Jeg blev færdiguddannet sommeren 2005, så for 20 år siden. Jeg har haft 2 jobs, det ene i 5 år, og det nuværende i 15 år. Jeg overvejer løbende om der skal ske noget andet, men mit nuværende job er i en projektvirksomhed hvor de løbende projektskift er så store, at man næsten kan kalde det et nyt job hver gang. Jeg har lavet IT til en lang række domæner.
Jeg ser en del skifte til et komfortabelt job i en bank, eller et pensionsselskab eller et forsikringsselskab. Men jeg har en klar fornemmelse af at det er et trin ned i udfordring. Så sidder man med det samme overordnede forretningsområde, og de samme teknologier år ud og år ind.
Men tror snart der skal ske noget. Er dog ikke afklaret omkring hvad det skal være.
Hvor mange jobs har du haft?
-
abcd
- Likede indlæg: 82923
-
1234
- Midlertidigt udelukket efter eget ønske
- Kort karma: 279
- Likede indlæg: 7457
Re: Hvor mange jobs har du haft?
7 år siden jeg blev færdiguddannet. Jeg har været 2 forskellige steder og nok haft 3 forskellige jobs, da jeg laver noget helt andet på min nuværende arbejdsplads end jeg startede med. Jeg bliver her mindst 2 år endnu, så må vi se, hvilken bevilling vi får, om det i interessant at blive.
1
- Delfin
- Kort karma: 1354
- Geografisk sted: ..... Casa del Fino
- Likede indlæg: 30177
Uddannet for knap 41 år siden. Job før uddannelse har jeg ikke talt med.
1. job 10 år
2. job 11 år
3. job 6 år, men på to forskellige matrikler
4. job 11 år, men med flere omstruktureringer. Det er planen, at det er mit sidste job inden pension, så jeg forventer at runde de 13 år
Den opmærksomme læser vil finde hul i cv. Jeg gad ikke regne måneder med, og så er der en lang sygemelding og fyring mellem job 3 og 4
1. job 10 år
2. job 11 år
3. job 6 år, men på to forskellige matrikler
4. job 11 år, men med flere omstruktureringer. Det er planen, at det er mit sidste job inden pension, så jeg forventer at runde de 13 år
Den opmærksomme læser vil finde hul i cv. Jeg gad ikke regne måneder med, og så er der en lang sygemelding og fyring mellem job 3 og 4
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
01 10 24
02 05 22
30 08 23
01 10 24
jeg har været på 11 forskellige arbejdspladser siden 2000
Undervejs uddannede jeg mig og blev færdig i 2015. 2 af de 11 arbejdspladser er efter den uddannelse.
Undervejs uddannede jeg mig og blev færdig i 2015. 2 af de 11 arbejdspladser er efter den uddannelse.
1
Jeg har været uddannet i 22 år og er nu ansat mit 8. sted.
Alle jobskifte har været på mit eget initiativ og med et ønske om mere udvikling/ny rolle. Lønnen er også fulgt godt med op hver gang, men den har aldrig været den primære motivation.
Alle jobskifte har været på mit eget initiativ og med et ønske om mere udvikling/ny rolle. Lønnen er også fulgt godt med op hver gang, men den har aldrig været den primære motivation.
1
To be known is an ache, that never goes away.
-
Lulu
- Kort karma: 140
- Geografisk sted: Odense
- Likede indlæg: 3019
Jeg har været færdiguddannet i 10 år til sommer og haft 2 jobs. Det ene i 3,5 år og det nuværende har jeg haft i 6,5 år. Jeg er overordnet tilfreds og går ikke med tanke på at skifte, med mindre der dukker noget op som bare rammer noget. Jeg er fint tilfreds hvor jeg er lige nu.
1
- Anlewi
- Kort karma: 228
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Likede indlæg: 4874
Jeg har været uddannet indenfor mit fag siden 2021
1 job: 5 år
2 job: 9 måneder ( en virkelig dårlig arbejdsplads med dårligt psykisk arbejdsmiljø)
3 job: omkring 9 måneder ( kortvarigt som sikker overgang indtil jeg fandt noget nyt)
4 job: 4 år
5 job: 13 år
6 job: Mit nuværende job, jeg har været ansat siden august måned
1 job: 5 år
2 job: 9 måneder ( en virkelig dårlig arbejdsplads med dårligt psykisk arbejdsmiljø)
3 job: omkring 9 måneder ( kortvarigt som sikker overgang indtil jeg fandt noget nyt)
4 job: 4 år
5 job: 13 år
6 job: Mit nuværende job, jeg har været ansat siden august måned
1
selvom man er tyk kan man godt have tynd mave 
Jeg blev færdiguddannet for snart 9 år siden og har været i mit nuværende arbejde i 8 år, så det er det eneste voksenjob, jeg har haft.
1
Ha ha! Meget sjovt lige at spole hele vejen tilbage! 
Umiddelbart kunne jeg komme i tanke om 19! En stor del af dem dog ufaglærte i 70'erne og begyndelsen af 80'erne - og nogle af dem klart ment som midlertidige fra starten. Den længste periode hvor jeg har havde det samme, var ca. 14 år (it-udvikling).

Umiddelbart kunne jeg komme i tanke om 19! En stor del af dem dog ufaglærte i 70'erne og begyndelsen af 80'erne - og nogle af dem klart ment som midlertidige fra starten. Den længste periode hvor jeg har havde det samme, var ca. 14 år (it-udvikling).
1
Har haft 3 arbejdspladser siden jeg blev ansat i mit første job som uddannet i 2018
2 år
4 år (hvor jeg fik øget ansvar af flere omgange)
Og knap 1 år i nuværende. Jeg satser på at blive i mit nuværende job mange mange år i fremtiden. Det er den perfekte kombi af spændende job, perfekt lokation og at man faktisk ikke forventes at arbejde mere end 37 timer.
2 år
4 år (hvor jeg fik øget ansvar af flere omgange)
Og knap 1 år i nuværende. Jeg satser på at blive i mit nuværende job mange mange år i fremtiden. Det er den perfekte kombi af spændende job, perfekt lokation og at man faktisk ikke forventes at arbejde mere end 37 timer.
1
- LaMariposa
- Kort karma: 4216
- Likede indlæg: 52647
Blev færdiguddannet i 2010 og har været i seks forskellige jobs siden.
Første job var tidsbegrænset til tre år, og det passede med, at jeg gerne ville flytte til København til min daværende kæreste (nu mand), da den udløb. Andet job var et sats, men det var svært at få job, da jeg søgte, så jeg turde ikke sige nej. Det var voldsomt stressende med skiftende arbejdstider og et dårligt arbejdsmiljø, og jeg blev opsagt efter et år.
Derefter fik jeg mit tredje job og skiftede også arbejdsområde til det, jeg arbejder med nu. Det var et rent tilfælde, men det passer supergodt til mig. Herefter har jeg af en eller anden grund skiftet job efter 3,5 år og er nu mit fjerde sted. Er rigtig glad for mit nuværende job, og det vil jeg gerne blive i længe.
Første job var tidsbegrænset til tre år, og det passede med, at jeg gerne ville flytte til København til min daværende kæreste (nu mand), da den udløb. Andet job var et sats, men det var svært at få job, da jeg søgte, så jeg turde ikke sige nej. Det var voldsomt stressende med skiftende arbejdstider og et dårligt arbejdsmiljø, og jeg blev opsagt efter et år.
Derefter fik jeg mit tredje job og skiftede også arbejdsområde til det, jeg arbejder med nu. Det var et rent tilfælde, men det passer supergodt til mig. Herefter har jeg af en eller anden grund skiftet job efter 3,5 år og er nu mit fjerde sted. Er rigtig glad for mit nuværende job, og det vil jeg gerne blive i længe.
1
Be bravePower doesn't tickle.
Jeg har været uddannet i 15 år og er på mit 5. job. Mit første job var et vikariat, der udløb (og som jeg ikke ønskede at bede om forlængelse på, de andre har jeg selv sagt op.
1
abcd skrev:Jeg blev færdiguddannet sommeren 2005, så for 20 år siden. Jeg har haft 2 jobs, det ene i 5 år, og det nuværende i 15 år. Jeg overvejer løbende om der skal ske noget andet, men mit nuværende job er i en projektvirksomhed hvor de løbende projektskift er så store, at man næsten kan kalde det et nyt job hver gang. Jeg har lavet IT til en lang række domæner.
Jeg ser en del skifte til et komfortabelt job i en bank, eller et pensionsselskab eller et forsikringsselskab. Men jeg har en klar fornemmelse af at det er et trin ned i udfordring. Så sidder man med det samme overordnede forretningsområde, og de samme teknologier år ud og år ind.
Men tror snart der skal ske noget. Er dog ikke afklaret omkring hvad det skal være.
Jeg har ingen uddannelse. Mit gennemsnit fra folkeskolen var på 6.5 eller sådan noget. Akkurat bestået.
Jeg stopper på toppen. Ind, ryd op, aflevere til drift, ud.
Det kunne også være fedt at være seniorkonsulent eller seniorudvikler eller hvad du er - senior-et-eller-andet - men min oplevelse som lead er at jeg kommer mere og mere over at diskutere proces i mit nuværende og at jeg får mindre og mindre lov til at udøve.
Jeg har lige skrevet under på en ny kontrakt og starter 1/6 i et nyt job. Det vil være mit 6. job siden 2018, og mit nuværende job har jeg haft i lige godt 2 år. Jeg tror jeg har haft 9 stillinger sammenlagt i de 5 jobs jeg har haft siden 2018.
Der er ikke mere for mig i det firma jeg er i nu, og jeg er blevet hentet ind i det nye. Jeg har vist skrev 2 ansøgninger ud af de 6 jobs og jeg har gode relationer til tidligere arbejdspladser og kolleger så det har ikke en kæft at gøre med at jeg ikke kan holde et job eller ikke er stabil arbejdskraft - men i modsætning til dig kan jeg godt blive 'færdig' og så skifter opgaverne ikke i så vid udstrækning.
Jeg har en liste af folk der har givet mig klare signaler om at jeg bare skal ringe hvis jeg bliver træt af mit nuværende, jeg tager det som en rettesnor for at jeg har gjort tingene godt nok og jeg er ikke det fjerneste bekymret for om der sidder nogen og synes at jeg skifter job for ofte.
Jeg bliver tilbudt jobs fordi jeg er ham som alle husker som den person der gav alt han havde fra første til sidste dag, og når jeg en dag bliver fyret (det sker vel før eller siden, men ikke endnu) så er det mit navn og den måde jeg er kendt for at arbejde der gør at jeg ikke kommer til at være arbejdsløs i mere end en enkelt dag, ikke mine tekniske kompetencer.
5
Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
I'm going to work in finance because I have always wanted to be a shit head.
- POCKETKITTEN
- Kort karma: 1525
- Likede indlæg: 24099
8 arbejdspladser inkl. fritidsjobs under uddannelse og ufaglærte jobs i sabbatår.
Men har haft den samme arbejdsplads i hele min voksenkarriere - dvs. i ca. 10 år. Har dog skiftet stilling internt flere gange.
Men har haft den samme arbejdsplads i hele min voksenkarriere - dvs. i ca. 10 år. Har dog skiftet stilling internt flere gange.
Senest rettet af POCKETKITTEN 17. apr 2025, 07:47, rettet i alt 1 gang.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
- Madam Pomfrey
- Kort karma: 1709
- Likede indlæg: 30335
Efter færdig uddannelse, 20 år siden
4 forskellige arbejdspladser.
1. Min nuværende som barselsvikar og derefter tilkaldevikar
2. En vuggestue, i barselsvikariat, det var ikke mig
3. Min nuværende arbejdsplads, i to forskellige afdelinger
4. Et mindre botilbud på landet, 1 år, dårlig drift og ledelse, så jeg søgte videre
5. Et større foretagende med botilbud og STU, jeg kunne ikke stå inde for måden det blev drevet på, mangel på tid til nærvær, skiftede afdeling 1 gang, og sagde op efter 1.5 år.
6. Min nuværende arbejdsplads, i en 4. Afdeling, har været tilbage i nu 5 år, og jeg elsker det og trives der.
Jeg sagde kun op på min nuværende arbejdsplads, da vi blev tvunget ud i en rokade og jeg ikke kunne få det til at hænge sammen med livet som enlig mor, småbørn, åbningstid for inst. Vs. Mødetid på job.
Ellers havde jeg ikke skiftet job.
4 forskellige arbejdspladser.
1. Min nuværende som barselsvikar og derefter tilkaldevikar
2. En vuggestue, i barselsvikariat, det var ikke mig
3. Min nuværende arbejdsplads, i to forskellige afdelinger
4. Et mindre botilbud på landet, 1 år, dårlig drift og ledelse, så jeg søgte videre
5. Et større foretagende med botilbud og STU, jeg kunne ikke stå inde for måden det blev drevet på, mangel på tid til nærvær, skiftede afdeling 1 gang, og sagde op efter 1.5 år.
6. Min nuværende arbejdsplads, i en 4. Afdeling, har været tilbage i nu 5 år, og jeg elsker det og trives der.
Jeg sagde kun op på min nuværende arbejdsplads, da vi blev tvunget ud i en rokade og jeg ikke kunne få det til at hænge sammen med livet som enlig mor, småbørn, åbningstid for inst. Vs. Mødetid på job.
Ellers havde jeg ikke skiftet job.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."