Jeg er i fleksjob 4 timer om ugen. Tjener 1.100 ca. brutto. Får udbetalt 500 kr.
Kommunen betaler omkring 19.000 og får udbetalt 15.000 ca.
De modregner omkring 1.000 kr efter jeg har fået dette fleksjob. Så jeg får mindre udbetalt selvom jeg får en højere timeløn i dette job end i de andre fleksjob jeg har haft.
Det giver ikke rigtig mening at sætte penge til for at arbejde. Ser frem til at Kommunedamen er færdig med at holde ferie i næste uge så hun kan forklare mig hvorfor jeg mister penge ved at være i arbejde.
Løn - Hvad tjener du?
Re: Løn - Hvad tjener du?
.Magic. skrev:Jeg er i fleksjob 4 timer om ugen. Tjener 1.100 ca. brutto. Får udbetalt 500 kr.
De modregner omkring 1.000 kr efter jeg har fået dette fleksjob. Så jeg får mindre udbetalt selvom jeg får en højere timeløn i dette job end i de andre fleksjob jeg har haft.
Det giver ikke rigtig mening at sætte penge til for at arbejde. Ser frem til at Kommunedamen er færdig med at holde ferie i næste uge så hun kan forklare mig hvorfor jeg mister penge ved at være i arbejde.
Indbetaler din arbejdsgiver til en pensionsordning for dig? Pension modregnes nemlig også i fleksydelsen.
1
You can't spell awesome without me.
sigge skrev:.Magic. skrev:Jeg er i fleksjob 4 timer om ugen. Tjener 1.100 ca. brutto. Får udbetalt 500 kr.
Indbetaler din arbejdsgiver til en pensionsordning for dig? Pension modregnes nemlig også i fleksydelsen.
Ja, det gør de. Tak, vidste ikke det også blev modregnet :-/
0
.Magic. skrev:sigge skrev:.Magic. skrev:Jeg er i fleksjob 4 timer om ugen. Tjener 1.100 ca. brutto. Får udbetalt 500 kr.
Ja, det gør de. Tak, vidste ikke det også blev modregnet :-/
Det virker også som en tåbelig regel, der er indført, fordi nogle ganske få har udnyttet systemet. Jeg ved det fra min søster, som også er ansat i fleksjob og oprindeligt var glad for endelig at få bare lidt pensionsopsparing.
1
You can't spell awesome without me.
Jeg er statsansat og følger overenskomsten for akademikere. Basislønnen (ekskl. tillæg) i min stilling ligger på ca. 27.000 - 30.000 kr. Med kvalifikationstillæg, funktionstillæg og forhåndsaftale, ender jeg på 43.775 kr.
0
.Magic. skrev:Jeg er i fleksjob 4 timer om ugen. Tjener 1.100 ca. brutto. Får udbetalt 500 kr.
Den forstår jeg ikke rigtigt, du får 1100,- brutto for 17 timers arbejde om måneden?
Jeg er også fleksjobber, og får det fyrstelige beløb af 150,- i timen (for de timer jeg er på job).
Kommunen supplerer op, som i dit tilfælde.
Det var bedre da jeg var ansat et andet sted under den gamle ordning, hvor jeg fik en fuld månedsløn af arbejdsgiver, som derefter hentede refusion fra kommunen.
Jeg arbejder ikke for pengene, men for den følelse det giver mig
0
Locobase skrev:.Magic. skrev:Jeg er i fleksjob 4 timer om ugen. Tjener 1.100 ca. brutto. Får udbetalt 500 kr.
Den forstår jeg ikke rigtigt, du får 1100,- brutto for 17 timers arbejde om måneden?
Jeg er også fleksjobber, og får det fyrstelige beløb af 150,- i timen (for de timer jeg er på job).
Kommunen supplerer op, som i dit tilfælde.
Det var bedre da jeg var ansat et andet sted under den gamle ordning, hvor jeg fik en fuld månedsløn af arbejdsgiver, som derefter hentede refusion fra kommunen.
Jeg arbejder ikke for pengene, men for den følelse det giver mig
Jeg har snakket med Kommunen for der er jo noget galt og hun gav mig forklaringen, hvilket jeg har sendt videre til chefen. Jeg kunne dog ikke lige forklare det godt nok på tysk og han er heller ikke stærk nok i dansk så han kontakter min sagsbehandler fra ydelseskontoret da hun har en tolk til rådighed

1