Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 23836

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf Misantropen » 16. jul 2026, 23:17

Guilded_Lily skrev:
.Magic. skrev:
Guilded_Lily skrev:Er der nogen, der kender kvalitetsforskellen på seler fra DogCopenhagen og Dogman Air?

https://www.luksushund.dk/products/dog- ... 5954293990

https://www.luksushund.dk/products/dogm ... 4266437979

Kvaliteten. DC er virkelig holdbar og godt materiale som kan tåle mudder, vand, sol. Nanook har ikke haft den model fra Dogman men den han havde var meget blød/slatten og kvalitet virkede for billig. Den sad heller ikke godt ift skulderfrihed.

Jeg har også en DC nu, som har holdt i....lidt over halvandet år. Nu er stofstykket, D-ringen sidder i, bare begyndt at flække (der er meget vildt her i vores hood, så der skal holdes godt fast ind imellem), så selen skal skiftes. Dogmans var så lidt mere økonomivenlig lige pt, men...

Ellers kan jeg anbefale RuffWear. Jeg har brugt seler derfra i ca 15 år efterhånden vil jeg tro. Den sele vi bruger til daglig (en anden type end den på linket) er næsten 7 år gammel og fejler intet udover at farven af falmet af solen og rulleture i sand m.m. Kvaliteten og komforten på deres seler er rigtig god og DogCopenhagens seler er vist inspireret af dem. Prismæssigt er det vist meget det samme.

Modellen fra RuffWear, der minder om den på linket, hedder Front Range og fås også i en tyndere udgave der ikke er lige så fast, men lige så slidstærk, hvis du skulle få lyst til at undersøge mærket nærmere.

Men hvis du ellers er glad for den model I p.t. bruger og pengene små kan det måske betale sig at få en syerske til at kigge på om det kan gøres billigere at reparere den? Jeg aner ikke om det kan svare sig, men det er måske et forsøg værd.
0
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 23836

Indlægaf Misantropen » 16. jul 2026, 23:25

Her er en Pro Walk i str. L til 350 kr, hvis det kunne have interesse. Den ser umiddelbart ud til at være i god stand selvom den er brugt.

https://www.dba.dk/recommerce/forsale/item/22874952
0
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1675
Likede indlæg: 25847

Indlægaf .Magic. » 18. jul 2026, 09:07

D.itsen skrev:
.Magic. skrev:Rutten får dyrlæge på mandag.
Tænder, vaccination, hudskrab af ben og så blodprøve mhp stofskifte og mineralmangel.

Han taber ikke rigtigt sin vinterpels ordentligt. Fælder stadig helt vildt, sveder rigtigt meget og det ser ud som om han stadig har babypels under maven.

Effing møg :rulle: Han er virkelig min mandagspony.

Hvordan går det med mandags-ponyen?

Det går godt, han fik taget hudskrab og endnu engang viste det skabmider. Dyrlægen mente ikke at en blodprøve var nødvendigt for hun sagde han så rigtig fin ud og det ville være spild af penge. Så det droppede jeg.
Hun sagde i øvrigt at hun så en del heste som ikke tabte pelsen hurtigt. Ikke noget hun var bekymret for så ser er rigtig fint.
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 1103
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 34253

Indlægaf icelady » 27. jul 2026, 10:25

Har her til formiddag måttet gå til dyrlæge og få Vikki aflivet. :(

For ca 14 dage siden havde hun et par dage, hvor hun ikke drak/spiste, og når hun gik, gik hun mod højre. Det forsvandt dog igen efter et par dage men jeg vidste godt at med hendes alder var det ikke godt.

Lørdag spiste hun ikke aftensmad og begyndte at trække mod højre når hun endelig gik.

Søndag trak hun både til højre og venstre og fordi hun ikke kunne gå ordentlig væltede hun efter nogle få skridt.
Her til morgen ingen forbedring eller forværring, så tog beslutningen, at nu var det nok.

Hun var 15 år, blev født som sidste killing, moderen ville ikke kendes ved hende, opfostret med flaske og altid været et bette skravl.

(Skal siges jeg har først haft hende fra hun var omkring 8 år. Før det tilhørte hun svigerdatteren, men pga udd/arbejde var det ikke muligt for dem at beholde hende.)

Havde øjenkontakt med hende, mens hun fik medicinen; men jeg tror slet ikke hun opfangede at jeg var der. Hun var helt væk i blikket. :(

Jeg elsker at have dyr. Men jeg hader at skulle tage ansvaret når man når hertil. :(
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Moderator/er søges. Send PB til Patrick.

....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 1461
Likede indlæg: 14289

Indlægaf Rapfisk » 27. jul 2026, 15:01

icelady skrev:Har her til formiddag måttet gå til dyrlæge og få Vikki aflivet. :(

For ca 14 dage siden havde hun et par dage, hvor hun ikke drak/spiste, og når hun gik, gik hun mod højre. Det forsvandt dog igen efter et par dage men jeg vidste godt at med hendes alder var det ikke godt.

Lørdag spiste hun ikke aftensmad og begyndte at trække mod højre når hun endelig gik.

Søndag trak hun både til højre og venstre og fordi hun ikke kunne gå ordentlig væltede hun efter nogle få skridt.
Her til morgen ingen forbedring eller forværring, så tog beslutningen, at nu var det nok.

Hun var 15 år, blev født som sidste killing, moderen ville ikke kendes ved hende, opfostret med flaske og altid været et bette skravl.

(Skal siges jeg har først haft hende fra hun var omkring 8 år. Før det tilhørte hun svigerdatteren, men pga udd/arbejde var det ikke muligt for dem at beholde hende.)

Havde øjenkontakt med hende, mens hun fik medicinen; men jeg tror slet ikke hun opfangede at jeg var der. Hun var helt væk i blikket. :(

Jeg elsker at have dyr. Men jeg hader at skulle tage ansvaret når man når hertil. :(

Du gjorde det rigtige, men nogle gange er det det, som er sværest. Mange varme tanker til dig.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 1084
Likede indlæg: 16105

Indlægaf Guilded_Lily » 3. aug 2026, 05:44

Jeg har virkelig nydt især morgenerne med min hund her i ferien. Efter skilsmissen er hun det seneste halve år begyndt at sove i eksmandens side af dobbeltsengen. Det er jo lige meget, der skal ikke ligge nogen mand der igen :lol:
Om aftenen giver hun tydeligt udtryk for, at nu er det altså sengetid, madmenneske! Om morgenen - alt efter, hvor tidligt, det er (især før klokken 7.30) - kan hun godt registrere, at jeg står op, men det er ikke så tit, hun står op med mig. Når jeg så ikke kommer tilbage, men sætter mig med en kop koffein i sofaen, kommer hun lige ud, dalrer ud at tisse, og så kommer hun ellers ind og lægger sig i "siddehjørnet" og falder i søvn igen.

B-hund :lun:
1
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1675
Likede indlæg: 25847

Indlægaf .Magic. » 3. aug 2026, 09:52

Jeg glæder mig så meget til at komme hjem til hundene og Rutten. Nu er jeg ikke hjemmefra i flere dage de næste 9 uger :love:
Føler virkelig at de alle er blevet passet hele tiden de sidste 7 uger :-/
0

Tilbage til "Kæledyr"