Generel job snik-snak og spørgsmål

Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Kort karma: 359
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7713

Re: Generel job snik-snak og spørgsmål

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 4. nov 2025, 14:12

Jeg er så træt af mit job p.t. Egentlig er vores kontor/kollegaerne fantastiske og det har gennem de seneste års kaos været det der var årsagen til at jeg fortsatte...og en naiv forhåbning om at tingene blev bedre.
Men underbemanding, tunge sager der ikke burde ligge i vores afdeling, manglende struktur og skiftende ledere har gjort at intet er blevet bedre.
Det er den seneste tid nok bare gået op for mig, at man ikke har noget ønske fra ledelsens side om at det skal blive bedre.

Jeg er den i teamet der har været der i længst tid, og det er 2½ år. Ingen kan holde arbejdspresset ud og udskiftningen har været ret stor.
Udadtil virker det som en professionel arbejdsplads med både HR og medarbejdertilfredshedsundersøgelser. Men bag facaden har vi både set chikane mellem kollegaer der blev fejet under gulvtæppet, samt direkte fysiske overgreb der blev negligeret.

For nylig blev det meldt ud fra ledelsen at man nu ville til at kigge på resultaterne af vores medarbejdertilfredshedsundersøgelser og bruge dem som et værktøj til at forbedre vores forhold...hva'? Vil I til det?? Jamen hvad fanden har I så brugt resultaterne til de seneste 3-4 år??
Det er jo en fuldstændig sindssyg udmelding og et tydeligt tegn på at man kun har lavet de undersøgelser for at sende et signal. De har aldrig betydet en skid i praksis.

Jeg har tidligere kunne være i det her, fordi jeg ganske enkelt bare har prioriteret de opgaver jeg mente var vigtigst og ignoreret alt andet.
Men nu har vi fået en ny leder som sidder på vores kontor, og ikke hovedkontoret i Jylland. Det betyder at kollegerne i det jyske, som tydeligvis ikke har den mindste forståelse eller respekt for det pres vi arbejder under, nu har fået en ny dør ind til mig. Så når jeg ikke har reageret på en ny opgave (i bunken af hundredvis af sager), så kommer min nye chef listende og fortælle at han selvfølgelig er frygtelig ked at at skulle belaste mig yderligere, men der er liiige én til opgave der også har højeste prioritet (ligesom alle de andre).

Kollegaerne og det sociale har været helt fantastisk, og er det stadig. Men jeg kan ikke længere nøjes med det. Vægten vejer for tungt til den forkerte side nu. Det kollegiale opvejer ikke lorteopgaverne, arbejdspresset, den manglende respekt fra andre afdelinger og generelt de cirkusforhold vi arbejder under.

Jeg er i gang med at skrive 4 ansøgninger der ryger afsted i denne uge.
Selvom jeg ikke er desperat efter et nyt job, så kan jeg også mærke det er på tide at skrue op for aktiviteten ift. ansøgninger.

Sorry, det blev lidt langt. Men jeg skulle lige have det her ud :lol:
11
Kanga
Kort karma: 265
Likede indlæg: 5153

Indlægaf Kanga » 5. nov 2025, 12:06

Nicolait skrev:...
Jeg synes, at det lyder fornuftigt, at du får snakket med chefen om det. Det er heller ikke holdbart, hvis du skal dække over hende, uanset hvad det skyldes. Det er helt fair at sige fra overfor, hvis det påvirker hele kontoret. Det er en chefopgave at sørge for, at det er muligt at kunne arbejde.

Men husk at passe på dig selv. :kram:

Tak.
Jeg fik talt med chefen. Og faktisk sammen med en anden, som også bemærker udfordringerne. Chef er enig, og havde faktisk selv planlagt en samtale med kollega af samme årsag. Og chef er meget forstående, og lige så undrende som jeg. Så håber jeg, det rykker noget. Jeg har før set, at en italesættelse af opgaveløsning, struktur og arbejdspres endte ud i en stresssygemelding.
4
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 325
Likede indlæg: 9374

Indlægaf Nicolait » 9. nov 2025, 21:09

Nicolait skrev:Jeg skal lige høre jer om noget. Jeg har lovet at tage et kaffemøde med en nyuddannet jurist. Jeg har aldrig prøvet at være den erfarne i sådan et kaffemøde, så jeg er lidt usikker på, hvad jeg skal kunne tilbyde af hjælp. Jeg vil trods alt gerne forberede mig lidt inden mødet.
Jeg har været inde på hans LinkedInprofil. Det, der slår mig, er hans manglende relevante studiearbejde. Han har lavet en masse forskelligt arbejde, og han har arbejdet under hele studiet, men det er arbejde som hotelreceptionist, frivilligt bestyrelsesarbejde, han har været salgskonsulent og supervisor for et salgsteam.
Der har ikke været et eneste af disse jobs, som jeg kan se har noget juridisk indhold. Han har primært varetaget jobs, som jeg ville forvente, at man havde på bacheloren. Jeg har tænkt mig at sige, at han skal vinkle beskrivelserne af de jobs han har mod noget juridisk. Hvis der bare har været en snært af jura i disse jobs, skal han virkelig oversælge den del.

Han blev uddannet februar sidste år, og han har så vidt vides søgt jobs lige siden.
Jeg ved ikke om han har været i praktik eller løntilskud eller lignende, men jeg kommer til at foreslå, at han skal forsøge sig ud i det, for han skal have opsamlet noget relevant arbejdserfaring.

Er der andet, som vi bør tale om? Jeg er også meget bevidst om, at det skal være konstruktivt, det han får at vide, og han skal ikke sidde tilbage med følelsen af, at jeg blot søger at punke ham i hovedet, for jeg er sikker på, at han gør alt, hvad han kan for at finde et job.
Jeg kommer nok også til at sige, at jeg ved, at det kræver mange ressourcer at søge jobs, og at det fylder meget i døgnets timer, men det er også vigtigt at lave noget andet, så man får tankerne væk, og man får nye indtryk.

Jeg bumper lige den her, da jeg vil høre om, I eventuelt har nogle inputs. Jeg har møde med ham i morgen.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Lys
Kort karma: 533
Likede indlæg: 13294

Indlægaf Lys » 9. nov 2025, 22:12

Nicolait skrev:
Nicolait skrev:Jeg skal lige høre jer om noget. Jeg har lovet at tage et kaffemøde med en nyuddannet jurist. Jeg har aldrig prøvet at være den erfarne i sådan et kaffemøde, så jeg er lidt usikker på, hvad jeg skal kunne tilbyde af hjælp. Jeg vil trods alt gerne forberede mig lidt inden mødet.
Jeg har været inde på hans LinkedInprofil. Det, der slår mig, er hans manglende relevante studiearbejde. Han har lavet en masse forskelligt arbejde, og han har arbejdet under hele studiet, men det er arbejde som hotelreceptionist, frivilligt bestyrelsesarbejde, han har været salgskonsulent og supervisor for et salgsteam.
Der har ikke været et eneste af disse jobs, som jeg kan se har noget juridisk indhold. Han har primært varetaget jobs, som jeg ville forvente, at man havde på bacheloren. Jeg har tænkt mig at sige, at han skal vinkle beskrivelserne af de jobs han har mod noget juridisk. Hvis der bare har været en snært af jura i disse jobs, skal han virkelig oversælge den del.

Han blev uddannet februar sidste år, og han har så vidt vides søgt jobs lige siden.
Jeg ved ikke om han har været i praktik eller løntilskud eller lignende, men jeg kommer til at foreslå, at han skal forsøge sig ud i det, for han skal have opsamlet noget relevant arbejdserfaring.

Er der andet, som vi bør tale om? Jeg er også meget bevidst om, at det skal være konstruktivt, det han får at vide, og han skal ikke sidde tilbage med følelsen af, at jeg blot søger at punke ham i hovedet, for jeg er sikker på, at han gør alt, hvad han kan for at finde et job.
Jeg kommer nok også til at sige, at jeg ved, at det kræver mange ressourcer at søge jobs, og at det fylder meget i døgnets timer, men det er også vigtigt at lave noget andet, så man får tankerne væk, og man får nye indtryk.

Jeg bumper lige den her, da jeg vil høre om, I eventuelt har nogle inputs. Jeg har møde med ham i morgen.

Hvad er hans forventninger til mødet? Hvad er baggrunden for mødet med dig, der - som jeg forstår dig - ikke er specielt erfaren inden for rekruttering?

Jeg spørger, fordi mit eget udgangspunkt for et kaffemøde ville være at vi skulle tale om mulighederne for job i den organisation, som vedkommende jeg skulle mødes med, arbejder i. Og i mindre grad generel coaching (som jeg kun ville efterspørge hos en med meget erfaring i rekruttering).

Når det er sagt, så ved jeg ikke om jeg er enig i, at han skal oversælge sine begrænsede erfaringer i sit CV. Det bliver for gennemskueligt hvis man prøver at udlægge et hotelreceptionist-job som en juridisk stilling. Jeg ville hellere vide hvilke erfaringer han havde fra det job, som ville kunne bruges (diplomatiske evner, erfaring med at tale med alle slags mennesker osv. alt efter hvilket job han søger.)

Og uden at have løsningen på det, så ville jeg tale med ham om, at de fleste jurister (jeg er selv jurist) er enormt gammeldags/forsigtige i forbindelse med rekruttering. Det ER bare nemmere at ansætte en med en profil, der ligner ens egen og man skulle nødig tage en chance med en, der stikker lidt ud. Så med manglende studierelevant arbejde og knap to års arbejdsløshed som nyuddannet, vil det nok være svært og kræver formentlig noget opfindsomhed i forhold til at få sparket døren ind. Så det er måske både noget med at afsøge alternative ansættelsesformer som du selv er inde på og at afsøge alternative arbejdspladser.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1461
Likede indlæg: 14239

Indlægaf Rapfisk » 10. nov 2025, 05:29

Nicolait skrev:

I dit sted ville jeg være nysgerrig på, hvad han har fået at vide af DJØF og andre, han eventuelt måtte have været i kontakt med om sin jobsøgning, så du kan tale ind i det. Hvad har han fx prøvet af løntilskud eller praktik?

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal sige det her på en pæn måde, men i det her arbejdsmarked er det et kæmpe rødt flag, at han har været ledig så længe. Det er virkelig svært rent menneskeligt at være ledig, når der er mangel på arbejdskraft i éns branche.

Hvis der er nogle årsager til hullerne i hans CV (sygdom eller positive valg om fx at prioritere andre typer af jobs under studiet), er det også bare om at få det frem.

Det bedste, du måske også kan bidrage med, er, at du kan fortælle ham om dit arbejde, hvad man skal kunne, hvad I lægger vægt på i ansøgninger (hvis du ved det), hvordan jeres hverdag ser ud osv. Det er guld værd at få nogle ord på den slags, så man kan berøre det i sine ansøgninger.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 1367
Likede indlæg: 16325

Indlægaf Zonta » 10. nov 2025, 08:47

Jeg tror måske jeg læner mig op ad en sygemelding med en belastningsreaktion eller stress eller hvor det nu kan parkeres.

Mit arbejde (B2B kundeservice) har været presset det sidste halve års tid. Vi er et team på 7, hvor 4 er i DK, de andre i de andre nordiske lande. Vi dækker for hinanden på kryds og tværs i forbindelse med ferier, sygdom osv.
En af mine kollegaer har været sygemeldt siden juni og forventes tidligst tilbage til februar. Den sygemelding kan meget vel blive længere. I sommerferien outsourcede (og derfor flyttede) vi vores lager. Det har været fuldstændig sindssygt med fejl, uduelige procedurer, enormt meget uvidenhed i forhold til arbejdsgange og -opgaver og manglende anerkendelse af vores arbejdsmængde. Her 4 måneder senere laver det nye lagerpersonale stadig enormt mange fejl og forstår ikke helt vores forretning.
Nu står vi overfor at skulle have nyt ERP-system i februar og det gør, at vi har mega travlt med forberedelser, træning osv. Samtidig er vi blevet pålagt at skulle bruge vores restferie inden 31.12, og der betyder også, at vi mere eller mindre nærmest konstant er mindst én mand nede (udover den sygemeldte). I forvejen har vi virkelig travlt - men derudover går det dårligt rent budget-mæssigt for hele vores zone, så vi kan ikke engang forvente en eneste øre i bonus for et 2025, hvor vi har knoklet røven ud af bukserne.

Den seneste måned har jeg haft episoder med svimmelhed on/off, jeg sover dårligere, jeg er mere grådlabil, kan ikke overskue særlig meget og er træt med træt på. Har fået en tid hos lægen om et par timer, og så må jeg se hvad de siger. Tror jeg har det meget sådan "Ej, men det er jo bare fordi du har lidt travlt. Suck it up og klem ballerne sammen, så går det jo over om et par måender." Og jeg ved, hvor presset mit team ville være, hvis der er endnu en sygemelding. Vi er små og meget sårbare overfor mangel på folk. Tror det er meget normalt at have det sådan - jeg kan jo godt selv se, at argumenterne ikke holder. Og jeg ville jo heller ikke sige sådan til en kollega.

Beklager wall of text :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Nesnay
Kort karma: 929
Likede indlæg: 25105

Indlægaf Nesnay » 10. nov 2025, 09:14

Zonta skrev:Jeg tror måske jeg læner mig op ad en sygemelding med en belastningsreaktion eller stress eller hvor det nu kan parkeres.

Mit arbejde (B2B kundeservice) har været presset det sidste halve års tid. Vi er et team på 7, hvor 4 er i DK, de andre i de andre nordiske lande. Vi dækker for hinanden på kryds og tværs i forbindelse med ferier, sygdom osv.
En af mine kollegaer har været sygemeldt siden juni og forventes tidligst tilbage til februar. Den sygemelding kan meget vel blive længere. I sommerferien outsourcede (og derfor flyttede) vi vores lager. Det har været fuldstændig sindssygt med fejl, uduelige procedurer, enormt meget uvidenhed i forhold til arbejdsgange og -opgaver og manglende anerkendelse af vores arbejdsmængde. Her 4 måneder senere laver det nye lagerpersonale stadig enormt mange fejl og forstår ikke helt vores forretning.
Nu står vi overfor at skulle have nyt ERP-system i februar og det gør, at vi har mega travlt med forberedelser, træning osv. Samtidig er vi blevet pålagt at skulle bruge vores restferie inden 31.12, og der betyder også, at vi mere eller mindre nærmest konstant er mindst én mand nede (udover den sygemeldte). I forvejen har vi virkelig travlt - men derudover går det dårligt rent budget-mæssigt for hele vores zone, så vi kan ikke engang forvente en eneste øre i bonus for et 2025, hvor vi har knoklet røven ud af bukserne.

Den seneste måned har jeg haft episoder med svimmelhed on/off, jeg sover dårligere, jeg er mere grådlabil, kan ikke overskue særlig meget og er træt med træt på. Har fået en tid hos lægen om et par timer, og så må jeg se hvad de siger. Tror jeg har det meget sådan "Ej, men det er jo bare fordi du har lidt travlt. Suck it up og klem ballerne sammen, så går det jo over om et par måender." Og jeg ved, hvor presset mit team ville være, hvis der er endnu en sygemelding. Vi er små og meget sårbare overfor mangel på folk. Tror det er meget normalt at have det sådan - jeg kan jo godt selv se, at argumenterne ikke holder. Og jeg ville jo heller ikke sige sådan til en kollega.

Beklager wall of text :genert:
Vi er altid hårdere ved os selv, end vi er ved andre. Tag dig selv alvorligt. Man kan ikke overkomme stress ved at tage sig sammen - tro mig, jeg har prøvet :kys:

Det skal nok blive godt igen, men det tager tid. Rent praktisk, har du så skrevet alt det ned, du gerne vil sige til lægen? Det kan godt være svært at huske alle symptomer mv., når man sidder der, særligt når man er presset - stress kan også påvirke hukommelsen.
11
Kanga
Kort karma: 265
Likede indlæg: 5153

Indlægaf Kanga » 10. nov 2025, 15:48

Kanga skrev:
Jeg synes, at det lyder fornuftigt, at du får snakket med chefen om det. Det er heller ikke holdbart, hvis du skal dække over hende, uanset hvad det skyldes. Det er helt fair at sige fra overfor, hvis det påvirker hele kontoret. Det er en chefopgave at sørge for, at det er muligt at kunne arbejde.

Tak.
Jeg fik talt med chefen. Og faktisk sammen med en anden, som også bemærker udfordringerne. Chef er enig, og havde faktisk selv planlagt en samtale med kollega af samme årsag. Og chef er meget forstående, og lige så undrende som jeg. Så håber jeg, det rykker noget. Jeg har før set, at en italesættelse af opgaveløsning, struktur og arbejdspres endte ud i en stresssygemelding.

Øv, chefen har ikke talt med kollega endnu. Og jeg er presset. For hele arbejdsdagen er præget af kollegas pres. Der er så meget negativ snak om alt hvad kollega ikke kan nå, brok over dit og dat. Familien forstyrrer flere gange om dagen og accepterer ikke, når kollega siger, at de må tale efter arbejde.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1461
Likede indlæg: 14239

Indlægaf Rapfisk » 10. nov 2025, 15:53

Zonta skrev:Beklager wall of text :genert:

Som jeg læser det, er du belastet ikke kun af travlhed, men også af skiftende rammer, uklare prioriteringer (“vi har travlt, men du skal også sørge for at holde ferie”) og måske også manglende anerkendelse. Det er klassisk noget, der giver en helt naturlig reaktion i kroppen, kendt som stress eller belastningsreaktion. Det er ikke ualmindeligt, at folk reagerer endnu kraftigere, når de bliver sygemeldt, fordi man bruger en masse kræfter på at opretholde facaden.

Pas på dig selv og følg din læges anvisninger :blomst:
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Nicolait

Indlægaf Nicolait » 10. nov 2025, 18:16

Lys skrev:
Nicolait skrev:

Hvad er hans forventninger til mødet? Hvad er baggrunden for mødet med dig, der - som jeg forstår dig - ikke er specielt erfaren inden for rekruttering?

Jeg spørger, fordi mit eget udgangspunkt for et kaffemøde ville være at vi skulle tale om mulighederne for job i den organisation, som vedkommende jeg skulle mødes med, arbejder i. Og i mindre grad generel coaching (som jeg kun ville efterspørge hos en med meget erfaring i rekruttering).

Når det er sagt, så ved jeg ikke om jeg er enig i, at han skal oversælge sine begrænsede erfaringer i sit CV. Det bliver for gennemskueligt hvis man prøver at udlægge et hotelreceptionist-job som en juridisk stilling. Jeg ville hellere vide hvilke erfaringer han havde fra det job, som ville kunne bruges (diplomatiske evner, erfaring med at tale med alle slags mennesker osv. alt efter hvilket job han søger.)

Og uden at have løsningen på det, så ville jeg tale med ham om, at de fleste jurister (jeg er selv jurist) er enormt gammeldags/forsigtige i forbindelse med rekruttering. Det ER bare nemmere at ansætte en med en profil, der ligner ens egen og man skulle nødig tage en chance med en, der stikker lidt ud. Så med manglende studierelevant arbejde og knap to års arbejdsløshed som nyuddannet, vil det nok være svært og kræver formentlig noget opfindsomhed i forhold til at få sparket døren ind. Så det er måske både noget med at afsøge alternative ansættelsesformer som du selv er inde på og at afsøge alternative arbejdspladser.

Jeg spurgte ind til hans jobs. Jeg troede måske et af hans job kunne indeholde noget juridisk, men det gjorde det ikke. Han havde simpelthen intet juridisk arbejde på sit cv. Jeg sagde, at jeg synes, han skulle prøve noget frivilligt arbejde eventuelt retshjælpen. Jeg gav ham nogle konkrete steder, som han kunne henvende sig. Vi talte om, at han skulle søge nogle løntilskud og praktikker. Ud fra hans vinkling i hans cv og linkedin ville jeg tro, at han var noget sælger, for det var det han profilerede mest. Han sagde, at han havde sendt omkring 90 ansøgninger og været til en samtale. Han havde kun søgt opfordret. Han havde søgt over hele Sjælland.
Han havde fået tilknyttet en coach fra en anden aktør. Hun mente, at han, da han har været syv år om sin uddannelse, at han skulle forklare hvorfor. Så det havde han et længere afsnit om i sit cv, sagde han. Jeg sagde, at det synes jeg ikke var relevant at forklare.
Jeg sagde, at han skulle søge uopfordret. Han havde en kæreste, som også læste jura. Hun havde lavet forskelligt juridisk arbejde, mens hun læste. Jeg kan ikke forstå, at de ikke har talt om det og vigtigheden af at have noget på CV’et.

Jeg synes, at den er svær. Hans dagpenge løber ud til februar. Mit instinkt siger mig, at han får svært at få det første job. Jeg tilbød, at jeg gerne læse hans cv og ansøgninger igennem. Han havde lænet sig meget op af sin coach fra den anden aktør. Jeg sagde, at jeg synes burde også tage en snak med djøf og med a-kassen. Dem havde han slet ikke talt med på noget tidspunkt.
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait

Indlægaf Nicolait » 10. nov 2025, 18:43

Rapfisk skrev:
Nicolait skrev:

I dit sted ville jeg være nysgerrig på, hvad han har fået at vide af DJØF og andre, han eventuelt måtte have været i kontakt med om sin jobsøgning, så du kan tale ind i det. Hvad har han fx prøvet af løntilskud eller praktik?

Jeg ved ikke, hvordan jeg skal sige det her på en pæn måde, men i det her arbejdsmarked er det et kæmpe rødt flag, at han har været ledig så længe. Det er virkelig svært rent menneskeligt at være ledig, når der er mangel på arbejdskraft i éns branche.

Hvis der er nogle årsager til hullerne i hans CV (sygdom eller positive valg om fx at prioritere andre typer af jobs under studiet), er det også bare om at få det frem.

Det bedste, du måske også kan bidrage med, er, at du kan fortælle ham om dit arbejde, hvad man skal kunne, hvad I lægger vægt på i ansøgninger (hvis du ved det), hvordan jeres hverdag ser ud osv. Det er guld værd at få nogle ord på den slags, så man kan berøre det i sine ansøgninger.

Han havde ikke talt med Djøf. Han var tilknyttet en anden aktør, hvor han havde fået en coach. Det er selvforstærkende, når man går ledig i så lang tid. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan han gør det til en jobsamtale, men hvis han kun har været til en samtale på 90 ansøgninger, så skal der startes et helt andet sted, så skal der arbejdes med det skriftlige materiale til en start og hans manglende erhvervserfaring. Han sagde, at han havde søgt bredt over hele Sjælland.

Han har ikke huller i sit CV. Han har arbejdet kontinueret siden februar 2018. Ud fra hvad han fortalte, har han arbejdet rigtigt meget. Han havde tjent omkring kr. 350.000,00 sidste år i en deltidsstilling, så han er arbejdsom - det har jeg ingen tvivl om.
1
Hattie
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2349

Indlægaf Hattie » 10. nov 2025, 22:05

Kanga skrev:
Kanga skrev:

Tak.

Øv, chefen har ikke talt med kollega endnu. Og jeg er presset. For hele arbejdsdagen er præget af kollegas pres. Der er så meget negativ snak om alt hvad kollega ikke kan nå, brok over dit og dat. Familien forstyrrer flere gange om dagen og accepterer ikke, når kollega siger, at de må tale efter arbejde.

Ringer de på arbejdstelefonen? For det vil jeg se som et stort problem, for det spærrer for jeres patienter/andre professionelle, der skal i kontakt med jer.

Jeg havde sådan en kollega engang og det blev så meget hverdag, at da pågældende kollega på et tidspunkt var sygemeldt, at den der stilhed, der bredte sig på kontoret, ledte ud i en undren over, hvorfor patienterne ikke ringede så meget som de plejede. Indtil en anden kollega sagde, at det er squ da åbenlyst, at det er fordi Birthe er sygemeldt og hele hendes familie ikke konstant ringer!
1
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 1367
Likede indlæg: 16325

Indlægaf Zonta » 10. nov 2025, 22:40

Rapfisk skrev:
Zonta skrev:Beklager wall of text :genert:

Som jeg læser det, er du belastet ikke kun af travlhed, men også af skiftende rammer, uklare prioriteringer (“vi har travlt, men du skal også sørge for at holde ferie”) og måske også manglende anerkendelse. Det er klassisk noget, der giver en helt naturlig reaktion i kroppen, kendt som stress eller belastningsreaktion. Det er ikke ualmindeligt, at folk reagerer endnu kraftigere, når de bliver sygemeldt, fordi man bruger en masse kræfter på at opretholde facaden.

Pas på dig selv og følg din læges anvisninger :blomst:

Du rammer hovedet på sømmet. Jeg var hos lægen, som også tydeligt sagde, at jeg har en belastningsreaktion, så jeg er sygemeldt foreløbig i to uger.
Jeg har fortalt det til min leder, som tog det pænt. Hun var selvfølgelig ærgerlig på mine vegne. Jeg har fået overleveret de fleste ting jeg har - jeg skal lige have brugt et par timer på at lukke nogle småting i morgen og så kan jeg lukke helt ned resten af ugen.
12
J, juli 2018.
Kakadu
Kort karma: 629
Likede indlæg: 11481

Indlægaf Kakadu » 11. nov 2025, 04:01

Jeg har ikke arbejdet i 11 år. Har været hjemmegående med børn. Nu er børnene store, og jeg har søgt jobs igen. Et par stykker, jeg var ret sikker på at få, og så et sats. Satset er en nyoprettet stilling grundet omstrukturering, så den kræver en del tillid fra arbejdspladsens side til, at jeg er den rette til at være med til at forme stillingen, selv om min faglighed er lidt rusten. Og jeg fik den sgu! Det er jeg ret stolt over.
23
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 442
Likede indlæg: 5954

Indlægaf girl_beat » 11. nov 2025, 08:00

Kakadu skrev:Jeg har ikke arbejdet i 11 år. Har været hjemmegående med børn. Nu er børnene store, og jeg har søgt jobs igen. Et par stykker, jeg var ret sikker på at få, og så et sats. Satset er en nyoprettet stilling grundet omstrukturering, så den kræver en del tillid fra arbejdspladsens side til, at jeg er den rette til at være med til at forme stillingen, selv om min faglighed er lidt rusten. Og jeg fik den sgu! Det er jeg ret stolt over.

Stort tillykke :blomst:

Hvis jeg må komme med et lille pip? Trives du med udefinerede rammer og dét med at forme en stilling fra bunden? Jeg spørger kun, fordi det kan være en svær position, som ikke alle arbejder godt i :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D

Tilbage til "Job"