Artem skrev:Er gået med til kun at stige 2% i løn i år. Måske i den lave ende. Men har været vildt meget syg det sidste halve år. Hvor vi taler om noget i retning af 25 sygedage. Så følte ikke at jeg stod for godt til at kræve noget ud over den normale stigning.
Men de har gang i en anden speciel ting. Jeg arbejder i et privat forsyningsselskab ejet af kommunen og som udspringer af kommunen.
Hvor os i administrationen har betalt pause, mens folkene i driften selv betaler deres pauser.
De sidste par år har de så valgt at nye ansatte i administationen er ansat med selv betalt pause.
Ledelsen vil nu gerne have ensrettet det, hvor alle selv skal betale for deres pause.
Der er så 2 muligheder.
1. Forsætte med 37 timer om ugen til den samme løn. Men hvor jeg reelt går ned i tid til 34½ time om ugen, med en halv times selv betalt pause om dagen.
2. Begynde med at arbejde en halv time mere om dagen. Med 37 timer og halv times selvbetalt pause om dagen. Hvor det vil give ca. 4000 kr mere i løn om måneden, da jeg vil komme til at arbejde ca. 10 timer mere om måneden.
Hælder mest mod nr 1 da jeg faktisk hellere vil ned i tid end at have mere i løn.
Helt klart 1’eren. Men jeg ville lige gribe fat i min fagforening ift. den ændring. For de må ikke bare sådan tage din betalte frokost.