Det er selvfølgelig lidt nedern ikke selv at bestemme hvornår man finder noget andet. Jeg har leget med tanken on and off i mere end et år. Så på den måde er det fint nok at blive sparket lidt bagi. Men ikke så fedt hvis man så må gå for meget på kompromis.
Anyway, det blev en lidt ubehagelig afslutning på en ellers dejlig arbejdsplads. Man forventede at vi arbejde i vores 3-4 måneders opsigelsesperiode, og forholdt os til vores opsigelsesregler med månedens udløb + 1 måned hvis vi fandt nyt job. Det er en pis-måde at behandle folk på, efter man lige har flået deres økonomiske fundament væk under dem (lige op til sommerferien).
Så det krævede både nogle bank i bordet samt nogle semi-trusler før de fandt en fritstillelse frem.
Nu sidder der så et team på en anden lokation i DK, som i dag bliver oplyst om at de får ca. dobbelt så meget at lave - allerede fra d. 1/7. Jeg forventer en choktilstand.
Dagen efter vores opsigelse sagde jeg at man burde melde klart ud hvem der skulle overtage vores opgaver, så overlevering kunne begynde med det samme. Det afviste man igen og igen. Totalt respektløst overfor dem der skal blive, og et fint tegn på hvordan man i bund og grund skider på sine medarbejdere.
Men der er læring i alt, og jeg har lært at lige meget hvor loyal man er og hvor sikker man føler sig, så kan der altid sidde nogen og kigge på en bundlinje og tænke at det ikke går som forventet.
Jeg har i øvrigt fuld forståelse for besparelser og omstruktureringer - men der er mange måder at gøre det på. Nogle er med respekt for de mennesker der bliver involveret. Andre er ikke.
Nu har jeg en jobsamtale i morgen, og håber det måske kan være et match

Der havde været sådan en rekrutteringskonsulent inde over screeningen, inden jeg var til samtale med virksomheden. Jeg synes faktisk det er lidt kikset at han ikke havde gjort sit arbejde bedre, for så kunne man havde undgået at både virksomheden og jeg skulle bruge tid på det.

Vi har fået lanceret nye værdier på job. Vi havde en event med lidt snik-snak og kage, og siden har vi ikke rigtig hørt noget. Nu har vi så alle fået en kop, hvor der står, at vi har fået nye værdier. Værdierne i sig selv står der ikke.
Be brave
Og der bliver heller ikke sparet på diverse fine ord og vendinger i forhold til ambitionerne for 2030, men det føles lidt fladt, når man sidder med røven i vandskorpen nu.