Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 1670
Likede indlæg: 24017

Re: Hvornår har dit kæledyr sidst været en nar?

Indlægaf Pandesteg » 8. sep 2025, 11:06

Den lille af vores hankatte har jo den irriterende vane ind i mellem at tisse på ting. Han er undersøgt i hoved og numse og fejler intet, dyrlægen sagde han nok bare var blevet sær på sine gamle dage :cool2:

Nå, men det er faktisk virkelig længe siden han sidst har tisset på noget, nok også fordi vi er blevet gode til at undgå de ting der trigger ham - som f.eks. bestemte ting der ligger på gulvet. Men så i går skulle jeg lige sortere vasketøj og havde lavet nogle bunker i et værelse, hvor døren normalt altid er lukket. Men blev lige optaget af en samtale med manden og havde så glemt at lukke døren, så ja, der blev lige tisset en ordentligt sø på en bunke tøj :deer:
Selvfølgelig altid noget han tissede på tøj der var allerede på vej i vaskemaskinen, men alligevel. Føj det er klamt og stinker, og jeg fik det på hænderne, fordi jeg ikke havde opdaget det.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
D.itsen
Kort karma: 601
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 10490

Indlægaf D.itsen » 8. sep 2025, 11:56

Pandesteg skrev:Den lille af vores hankatte har jo den irriterende vane ind i mellem at tisse på ting. Han er undersøgt i hoved og numse og fejler intet, dyrlægen sagde han nok bare var blevet sær på sine gamle dage :cool2:

Nå, men det er faktisk virkelig længe siden han sidst har tisset på noget, nok også fordi vi er blevet gode til at undgå de ting der trigger ham - som f.eks. bestemte ting der ligger på gulvet. Men så i går skulle jeg lige sortere vasketøj og havde lavet nogle bunker i et værelse, hvor døren normalt altid er lukket. Men blev lige optaget af en samtale med manden og havde så glemt at lukke døren, så ja, der blev lige tisset en ordentligt sø på en bunke tøj :deer:
Selvfølgelig altid noget han tissede på tøj der var allerede på vej i vaskemaskinen, men alligevel. Føj det er klamt og stinker, og jeg fik det på hænderne, fordi jeg ikke havde opdaget det.

Kan du få lugten væk med almindelig vask?
Katten må have tisset i mine havesko (hun har været i narkose, tænker det var mens hun stadig var halvdopet) og selvom de er blevet sprøjtet med rodalon, vasket, stået i blød i rodalon og vasket lugter de stadig
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 8. sep 2025, 12:16

D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Den lille af vores hankatte har jo den irriterende vane ind i mellem at tisse på ting. Han er undersøgt i hoved og numse og fejler intet, dyrlægen sagde han nok bare var blevet sær på sine gamle dage :cool2:

Katten må have tisset i mine havesko (hun har været i narkose, tænker det var mens hun stadig var halvdopet) og selvom de er blevet sprøjtet med rodalon, vasket, stået i blød i rodalon og vasket lugter de stadig

I det tøj fra i går ja, der synes jeg det er gået væk ved almindelig vask med et godt vaskemiddel. Nu havde det så heller ikke haft tis på sig i mere end 10 minutters tid, så det hjælper nok.
Men ofte har vi faktisk smidt de ting ud han har tisset på (en pude, en fletkurv med legetøj osv) fordi jeg netop synes det er sindssygt svært at fjerne lugten. jeg har denne spray, som jeg har fået anbefalet af en kollega, som havde en hund, der tissede. Men har ikke brugt den endnu. https://www.bauhaus.dk/b-prof-urinfjern ... kJGzbFZpS6
1
In_your_eyes
Kort karma: 159
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1970

Indlægaf In_your_eyes » 8. sep 2025, 20:09

D.itsen skrev:

Jeg har med stor succes brugt Urineoff inden vask af håndklæder og en skummadras, men det er iflg producenten vigtigt at det bliver brugt inden af anden kemi (fx vaskepulver eller Rodalon)
0
:pompom:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 1273
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 20701

Indlægaf Mi55y » 10. sep 2025, 07:02

Molly kan også finde på det der med at tisse på noget tøj, der ligger på gulvet - også kommet her, hvor hun er blevet en ældre dame. Men har aldrig haft problemer med at få lugten af i vask. :gruble:

Hun er i øvrigt fyldt 16 år her i juli :8: Og hendes halespids er blevet grå :lun:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 10. sep 2025, 07:09

Mi55y skrev:Molly kan også finde på det der med at tisse på noget tøj, der ligger på gulvet - også kommet her, hvor hun er blevet en ældre dame. Men har aldrig haft problemer med at få lugten af i vask. :gruble:

Hun er i øvrigt fyldt 16 år her i juli :8: Og hendes halespids er blevet grå :lun:

Det var alt vores træningstøj han havde pisset på, så det stank sikkert også vidunderligt! Jeg synes også lugten fint er gået af i vask.
Men det er bare træls at man aldrig rigtig ved hvornår han finder på det. Han tissede to gange i vores gamle sofa, nu er døren til stuen lukket og låst (fordi brormand kan åbne døre :rulle:) når vi ikke er derinde af frygt for, at han tisser i den nye sofa. Han tissede også i en kurv med alt deres legetøj 2 gange. Men altså, der kan gå mange måneder imellem, så dyrlægen var ret overbevist om at det bare var en sær vane han havde fået. Han har altid været mærkelig, så det er nok et meget godt bud.

Han er så "kun" 10 år, så det er mange år endnu, vi skal lave krumspring pga. det tisseri. :s Men det må vi bare tage med.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 1664
Likede indlæg: 29281

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. sep 2025, 15:42

Amy er 8.5 måned gammel nu, og ifht sheldon er hun godt nok noget af en bisse, og hun har en del flere ulykker på cv'et

Herunder har hun ødelagt 5 par sko, og 3 badetøfler- fra hvert sit par

Hun har gnavet et stort hul I et gulvtæppe. Som lå rullet sammen under vores seng, så hun ikke ødelagde det inden hun var renlig.

Hun finder tit noget emballage af en art og splitter det ad I atomer, selvfølgelig lige efter jeg har støvsuget.

5 ud 8 pyntepuder i sofaen har hun gnavet hjørnerne af.

Og senest. I morges, har hun gnavet hjørnet af min dyre lækre flora Danica dyne.
Min kæreste nåede heldigvis at veteænaw skaden, men for fanden sgu og satme da også.
Jeg er godt nok ved at være træt.

Og det er ikke fordi hun mangler aktivering, hun har massere af tygge godbidder, de får tit rå ben med marv og andet godt, og tomme marv ben fylder jeg med leverpostej og fryser. Hun har slikke måtte, snuse stykker.

Glæder mig til hun bliver voksen og fornuftig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 1262
Likede indlæg: 12156

Indlægaf Bøtte » 15. sep 2025, 19:53

Hun rullede sig i det rådne græs efter poolen var taget ned. Kl 23.45. Jeg var på vej i seng og hun skulle bare lige hurtigt ud. Både hende og halsbånd måtte have flere bade/vaske for at blive lugtfri.
Jeg hævnede mig ved at hun kun måtte sove i gangen. Våd og lugtende hund må ikke sove i stuen :devil:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 1056
Likede indlæg: 15307

Indlægaf Guilded_Lily » 17. sep 2025, 18:14

I eftermiddags fik hunden et voldsomt tilfælde af the zoomies.

Jeg var på vej ud i køkkenet med min telefon i hånden, da hun simpelthen torpederede mig bagfra, så jeg fløj - jeg kunne slet ikke genvinde balancen og landede ned på klinkerne med hoften og skulderen først. Jeg nåede heldigvis at beskytte hovedet, så det ikke også blev knaldet i gulvet. Men nu er jeg godt nok øm på højre lår, hofte og skulder.

Hunden? Den har været klister lige siden og bliver ved med at slikke alle steder, så nu har jeg også våde bukser!
0
Smiling_Goat
Kort karma: 1376
Likede indlæg: 16230

Indlægaf Smiling_Goat » 19. sep 2025, 18:59

Jeg ville være sød ved dem og give dem en snack. De kom begge to løbende glad hen til mig og kiggede forventningsfuldt. Der lå lige to gnavepinde i en pose, og jeg tænkte, at vi så lige kunne få dem udryddet, så jeg gav dem sådan én hver, selvom jeg godt ved at det ikke er deres favoritsnack - men en snack er vel for pokker en snack. Så snart de fik dem i munden spyttede de dem ud og kiggede op på mig, som om de sagde: "var det det?"

Da den ældste opdagede, at det var det han kunne få, gik han endda fra snacken og lod den ligge på gulvet.

Det var lige før jeg gav dem "dengang jeg var barn"-talen.
4
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1615
Likede indlæg: 24655

Indlægaf .Magic. » 2. okt 2025, 20:25

Da jeg kom hjem var der sket en eksplosion af en køle/frysepose og Pilu satte sig og sagde nærmest “tadaa”.
Jeg er dog sikker på at Nanook har hjulpet til fordi den lå for højt til at den lille Fidus kunne nå den :rulle: :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. okt 2025, 18:32

Den ene kat insisterede på at mose rundt i lige præcis den vindueskarm hvor jeg havde sat stager med fyrfadslys i.

Flyttede dem til siden så den kunne være der. Alligevel fik den væltet det ene glas, og har nu en 8 cm langt stykke af halen ef stearin godt smurt ind i pelsen...

For fa.... altså *suk*

Og hundehvalpen har også aflivet den sidste pyntepude i sofaen, hun har noget med hjørner...
Alle hjørner bliver gnavet af.
Også i den ene af læder puderne i sofaen :whine:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. dec 2025, 12:50

Damen rullede sig i noget lort på gåtur, det har hun aldrig gjort før.

Så nu har hun været i sit første rigtige bad, med sæbe og det hele.
Hun tog det faktisk noget pænere end forventer, accepterede sin skæbne :sarkasme:

Snor og sele måtte også vaskes...
0
Brugeravatar
Mivsen
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1625

Indlægaf Mivsen » 28. jan 2026, 14:38

Arne havde ædt hans kurv da vi kom hjem fra job i går. Fuck altså , han er 2,5 år , det må da snart stoppe
0

Tilbage til "Kæledyr"