Julie2289 skrev:Kakadu skrev:Santa skrev:Det er ikke alle hundehvalpe, som ødelægger ting.
Hverken min hund, min mors hund eller nogen af de hunde jeg voksede op med, ødelagde noget af betydning. En enkelt gammel sko, lidt legetøj (dens eget) og så kan jeg huske at min barndoms gravhund gnavede i sin kurv.
Jeg tror bestemt at det handler om stimulering. En hvalp, som får oplevelser, træning og leg hver dag har ikke et stort behov for selv at finde på sjov. Ekstra gode ting at gnave i, mens den skifter tænder og så evt sætte sko etc væk i perioden.
Min nuværende hund har kun gnavet i en gammel, udtrådt sko, mens hun skiftede tænder. Intet andet, selv den allerførste bamse lever endnu.
Så det behøver ikke at være et argument imod at anskaffe sig hund.
Vores gamle hund ødelagde ikke noget. Hende vi har nu åd alt. De har begge været behandlet til ug, herunder også racerelevant stimulering.
Selvfølgelig er det ikke alle hunde, der ødelægger ting. Men man kan ikke vide på forhånd, om det kommer til at ske. Og så virker det alt andet lige som noget af et sats at anskaffe en hundehvalp til et hjem, hvor der ikke var plads til en kanin, der gnavede i tapetet.
Jeg synes nu ikke man kan se det hele så sort/hvidt. Ærligt er også at jeg føler mere for at lægge arbejdet i en hund, også hvis den skulle ske at bide i tapetet. Det er jo også noget man decideret kan arbejde med. Det er jo ikke normalt at en hund gør det. Der kommer flere fornøjelser i det ift hundetræning jeg savner, gåture, den større connection..
Du må gøre lige hvad du vil. Jeg påpeger blot det fjollede i at udskifte en kanin med en hundehvalp for at skåne inventaret.