Hvis den bliver en total fiasko kan den jo altid slettes

Little_Woman skrev:Jeg har tidligere lavet en tråd om det samme - at sige op uden at have et job på hånden.
Jeg tror jeg gør det. Jeg er så træt af min elendige leder, den stadigt stigende arbejdsbyrde og det faktum at jeg kun har nedsat tid til 1.7. og ikke, grundet mængde af opgaver og besvær med rekruttering, har udsigt til at dét forlænges.
Desuden har jeg søgt job i provinsen og er hooked på et hus i et område der ville være perfekt for min familie. Og de huse sælges hurtigt - for det er billigt ifht. København.
Så jeg har spekuleret hele natten, om jeg bare skal råbe røv og sige op, flytte til provinsen og få det søgte eller et andet job. Overleve gør jeg jo; dagpenge er også penge, og jeg kan lidt af hvert.
). Jeg var ledig i tre måneder, fik et vikariat og dernæst et fast fuldtidsjob et års tid efter vi var flyttet. Det var lidt nervepirrende, men det er jobsøgers marked og det var egentlig rart at have noget tid til at få styr på det nye hus.

Little_Woman skrev:Jeg har tidligere lavet en tråd om det samme - at sige op uden at have et job på hånden.
Jeg tror jeg gør det. Jeg er så træt af min elendige leder, den stadigt stigende arbejdsbyrde og det faktum at jeg kun har nedsat tid til 1.7. og ikke, grundet mængde af opgaver og besvær med rekruttering, har udsigt til at dét forlænges.
Desuden har jeg søgt job i provinsen og er hooked på et hus i et område der ville være perfekt for min familie. Og de huse sælges hurtigt - for det er billigt ifht. København.
Så jeg har spekuleret hele natten, om jeg bare skal råbe røv og sige op, flytte til provinsen og få det søgte eller et andet job. Overleve gør jeg jo; dagpenge er også penge, og jeg kan lidt af hvert.

FrøkenM skrev:Jeg accepterede løntilbud gennem TR sidste torsdag eftermiddag (28. april) og har intet hørt fra HR siden. Hvornår villle I rykke for kontrakt?
Det er det offentlige og jeg ved de sikkert har 1000 ting. En aftale er vel en aftale men jeg vil bare virkelig gerne have underskrevet, så jeg kan slappe mere af i det
Zonta skrev:FrøkenM skrev:Jeg accepterede løntilbud gennem TR sidste torsdag eftermiddag (28. april) og har intet hørt fra HR siden. Hvornår villle I rykke for kontrakt?
Det er det offentlige og jeg ved de sikkert har 1000 ting. En aftale er vel en aftale men jeg vil bare virkelig gerne have underskrevet, så jeg kan slappe mere af i det
Jeg synes sagtens du kan rykke i dag. En uge er længe til at udfærdige en kontrakt. Ville da bare lige sende en mail og høre hvad status på kontrakt var og at du glæder dig til at modtage den eller noget i den dur.

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg

Mangoness skrev:Under jobsamtaler:
Spørger I selv ind til løn, pension, overenskomst osv. ved første/anden samtale? Eller venter I på at virksomheden spørger?

FrøkenM skrev:Jeg har fået - og skriftligt accepteret min ansættelseskontrakt så NU har jeg officielt et voksenjob fra 1. juni![]()
![]()
![]()

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg

Mangoness skrev:Under jobsamtaler:
Spørger I selv ind til løn, pension, overenskomst osv. ved første/anden samtale? Eller venter I på at virksomheden spørger?

girl_beat skrev:Mangoness skrev:Under jobsamtaler:
Hvis virksomheden ikke selv har nævnt noget, spørger jeg ved 2. samtale. Aldrig til første, dér er jeg mere interesseret i at høre om opgaverne, teamet, arbejdspladsen osv.
Men nu jeg tænker over det, er jeg de sidste mange gange ‘bare’ blevet spurgt til mit forventede lønniveau, og så har vi taget snakken der fra.