Hvorfor arbejder du og hvilket job har du?
- differentdaydifferentperson
- Kort karma: 102
- Likede indlæg: 1172
Hvorfor arbejder du og hvilket job har du?
Som overskriften siger: hvorfor arbejder du og hvilket job har du?
0
Re: Hvorfor arbejder du og hvilket job har du?
Jeg arbejder fordi jeg skal holde liv i min stadig voksende familie. Jeg kan også godt lide at arbejde, det hjælper på det.
Mit job er i beredskabet, hvor jeg varetager en administrativ funktion.
Mit job er i beredskabet, hvor jeg varetager en administrativ funktion.
1
Jeg arbejder for at tjene penge, så jeg kan leve mit liv, som jeg ønsker det.
Jeg arbejder som dataanalytiker. Jeg kan godt lide mit job, har gode forhold og søde kolleger. Men jeg gør det for pengene og kunne sagtens få tiden til at gå med mine fritidsinteresser, hvis nogen ville betale mig penge for dét
Jeg arbejder som dataanalytiker. Jeg kan godt lide mit job, har gode forhold og søde kolleger. Men jeg gør det for pengene og kunne sagtens få tiden til at gå med mine fritidsinteresser, hvis nogen ville betale mig penge for dét

5
Don’t drink the Kool-Aid! 

Jeg er forretningscontroller på et universitet.
Jeg arbejder, fordi det er nødvendigt. Der er desværre ingen, der vil betale mig for at lade være
Mit arbejde er rigtig fint af et arbejde at være, men havde jeg råd til at lade være, havde jeg ikke et job. Jeg kan sagtens få tiden til at gå med ting, der interesserer mig mere.
Jeg sparer aggressivt op og har 60-årsret på min pension, så jeg kommer ikke til at arbejde, til jeg bliver 72,5.
Omvendt er penge ikke alt. Jeg er skiftet fra højere lønnede jobs i det private til det offentlige for at få bedre trivsel og work life-balance. Ingen interessetimer, ja tak!
Jeg arbejder, fordi det er nødvendigt. Der er desværre ingen, der vil betale mig for at lade være
Mit arbejde er rigtig fint af et arbejde at være, men havde jeg råd til at lade være, havde jeg ikke et job. Jeg kan sagtens få tiden til at gå med ting, der interesserer mig mere.Jeg sparer aggressivt op og har 60-årsret på min pension, så jeg kommer ikke til at arbejde, til jeg bliver 72,5.
Omvendt er penge ikke alt. Jeg er skiftet fra højere lønnede jobs i det private til det offentlige for at få bedre trivsel og work life-balance. Ingen interessetimer, ja tak!
4
Nesnay skrev:... men havde jeg råd til at lade være, havde jeg ikke et job. Jeg kan sagtens få tiden til at gå med ting, der interesserer mig mere.
Jeg sparer aggressivt op og har 60-årsret på min pension, så jeg kommer ikke til at arbejde, til jeg bliver 72,5.
Det er ret meget sådan jeg har det.
Jeg er administrativ medarbejder i det offentlige. Jeg tog min uddannelse sent (startede da jeg var 34 år). Indtil da arbejdede jeg ufaglært indenfor hotel, turisme og administration.
Jeg sparer også godt op til pension. No way, at jeg skal arbejde til jeg er 70 år, hvis jeg kan udnså det. Enten skal jeg gå meget ned i tid og fx arbejde tre dage om ugen. Ellers skal jeg gå helt fra før tid.
Læste forleden, at der er flere og flere kvinder, der stadig arbejder efter pensionsalderen. Jeg kunne ikke lige gennemskue hvorfor.
Skulle jeg ikke på arbejde, så ville jeg træne og lave projekter til glæde for mig. Måske arbejde (mere) frivilligt. Jeg ville tage på ture og rejse. Nu synes jeg, det er noget, der skal mases ind i kalenderen. Og når jeg endelig har fri, så vil jeg hellere slappe af og lade op hjemme.
3
- Delfin
- Kort karma: 1354
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 30176
Jeg er socialpædagog og arbejder som nattevagt.
Af nødvendighed indtil jeg kan gå på pension om 10 måneder. Da jeg som nattevagt arbejder hver anden uge svarer det til 21 arbejdsuger minus ferie, afspadsering mv. Hvem tæller?
Af nødvendighed indtil jeg kan gå på pension om 10 måneder. Da jeg som nattevagt arbejder hver anden uge svarer det til 21 arbejdsuger minus ferie, afspadsering mv. Hvem tæller?

10
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Jeg laver IT. Jeg kunne godt lade være men det ville betyde at huset og bilen skulle skiftes ud med billigere alternativer. Og så ville jeg selvfølgelig også skyde hovedet af mig selv efter relativt kort tid fordi jeg skal have noget at lave.
Jeg kunne sagtens se mig selv være selvstændig konsulent på mindre end fuld tid når jeg er 70. Jeg har ikke noget imod at arbejde. Der er firmaer med mere end 100 lokationer og omsætninger for milliarder der bruger min IT arkitektur og det synes jeg egentligt er ret sjovt.
Jeg kunne sagtens se mig selv være selvstændig konsulent på mindre end fuld tid når jeg er 70. Jeg har ikke noget imod at arbejde. Der er firmaer med mere end 100 lokationer og omsætninger for milliarder der bruger min IT arkitektur og det synes jeg egentligt er ret sjovt.
7
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Kanga skrev:Nesnay skrev:... men havde jeg råd til at lade være, havde jeg ikke et job. Jeg kan sagtens få tiden til at gå med ting, der interesserer mig mere.
Læste forleden, at der er flere og flere kvinder, der stadig arbejder efter pensionsalderen. Jeg kunne ikke lige gennemskue hvorfor.
Man bliver ikke længere modregnet i folkepensionen, hvis du også arbejder.
Jeg kender flere, som har job 10-15 timer pr uge, fordi de gerne vil samtidig med de er pensionister. Flere af dem ser det som en måde at trappe ned på fra et langt arbejdsliv.
Jeg er selv i en 37 timers stilling, men pga skæve vagter, afspadsering af tillæg og deslige, så arbejder jeg reelt kun 30 timer pr uge. I snit, sidste uge var jeg på job 60 timer, men ugen før dette 8. (Jeg samler gerne til bunke, så jeg kan tage flere fridage i streg).
Jeg kan sikkert godt arbejde til jeg er 72,5, men det skal være, fordi jeg har lyst og ikke fordi jeg ikke har råd til at lade være. Vi har indrettet vores økonomi sådan, at vi om ca. 10 år har betalt alt ud og ikke skal bekymre os om prisen på husene af, når den tid kommer.
2
- LadyFox
- Kort karma: 2558
- Geografisk sted: Kbh
- Likede indlæg: 50005
Jeg arbejder for at tjene penge.
Jeg er social og sundhedsassistent, og arbejder i en hjemmepleje med en yngre og derved ofte ret sårbar målgruppe.
Og jeg elsker mit arbejde - jeg synes det er interessant og udfordrende. Jeg kan godt lide at have et arbejde som ofte kræver at måtte tænke ud af boksen og virkelig bruge de personlige kompetencer for at rykke noget.
Jeg kan godt lide at gå hjem fra arbejde med en følelse af at den tid jeg bruger væk fra min datter bliver brugt på noget som jeg finder moralsk vigtigt.
Udover løn føler jeg at mit arbejde udvikler mig menneskeligt, og giver mig perspektiv.
Jeg er social og sundhedsassistent, og arbejder i en hjemmepleje med en yngre og derved ofte ret sårbar målgruppe.
Og jeg elsker mit arbejde - jeg synes det er interessant og udfordrende. Jeg kan godt lide at have et arbejde som ofte kræver at måtte tænke ud af boksen og virkelig bruge de personlige kompetencer for at rykke noget.
Jeg kan godt lide at gå hjem fra arbejde med en følelse af at den tid jeg bruger væk fra min datter bliver brugt på noget som jeg finder moralsk vigtigt.
Udover løn føler jeg at mit arbejde udvikler mig menneskeligt, og giver mig perspektiv.
9
Adios!
Jeg tjekker medicin. Dets stabilitet, udseende i mikroskop, biofysiske egenskaber. Stresser det med varme og bevægelse, for at se om det kan holde til at ligge i en håndtaske i en varm bil, uden at patienten så kradser af når de bagefter tager det.
Derudover laver vi forskellige forskningsprojekter og undersøgelser om hvordan man bedst fremstiller, opbevarer, udportionerer og alt muligt.
Jeg arbejder kun fra 8.30-11.30 4 dage om ugen, og så én dag fuld tid. Resten er på tabt arbejdsfortjeneste med min datter som er på nedsat tid i skolen.
Jeg ønsker ikke at gå hjemme. Men ville gerne arbejde f.eks. 2 dage om ugen, for det sociale aspekt.
Karriere etc siger mig intet på nuværende tidspunkt. Jeg arbejder fordi vi ikke har råd til at jeg ikke gør.
Derudover laver vi forskellige forskningsprojekter og undersøgelser om hvordan man bedst fremstiller, opbevarer, udportionerer og alt muligt.
Jeg arbejder kun fra 8.30-11.30 4 dage om ugen, og så én dag fuld tid. Resten er på tabt arbejdsfortjeneste med min datter som er på nedsat tid i skolen.
Jeg ønsker ikke at gå hjemme. Men ville gerne arbejde f.eks. 2 dage om ugen, for det sociale aspekt.
Karriere etc siger mig intet på nuværende tidspunkt. Jeg arbejder fordi vi ikke har råd til at jeg ikke gør.
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
M ♡ okt 2018
- Little_Woman
- Kort karma: 999
- Likede indlæg: 12664
Jeg er kommende pædagog. Jeg elsker at være sammen med de små mennesker og støtte dem til at være, lære og gro.
Jeg stræber efter en deltidsstilling, som jeg kan have det godt i, til jeg går på pension. Det bliver asap, jeg elsker mit privatliv højere end hvilken som helst stilling.
Jeg stræber efter en deltidsstilling, som jeg kan have det godt i, til jeg går på pension. Det bliver asap, jeg elsker mit privatliv højere end hvilken som helst stilling.
4
Nu med fugl
Otto, 16.11.18

Jeg forsker i noget, der er helt vildt spændende, og jeg ville næsten gøre det gratis. Det er måske min vigtigste hobby af dem, jeg har. Jeg kan se mig selv arbejde til 70 år +, det har jeg flere kolleger, der gør. Men ikke fuldtid til den tid.
6
Jeg arbejder i sundhedssektoren, fordi det er der jeg synes et arbejdsliv giver mening. Pengene er selvfølgelig nødvendige, men jeg gjorde det gerne gratis, hvis jeg havde økonomien til det.
0
I just shit my pants, can I get in yours?
- Purple Haze
- Kort karma: 1105
- Geografisk sted: Kbh.
- Likede indlæg: 24485
Arbejder for at tjene penge.
Arbejder administrativt, indenfor en branche jeg synes er meningsfuld- men hvis jeg kunne slippe for at arbejde, så gjorde jeg gerne det. Hvis jeg kunne beholde min levestandard.
Arbejder administrativt, indenfor en branche jeg synes er meningsfuld- men hvis jeg kunne slippe for at arbejde, så gjorde jeg gerne det. Hvis jeg kunne beholde min levestandard.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Little_Woman skrev:Jeg er kommende pædagog. Jeg elsker at være sammen med de små mennesker og støtte dem til at være, lære og gro.
Jeg ser reelt ikke en forskel mellem arbejde og privatliv. Det smelter sammen, og jeg ville dø af kedsomhed hvis jeg skulle lave det samme og det samme og det samme og det samme…. Og jeg tror mange undervurderer hvor svært det er at udfylde en dag i årevis uden at gå i stå.
Man skal have helt vildt meget disciplin når alt man gør er ligegyldigt for andre.
0
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.