Smiling_Goat skrev:TakeAChanceOnMe skrev:
Vi har en HR afdeling og jeg har snakket med dem før. De sagde at jeg enten kunne åbne en “grievance” eller starte en process om professional mediation.
Jeg sagde til dem at jeg ikke rigtig turde nogle af delene fordi 100% det vil ende med at han ville eskalere bagefter eller indirekte i hans (meget store) netværk i fodbold. HR damen sagde jamen det må han ikke - ok, han må heller behandle os som han gør nu, men det stopper ham ikke. Han føler sig sikker nok til at prale over det, så at han “ikke må” kommer jo ikke til beskytte mig fra en eskalering.
Eneste håb er at der er så mange som nævner noget at det bliver til noget samlet i stedet for. Jeg ved godt at jeg skal finde en rygrad og gøre noget officielt, men det er svært aktivt at tage et valg om at putte en skydeskive på ens ryg.
Gud hvor jeg forstår dig. Du har allerede fundet dig i så meget, at det sikkert vil føles spildt, hvis du får gjort dig selv helt upopulær nu. Du er ambitiøs, og dit nuværende job er vejen frem til målet, og du er nødt til at bare bide tænderne sammen, til du finder et nyt job, der kan få dig resten af vejen.
Jeg er virkelig imponeret over dit drive og din beslutsomhed. Virkelig.
Jeg håber, håber, håber virkelig ikke, at det knækker dig. Med din indstilling er jeg sikker på, at du kan nå virkelig langt inden for hvad end, du beslutter dig for, og jeg håber virkelig, at der er brændstof nok i tanken til at du kan komme igennem det pres du er under lige nu uden at udvikle PTSD eller få andre mén. Det er ikke ligegyldige ting du beskriver. Så selvom du ikke vil gøre noget formelt (og det forstår jeg virkelig godt) så håber jeg du finder en anden coping strategi, så du ikke brænder helt sammen. Kan HR evt. Hjælpe med en erhvervspsykolog el.lign.?
Ja, der er rigtig meget sunk cost i saadan et forloeb, for hvorfor smide det vaek saa taet paa maalet?
Men for at have den tilgang, saa synes jeg det er ret vigtiget for TACOM, at maalet (et tilsvarende eller bedre job et andet sted) realistisk set er ret taet paa. For det lyder simpelthen saa nedbrydende at vaere i, at jeg ikke tror, TACOM holder specielt meget laengere foer hun knaekker helt, og saa var det hele spildt alligevel.
Alternativt ville jeg gaa benhaardt efter at faa et andet job hurtigst muligt, naesten ligegyldigt hvilket, der var bare nogenlunde fagligt relevant, ogsaa selvom det ikke var fobold/professionel sport, men fx NHS, og saa soege tilbage til fodbolden derfra, for det arbejdsmiljoe, der er hos TACOM er saa giftigt, at det er skadeligt paa maaske endda ret kort sigt.

Be brave