Jeg faldt over min gamle udtalelse den anden dag. Et eller andet sted har min gamle chef virkelig strukket sig langt for at gøre den så positiv og attraktiv som muligt.
Men der er garanteret også nogen som oplever det modsatte, en flad og ligegyldig smørelse, som ingen kan bruge til noget.
Går I op i at få en udtalelse, eller er det ligegyldigt i dag?
Men selvfølgelig må det være pissettæls at give sig selv fuldt ud, og det så heller ikke kan anerkendes i et jobskifte.
Nu blev jeg selvstændig bagefter, så den ligger som et kært minde, men kommer aldrig i funktion.
Og så kan jeg godt lide at han trods alt prikker lidt til de områder hvor jeg er stædig og egenrådig, uden at det virker negativt.
Overraskede god eller skuffende dårlig udtalelse ved opsigelse eller jobskifte.
Re: Overraskede god eller skuffende dårlig udtalelse ved opsigelse eller jobskifte.
Har aldrig fået en udtalelse.
Men har prøvet fremtidigere arbejdsgiver som har spurgt til referencer de må ringe til, og hvor det også er mit indtryk at de i nogle tilfælde har gjort det.
Men har prøvet fremtidigere arbejdsgiver som har spurgt til referencer de må ringe til, og hvor det også er mit indtryk at de i nogle tilfælde har gjort det.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
- Delfin
- Kort karma: 1354
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 30177
Re: Overraskede god eller skuffende dårlig udtalelse ved opsigelse eller jobskifte.
Jeg troede egentlig, at skriftlige udtalelser var en saga blot. Er man ikke generelt gået over til at bruge referencer? Jeg kunne godt tænke mig både og, fordi både chefer og kolleger udskiftes, så man måske ikke kan skaffe referencer fra et tidligere job.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
Jeg tror ikke, jeg har fået en skriftlig udtalelse siden 2007 - måske 2009, men det er jeg i tvivl om. Den fra 2007 var vældigt positiv og personlig, men måske i virkeligheden ubrugelig, fordi den var lidt for personlig.
Nu har jeg ikke været aktivt jobsøgende siden februar 2011, og der brugte man ikke det med skriftlige udtalelser, der var det referencer, der kunne ringes til. Og i mit nuværende job blev jeg “headhuntet”, så der har jeg ikke selv aktivt givet referencer. Men jeg ved ikke, om rekrutteringskonsulenten evt. har forhørt sig diskret i branchen.
Nu har jeg ikke været aktivt jobsøgende siden februar 2011, og der brugte man ikke det med skriftlige udtalelser, der var det referencer, der kunne ringes til. Og i mit nuværende job blev jeg “headhuntet”, så der har jeg ikke selv aktivt givet referencer. Men jeg ved ikke, om rekrutteringskonsulenten evt. har forhørt sig diskret i branchen.
0
You can't spell awesome without me.
Delfin skrev:Jeg troede egentlig, at skriftlige udtalelser var en saga blot. Er man ikke generelt gået over til at bruge referencer? Jeg kunne godt tænke mig både og, fordi både chefer og kolleger udskiftes, så man måske ikke kan skaffe referencer fra et tidligere job.
Udtalelser eller ej, så har man altid kunnet ringe og høre direkte. Men det giver måske et lag mere, end en gammel chef som måske forstyrres på dårligt tidspunkt, og udtalelsen måske ikke bliver særligt fyldestgørende.
1