Generel job snik-snak og spørgsmål

Kanga
Kort karma: 247
Likede indlæg: 4738

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf Kanga » 3. nov 2025, 17:36

Nicolait skrev:
Kanga skrev:Jeg orker ikke mit job! J....

Har du mulighed for at snakke med din chef om det? Det lyder som om, at der er et strukturelt problem, som der skal tages hånd om for, at du kan udføre dit arbejde. Det kan heller ikke være rigtigt at folk skal råbe af dig.

Jeg tænker ikke, der er nogen vej udenom en snak med chefen. En ting er opgaverne, der hober sig op, og opgaverne ikke bliver løst ordentling. Men den der kollega, som ikke når sine ting fordi ustruktureret, privatliv osv., nåede ikke sine opgaver i fredags, var der ikke i dag og havde så sendt en mail om, at det havde hun ikke lige nået pga. noget, som ellers sagtens kunne vente. Det betød så, at jeg i dag havde hendes opgaver fra før weekenden oveni det, jeg skulle lave i dag.

Mit bæger er flydt over. Jeg gider ikke mere skulle tage over, fordi hun ikke når sine ting. Men det er fandme svært. For man arbejder bare forskelligt, og den måde jeg arbejder på, virker ikke for andre. MEN struktur! Færre private forstyrrelser!... (som jo forstyrrer hele kontoret). Det er bare svært at servere uden at det bliver en kritik. Det er det jo også et eller andet sted, men altså øv!
1
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 315
Likede indlæg: 8985

Indlægaf Nicolait » 3. nov 2025, 18:07

Kanga skrev:
Nicolait skrev:
Kanga skrev:Jeg orker ikke mit job! J....

Har du mulighed for at snakke med din chef om det? Det lyder som om, at der er et strukturelt problem, som der skal tages hånd om for, at du kan udføre dit arbejde. Det kan heller ikke være rigtigt at folk skal råbe af dig.

Jeg tænker ikke, der er nogen vej udenom en snak med chefen. En ting er opgaverne, der hober sig op, og opgaverne ikke bliver løst ordentling. Men den der kollega, som ikke når sine ting fordi ustruktureret, privatliv osv., nåede ikke sine opgaver i fredags, var der ikke i dag og havde så sendt en mail om, at det havde hun ikke lige nået pga. noget, som ellers sagtens kunne vente. Det betød så, at jeg i dag havde hendes opgaver fra før weekenden oveni det, jeg skulle lave i dag.

Mit bæger er flydt over. Jeg gider ikke mere skulle tage over, fordi hun ikke når sine ting. Men det er fandme svært. For man arbejder bare forskelligt, og den måde jeg arbejder på, virker ikke for andre. MEN struktur! Færre private forstyrrelser!... (som jo forstyrrer hele kontoret). Det er bare svært at servere uden at det bliver en kritik. Det er det jo også et eller andet sted, men altså øv!

Jeg synes, at det lyder fornuftigt, at du får snakket med chefen om det. Det er heller ikke holdbart, hvis du skal dække over hende, uanset hvad det skyldes. Det er helt fair at sige fra overfor, hvis det påvirker hele kontoret. Det er en chefopgave at sørge for, at det er muligt at kunne arbejde.

Men husk at passe på dig selv. :kram:
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
ajnaM
Kort karma: 1121
Likede indlæg: 29790

Indlægaf ajnaM » 4. nov 2025, 13:01

Jeg fandt i går ud af, at jeg har intet mindre end 30 feriedage (!), som jeg skal nå at bruge inden nytår.

Det kan jeg af gode grunde ikke nå, så lige nu ser det ud til, at jeg får dem udbetalt. God december-bonus til mig. :D

... er dog lidt overrasket over, at det kan nå så vidt. Det svarer jo til et helt års ferie for en almindelig lønmodtager. Jeg har registreret al ferie korrekt - har simpelthen bare haft meget afspadsering, som jeg så får brugt til at holde fri, og derfor har jeg ikke fået brugt ferie nok.
2
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 1452
Likede indlæg: 31165

Indlægaf sigge » 4. nov 2025, 13:34

ajnaM skrev:Jeg fandt i går ud af, at jeg har intet mindre end 30 feriedage (!), som jeg skal nå at bruge inden nytår.

Det kan jeg af gode grunde ikke nå, så lige nu ser det ud til, at jeg får dem udbetalt. God december-bonus til mig. :D

... er dog lidt overrasket over, at det kan nå så vidt. Det svarer jo til et helt års ferie for en almindelig lønmodtager. Jeg har registreret al ferie korrekt - har simpelthen bare haft meget afspadsering, som jeg så får brugt til at holde fri, og derfor har jeg ikke fået brugt ferie nok.

Hæ, det er ALDRIG sket for mig, jeg ender som regel med at betale mig fra nogle feriedage hvert år. :lol: Jeg har en enkelt gang fået overført en uge, fordi jeg meget bevidst havde sparet den op til en længere rejse.

Men jeg har også sjældent overarbejde, så jeg har ikke meget afspadsering at smide i puljen.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 358
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7677

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. nov 2025, 14:12

Jeg er så træt af mit job p.t. Egentlig er vores kontor/kollegaerne fantastiske og det har gennem de seneste års kaos været det der var årsagen til at jeg fortsatte...og en naiv forhåbning om at tingene blev bedre.
Men underbemanding, tunge sager der ikke burde ligge i vores afdeling, manglende struktur og skiftende ledere har gjort at intet er blevet bedre.
Det er den seneste tid nok bare gået op for mig, at man ikke har noget ønske fra ledelsens side om at det skal blive bedre.

Jeg er den i teamet der har været der i længst tid, og det er 2½ år. Ingen kan holde arbejdspresset ud og udskiftningen har været ret stor.
Udadtil virker det som en professionel arbejdsplads med både HR og medarbejdertilfredshedsundersøgelser. Men bag facaden har vi både set chikane mellem kollegaer der blev fejet under gulvtæppet, samt direkte fysiske overgreb der blev negligeret.

For nylig blev det meldt ud fra ledelsen at man nu ville til at kigge på resultaterne af vores medarbejdertilfredshedsundersøgelser og bruge dem som et værktøj til at forbedre vores forhold...hva'? Vil I til det?? Jamen hvad fanden har I så brugt resultaterne til de seneste 3-4 år??
Det er jo en fuldstændig sindssyg udmelding og et tydeligt tegn på at man kun har lavet de undersøgelser for at sende et signal. De har aldrig betydet en skid i praksis.

Jeg har tidligere kunne være i det her, fordi jeg ganske enkelt bare har prioriteret de opgaver jeg mente var vigtigst og ignoreret alt andet.
Men nu har vi fået en ny leder som sidder på vores kontor, og ikke hovedkontoret i Jylland. Det betyder at kollegerne i det jyske, som tydeligvis ikke har den mindste forståelse eller respekt for det pres vi arbejder under, nu har fået en ny dør ind til mig. Så når jeg ikke har reageret på en ny opgave (i bunken af hundredvis af sager), så kommer min nye chef listende og fortælle at han selvfølgelig er frygtelig ked at at skulle belaste mig yderligere, men der er liiige én til opgave der også har højeste prioritet (ligesom alle de andre).

Kollegaerne og det sociale har været helt fantastisk, og er det stadig. Men jeg kan ikke længere nøjes med det. Vægten vejer for tungt til den forkerte side nu. Det kollegiale opvejer ikke lorteopgaverne, arbejdspresset, den manglende respekt fra andre afdelinger og generelt de cirkusforhold vi arbejder under.

Jeg er i gang med at skrive 4 ansøgninger der ryger afsted i denne uge.
Selvom jeg ikke er desperat efter et nyt job, så kan jeg også mærke det er på tide at skrue op for aktiviteten ift. ansøgninger.

Sorry, det blev lidt langt. Men jeg skulle lige have det her ud :lol:
8
Kanga
Kort karma: 247
Likede indlæg: 4738

Indlægaf Kanga » 5. nov 2025, 12:06

Nicolait skrev:...
Jeg synes, at det lyder fornuftigt, at du får snakket med chefen om det. Det er heller ikke holdbart, hvis du skal dække over hende, uanset hvad det skyldes. Det er helt fair at sige fra overfor, hvis det påvirker hele kontoret. Det er en chefopgave at sørge for, at det er muligt at kunne arbejde.

Men husk at passe på dig selv. :kram:

Tak.
Jeg fik talt med chefen. Og faktisk sammen med en anden, som også bemærker udfordringerne. Chef er enig, og havde faktisk selv planlagt en samtale med kollega af samme årsag. Og chef er meget forstående, og lige så undrende som jeg. Så håber jeg, det rykker noget. Jeg har før set, at en italesættelse af opgaveløsning, struktur og arbejdspres endte ud i en stresssygemelding.
1

Tilbage til "Job"