TinaW skrev:.Magic. skrev:TinaW skrev:.Magic. skrev:Kalder hestefolk..
Staldejer skrev til mig her til aften at Eru ikke kan nøjes med hø, vitaminer og mineraler samt tilskud.
Han vokser lige pt og pelsskifte er åbenbart også hårdt for ham så hvis hun måtte ville hun gerne give ham af deres krybbefoder. Hun synes han er ved at blive for tynd :-(
Det er 12 dage siden jeg har været i stalden sidst og jeg så ham godt nok uden dækken men han stod i boksen og lyset er ikke supergodt. Kunne dog godt se han havde tabt sig men det var ikke så det gjorde noget.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om han skal have krybbefoder til plage eller om jeg skal købe fiberpiller til ham. Staldejer siger han får rigtig meget hø men pr øjemål så hun ved ikke lige hvor mange kg.
Jeg er nervøs for at han får for meget krudt i foderet og det påvirker hans vækstforstyrrelse. Deres krybbefoder er lavet til sportsheste (konkurrencekørsel). Hun vil give ham halv portion morgen og halv aften.
Hvad tænker i?
Hvor gammel er det han er? Og hvad produkt bruger de i stalden?
Jeg ville evt. spørge til råds i hesteagronom gruppen på facebook.
Mine er røget over på Ice Delight fra Nordic horse i stedet for kun vitaminer. Det fungerer rigtigt fint for mine meget nøjsomme muler.
Han bliver 2 til maj.
De har lige skiftet mærke men kan ikke huske hvad det hedder. De køber det hos Absolute horses i Flensborg så vidt jeg ved. Tænker ikke det er det bedste men nu har jeg snakket lidt med staldejer og vi blev enige om at han går over på Grow lite müsli fra NH. Det fik Haylie også i den alder og hun er altid vokset meget meget pænt og jævnt.
Så tager jeg vitaminerne fra ham men tilskud får han stadig.
Åh jeg synes det er så svært ikke at være der så jeg kan se hvordan han har det. Jeg stoler naturligvis på staldejer men jeg er jo en pyllerrøv![]()
Jeg var også ude i om de skulle prøve Ice delight men nu får han grow lite müsli som er lavet til de unge.
Ice Delight er vist også primært til heste der ikke skal tage på.
Jeps :-)

og at hun snart ikke har flere tænder

Det er jeg godt nok ked af at høre