Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 860
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 15445

Re: Små spørgsmål og sniksnak om kæledyr

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 27. nov 2024, 18:43

Pandesteg skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Pandesteg skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Vi har haft flyttemænd inde for at hente nogle møbler til skrald i dag og begge kattene er blevet mega stressede. Freddie har kastet op og Loki bliver ved med at søge ind i lukkede rum samt at gå rundt med bagenden helt lav mod gulvet.

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan vi kan gøre dem mindre stressede under alt vivaret?

Luk dem inde i et rum hvor der ikke er flytteaktivitet, hvis det kan lade sig gøre. Gerne med et møbel de kan gemme sig under.

Det var kun i stuen der blev flyttet rundt og den havde de ikke engang adgang til. Flyttemændende var kun i stuen og udenfor huset, mens kattene var på 1. Sal. Har bare aldrig oplevet Loki så bange før.

Men planen er at når vi reelt flytter, så kommer de til at være i køkkenet med Feliway calming diffusere og deres kattebox (de tager frivilligt lur i den) og træ. Og når vi så kommer til det nye hus, så ryger de i køkkenet der også.

Lyder til I gør hvad I kan så. Det er så nederen at se dem så bange. Høje bump og brag, er også noget af det værste mine ved. :(

De er normalt ok med høje lyde - vores naboer larmer ad h til og de sidder stille og roligt i vinduet og kigger når der er fyrværkeri. Det er så bare anderledes for dem når der er inde i huset selvom de egentlig har “ro”.

Jeg kan slet ikke tage det at jeg ikke kan gøre noget for at han skal være tryg. Normalt er Loki okay med fremmede, hvor Freddie stresser. Det var fuldkommen omvendt i dag. Freddie lagde sig bare på skødet af mig, spandt og blinkede langsomt til mig.

Så har været i Pets at home og købt en diffuser mere, beroligende spray og calming treats til dem. Har sprøjtet deres kattetræ, tæpper og yndlingssteder at sove med den beroligende spray. Forhåbentlig hjælper det dem med omvæltningerne og giver en blød flytning.

Når vi så flytter kan de have to diffusers i køkkenet til en start. Når vi så åbner op for resten af underetagen kan vi sprede dem lidt ud. Små pus :whine:
0
JoyNips
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 35238

Indlægaf JoyNips » 28. nov 2024, 08:56

Eeek, jeg er så spændt! Har lånt min hest ud til en beriderelev og de skal til deres første stævne sammen i weekenden. Det er næsten mere spændende end at ride selv!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 805
Likede indlæg: 23757

Indlægaf catnip » 28. nov 2024, 09:17

JoyNips skrev:Eeek, jeg er så spændt! Har lånt min hest ud til en beriderelev og de skal til deres første stævne sammen i weekenden. Det er næsten mere spændende end at ride selv!

Det er da også superspændede! Hvad skal de starte?
0
- Nevertheless she persisted -
JoyNips
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 35238

Indlægaf JoyNips » 28. nov 2024, 09:31

catnip skrev:
JoyNips skrev:Eeek, jeg er så spændt! Har lånt min hest ud til en beriderelev og de skal til deres første stævne sammen i weekenden. Det er næsten mere spændende end at ride selv!

Det er da også superspændede! Hvad skal de starte?

Bare en MB0 til at komme igang på, hun har kun haft ham i 7 uger.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
catnip

Indlægaf catnip » 28. nov 2024, 15:43

Jeg faldt over den her og synes ikke at jeg kunne undlade at dele...

Billede
4
Brugeravatar
.Magic.
Kort karma: 1362
Likede indlæg: 20758

Indlægaf .Magic. » 29. nov 2024, 20:05

Jeg kan ikke læse sådan noget uden at tude. Tanken om at leve i en verden uden hundene kan jeg slet ikke holde ud.
1
Brugeravatar
catnip

Indlægaf catnip » 2. dec 2024, 08:19

Jeg har lige afleveret hunden til operation. Jeg fandt en knude ved en af hendes mælkekirtler for 3 uger siden og den skal fjernes i dag. Den er ganske givet kræft, men det ved vi først efter biopsi. Heldigvis fandt jeg den meget tidligt, men der er en anden vævsophobning der også er lidt suspekt - nok bare fedt, men den bliver også taget ud.

Jeg fældede et par tårer da jeg så hvor forvirret hun var over at hun skulle med dyrlægen og ikke mig, efter pre-operation konsultationen. Åh, mit hjerte.

Nu skal det bare blive eftermiddag så jeg kan hente hende.
0
Brugeravatar
catnip

Indlægaf catnip » 2. dec 2024, 15:39

Hunden er hjemme igen, trippet på morfin - hun sad og stirrede ud af vinduet hele vejen hjem fra dyrlægen :D

Det er gået rigtig fint, og der var kun den ene knude der gav årsag til bekymring. Den anden var, som formodet, et lipoma. Dyrlægen tog rigeligt ud for at få frie rander, og vævet er nu sendt til biopsi, så vi kan få klarlagt hvor aggressiv en kræftform vi har med at gøre, og hvilken ricisi der er for genvækst.

Vi skal tage den med ro den næste uges tid og stingene bliver taget om 14 dage.
5

Tilbage til "Kæledyr"