Wizzze skrev:didaa skrev:Der var indbrud på min søns skole sidste år, hvor der blev stjålet ca. 20 bærbare computere, som skolen stiller til rådighed. Flere af eleverne havde ikke låst dem inde som de skulle, men det var kommunens it afdeling som sørger for nye. Jeg tvivler på kommunen er forsikret, så det har været en træls udgift. Vi talte selvfølgelig om at man skal passe godt på tingene og sørge for det bliver låst inde, men skolen måtte også sande at der bare sker fejl når man overlader den slags fuldstændigt til en flok 11-årige.
De fleste kommuner er selvforsikrede, for det er billigere i det lange løb. Men tror også at mange kommuner bare gør det, fordi det har man altid gjort, men i denne nye digitale tidsalder, skulle man nok lige beregne igen, med alle de pc, mobiler, pads osv. man har i omløb
Kommuner er netop selvforsikrede, som har en medarbejder der fungerer som forsikring, som ledere diverse steder kan kontakte hvis der er en sag.
Dog har kommuner en brandforsikring på deres bygninger, der også dækker ting som storm, oversvømmelse osv.
Hvor de feks har en selvrisko på 100.000 kr.
Alt andet vil være uforsvarligt da en ny stor folkeskole godt kan koste 1 mia. Og vi taler faktisk om millioner i årlig præmie for bygningsforsikring.
Uden at jeg er sikker på at det vil jeg gætte på at de største udgifter for den interne forsikring ligger på biler. Hvor specielt hjemmeplejens biler hele tiden bliver skadet.

), ligesom jeg har oplevet elever komme med farmands aflagte bærbare, som ikke virker efter kort tid.