Ego81 skrev:Lys skrev:Ego81 skrev:Jeg har igennem hele mit arbejdsliv kæmpet med at gøre opmærksom på mine resultater og har en tendens til at tale dem ned, selvom jeg får ros for mit arbejde. Jeg er ikke en af dem, der råber højest, og bliver ofte overdøvet af andre, som fylder mere, f.eks. på møder o.lign.
Jeg startede nyt job for et år siden, og der har lige været bonusrunde, hvor jeg ikke fik noget (nogle kolleger, som startede efter mig, har fået). Det gjorde jeg heller ikke på mit gamle job de sidste mange år, jeg var der. Jeg er virkelig bange for, at nissen er flyttet med...at selvom jeg kom med ny energi og trives meget bedre med mine nye opgaver og gør en god indsats, så er jeg igen faldet i den rolle, hvor jeg bliver overset. Jeg er ret selvkørende og bruger ikke min chef til sparring el.lign., men det burde jeg måske gøre, for h*n har ikke særlig meget overblik over, hvad jeg egentlig laver.
Har du spurgt din chef hvad der skal til for at komme i betragtning til bonus? Og hvad der så gør, at du ikke har fået i år?
På mit arbejde hedder det “engangsvederlag” og der er det min erfaring at man nærmest skal bede om det for at få noget. Men det er ikke sådan en fast bonusstruktur, og engangsvederlag skal begrundes konkret med en særlig indsats.
Jeg fik at vide, at jeg gør det godt, men gerne må påtage mig flere opgaver. Jeg vil prøve at få h*n til at uddybe det, for jeg påtager mig allerede en del.
God ide at få det uddybet. Og ellers kunne det måske være en ide at lave en plan for, hvordan din indsats kan blive synligere for din chef fremover, så det i hvert fald ikke er pga uvidenhed, at du bliver forbigået.

Be brave