbr_ic
Ringu: https://www.imdb.com/title/tt0178868/?r ... l_2_pbr_ic
The Ring (remake of Ringu): https://www.imdb.com/title/tt0298130/
Sinister: https://www.imdb.com/title/tt1922777/?r ... ims_tt_i_4
The Babadook: https://www.imdb.com/title/tt2321549/?r ... ims_tt_i_6
The Descent: https://www.imdb.com/title/tt0435625/
Midsommar: https://www.imdb.com/title/tt8772262/
The Hole in the Ground: https://www.imdb.com/title/tt6198946/
Vivarium: https://www.imdb.com/title/tt8368406/
The Lodge: https://www.imdb.com/title/tt7347846/?r ... ims_tt_i_9
Saint Maud: https://www.imdb.com/title/tt7557108/?r ... ims_tt_i_6
The Night House: https://www.imdb.com/title/tt9731534/?r ... ms_tt_i_12
Ouija: Origin of Evil: https://www.imdb.com/title/tt4361050/
[Rec]: https://www.imdb.com/title/tt1038988/
We Go On: https://www.imdb.com/title/tt3904278/
Run Rabbit Run: https://www.imdb.com/title/tt12547822/
The Cell: https://www.imdb.com/title/tt0209958/
Channel Zero (4 seasons, some better than others): https://www.imdb.com/title/tt4820370/
The Dark and the Wicked: https://www.imdb.com/title/tt10229558/
A Dark Song: https://www.imdb.com/title/tt4805316/
A Cure for Wellness: https://www.imdb.com/title/tt4731136/
Darkness (2002): https://www.imdb.com/title/tt0273517/
What Josiah Saw (2021):
https://m.imdb.com/title/tt3097396/
Final Prayer/The Borderlands: https://www.imdb.com/title/tt2781832/
Smile: https://www.imdb.com/title/tt15474916/
Men: https://www.imdb.com/title/tt13841850/?ref_=fn_al_tt_1
De Uskyldige: https://www.imdb.com/title/tt4028464/
Triangle: https://www.imdb.com/title/tt1187064/
10 Cloverfield Lane: https://www.imdb.com/title/tt1179933/
Host: https://www.imdb.com/title/tt12749596/
The Orphanage: https://www.imdb.com/title/tt0464141/
The Autopsy of Jane Doe: https://www.imdb.com/title/tt3289956/
The Empty Man: https://www.imdb.com/title/tt5867314/
Gerald's Game: https://www.imdb.com/title/tt3748172/
It Follows: https://www.imdb.com/title/tt3235888/
Escape Room: https://www.imdb.com/title/tt5886046/
The Ritual: https://www.imdb.com/title/tt5638642/
Susperia (2018): https://www.imdb.com/title/tt1034415/
Moloch: https://www.imdb.com/title/tt14412446/
Ouija: Origin of Evil: https://www.imdb.com/title/tt4361050/
Pandorum: https://www.imdb.com/title/tt1188729/
Mirrors: https://www.imdb.com/title/tt0790686/
Alien (1979): https://www.imdb.com/title/tt0078748/
Session 9: https://www.imdb.com/title/tt0261983/
Mother! https://www.imdb.com/title/tt5109784/
The Black Phone: https://www.imdb.com/title/tt7144666/
1
- Galoldriel
ÆrkeEnglen skrev:
Det var ellers lidt af en liste
Mange af dem har jeg set - og det lader til at vi er enige om de fleste.
Kunne godt ødelægge det ved at svine et par af dem, men det er ucharmerende
Skinamarink?

Har du set Švankmajers film? Det er jo ikke rendyrket horror, men hans brug af stopmotion giver mig the chills.
0
- Galoldriel
Og hvad med Caveat, har du set den? Og hvad synes du, i så fald?
0
- Galoldriel
ÆrkeEnglen skrev:Galoldriel skrev:ÆrkeEnglen skrev:
Det var ellers lidt af en liste
Mange af dem har jeg set - og det lader til at vi er enige om de fleste.
Kunne godt ødelægge det ved at svine et par af dem, men det er ucharmerende
Skinamarink?Den deler i hvert fald vandene.
Har du set Švankmajers film? Det er jo ikke rendyrket horror, men hans brug af stopmotion giver mig the chills.
Nej, jeg tænkte lige lidt flygtigt på Hereditary, som jeg mener er ret overvurderet - ganske som de andre Aster film jeg har set har været.
Altså, den er jo ikke dårlig, men synes den bygger sig for meget på "shock value" - som jeg mener er lidt tyndt. Her tænker jeg især på indledningen med den lille pige.
Det minder mig om starten på "The Descent" - som har en meget lignende begyndelse og måde at chokere på.
Igen, jeg er mere til det subtile og snigende i den retning. Jeg kan bedst lide horror som giver mig gåsehud og gør mig både nysgerrig og forfærdet - men ikke på en for åbenlys facon.
Men jeg ER meget besværlig. Det er jeg kendt for i min omgangskreds
Det ville også være sært hvis vi var enige om det hele

For mig er det Toni Collette som bærer hele filmen. Uden hende ville den ikke have rørt mig så meget som den gjorde. Hun er en af mine favoritskuespillere, nogensinde. Hendes mimik, kropssprog, udseende og den måde hun bruger sin stemme på - det er helt fantastisk. Scenen hvor hun bare skriger sin smerte ud påvirkede mig så meget, at jeg ikke har kunnet holde ud at se den igen (scenen, ikke filmen). Derudover er den lidt standard med hensyn til dæmonbesættelsestemaet, så den er ikke så speciel igen.
Midsommar er heller ikke i toppen, men den har nogle elementer der fungerer okay. Jeg synes det var sjovt at Aster prøver at vise hvordan det føles at trippe på svampe. Det er derhenad, men han nailer det ikke helt. Og så er svenskere i hvidt tøj bare ikke så uhyggelige når man selv er skandinav.
Er du til Twin Peaks?
0