ajnaM skrev:TinaW skrev:fisken80 skrev:ajnaM skrev:ajnaM skrev:Katteklump
Er stadig helt glad i maven over, hvor dejligt det er at have kat igen! Det er bare fuldstændig problemfrit - bare ren nus, spinden, ro med kat på maven i sofaen og glade unger, der gør alt for at passe på hende.
Okay, det sagde jeg for tidligt - i dag opdagede vi en byld (!) på hende, ved at der gik hul på den, og der var pus over det hele
Hun har sandsynligvis været oppe at slås. Hun virker ellers okay, men snupper hende lige forbi dyrlægen i morgen.
Edit: Hun havde sateme et bid+byld mere, som hun fik tømt, og nu render hun rundt og ligner noget fra en zombiefilm. Store, dybe, åbne sår.Skal have penicillin og smertestillende de næste 10 dage, samt krave og må ikke komme ud. Staklen.
Det overrasker mig lidt det med kraven. Vores havde en byld på bagdelen for fem år siden, og vi fik at vide, at det faktisk var godt, at han slikkede i det, fordi det holdt området åbent så det helede indefra, hvilket det helst skal, fordi det så presser bakterierne ud og man dermed ikke risikerer, at de indkaples og skaber ny ravage.
Ingen af min har nogensinde haft krave på i forbindelse med bidsår/bylder. Og vores afdøde kat, var slem til det med slagsmål og deraf følgende bylder.
Vi skal holde såret rent - rense det og spraye det med noget desinficerende. Det er vist det, hun ikke kan tåle at indtage.
Vi skal også holde såret åbent, så det heler indefra. Det er så bare os, der skal gøre det.
(Og så var den ene en relativt stor byld. Hun har et åbent sår på størrelse med en femkrone. Det ligner virkelig ikke noget, hun skal slikke i.)
Heldigvis ser det pænt ud, og hun er livet noget op, efter hun har fået antibiotika og smertestillende! Men helt tilfreds med den krave er hun ikke.
Sjovt ked den forskel. Vores havde også et stort åbent sår, som i meget stort, det var større end en femkrone. Vi rensede det med klorhexidin et par gange og ellers var det katten selv, der rensede og slikkede det. Det helede uproblematisk op, men det tager noget tid.
Antibiotika fik han i en sprøjte, der virkede i 10-14 dage, så det var kun smertestillende vi selv skulle give ham.

Skal have penicillin og smertestillende de næste 10 dage, samt krave og må ikke komme ud. Staklen.

.png)