Hvorfor arbejder du og hvilket job har du?

Brugeravatar
Tux
Kort karma: 186
Likede indlæg: 6280

Re: Hvorfor arbejder du og hvilket job har du?

Indlægaf Tux » 3. jul 2026, 14:17

fisken80 skrev:
Tux skrev:
fisken80 skrev:Min mor på 71 er næsten i bedre fysisk form end jeg er, så man går ikke nødvendigvis i stykker, fordi man bliver 70. Og der er ikke fordi min mor gør eller har gjort noget specielt, hun holder sig bare i gang. Jeg håber jeg har hendes gener.

Den gode nyhed er at det har du med garanti, den dårlige er at du kun har halvdelen af dem. Eller det behøver jo ikke være dårligt, det kommer an på din fars gener ;)

Min far blev kun 67, og fik kræft, hvilket mange i hans familie har haft. Derfor håber jeg primært det er min mors gener jeg har fået.

Jeg tror du missede pointe, du har fået 50% af dine gener fra din far og 50% af dine gener fra din mor - det er sådan gener fungerer…
1
fisken80
Kort karma: 1275
Likede indlæg: 61260

Indlægaf fisken80 » 4. jul 2026, 06:22

Tux skrev:
fisken80 skrev:
Tux skrev:
fisken80 skrev:Min mor på 71 er næsten i bedre fysisk form end jeg er, så man går ikke nødvendigvis i stykker, fordi man bliver 70. Og der er ikke fordi min mor gør eller har gjort noget specielt, hun holder sig bare i gang. Jeg håber jeg har hendes gener.

Den gode nyhed er at det har du med garanti, den dårlige er at du kun har halvdelen af dem. Eller det behøver jo ikke være dårligt, det kommer an på din fars gener ;)

Min far blev kun 67, og fik kræft, hvilket mange i hans familie har haft. Derfor håber jeg primært det er min mors gener jeg har fået.

Jeg tror du missede pointe, du har fået 50% af dine gener fra din far og 50% af dine gener fra din mor - det er sådan gener fungerer…

No shit sherlock…

Jeg troede egentlig det var ret tydeligt, at pointen er, at jeg selvfølgelig satser på, at jeg har arvet de gener fra min mor, der giver et jernhelbred. Og at jeg selvfølgelig udmærket er klar over, at så simpelt kan det ikke stilles op, men at det er noget man siger.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Hindbær
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1430

Indlægaf Hindbær » 5. jul 2026, 18:32

Jeg arbejder for at tjene penge opspare til pensionen og de andre fordele der følge med et job. Egentlig synes jeg det er den nemme måde at møde verden på hver dag.

Jeg er ansat som sekretær i det offentlige og er god til både opgaver og relationer og synes jeg møder mange mennesker og bliver udfordret på forskellig vis i jobbet.

Tror ikke min funktion findes resten af mit arbejdsliv- på et tidspunkt bliver jeg nok nødt til at skulle tjene min løn på anden vis.
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1571
Likede indlæg: 33765

Indlægaf sigge » 6. jul 2026, 14:20

Jeg arbejder for at tjene penge - til livets fornødenheder og især fornøjelser.

Men jeg kan også godt lide store dele af mit job, og jeg kan især godt lide at være sammen med mine kolleger. Samtidig er det vigtigt for mig at bruge min hjerne på noget produktivt og udfordrende. Det er blevet tydeligt for mig under min sygemelding, at mit job faktisk giver mig noget ud over bare en løncheck.

Når jeg lægger planer for mit liv, efter jeg har vundet +500 mio. i EuroJackpot, forestiller jeg mig heller ikke at stoppe helt med at arbejde, men mere at forhandle en form for projektbaseret deltid.

Hov: Jeg er ingeniør og arbejder i et rådgivende ingeniørfirma.
Senest rettet af sigge 7. jul 2026, 14:16, rettet i alt 1 gang.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 642
Likede indlæg: 9978

Indlægaf Anilara » 6. jul 2026, 18:10

For menneskers, spændingen og lønnens skyld.
Socialrådgiver i en døgnvagt, som også er en del af beredskabet. Jeg er endda af den overbevisning, at jeg ville møde helt frivilligt ind, hvis en krise skulle opstå.
Har altid fået meget positivt ud af at være ansvarsbevidst og gøre forskelle for andre.
Ville til gengæld dø af et job, som ikke føltes vigtigt for nogen.
3
I sommer.
Ikke "i sommers"... Ffs.
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1947
Likede indlæg: 30479

Indlægaf Aragorn » 6. jul 2026, 18:32

Åh gud jeg ved ikke om jeg har været så syg nogensinde. Det er i hvert fald det vildeste de sidste 10 år. Fy for satan.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Brugeravatar
Aragorn
Kort karma: 1947
Likede indlæg: 30479

Indlægaf Aragorn » 6. jul 2026, 18:35

Hov ^. Det må
I selv rode med fuck mig
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
Hindbær
Kort karma: 89
Likede indlæg: 1430

Indlægaf Hindbær » 6. jul 2026, 18:58

Aragorn skrev:Åh gud jeg ved ikke om jeg har været så syg nogensinde. Det er i hvert fald det vildeste de sidste 10 år. Fy for satan.

God bedring :kram:
1
Petrix
Kort karma: 182
Likede indlæg: 4049

Indlægaf Petrix » 7. jul 2026, 04:53

Jeg er Skibsfører og bliver nødt til at arbejde da ikke er pensionsmoden endnu.
0
27102021

Tilbage til "Job"